Dragon Ball Viki
Advertisement

KrillinWorking

"YAPIM AŞAMASINDA"

Senzu (仙豆 Senzu, gerçek anlamı: "Keşiş Tohumu"), Dragon Ball franchise'deki muazzam yenileştirme özelliklerine sahip mistik tohumlardır.

Genel Bakış[]

YajirobeSenzu

Çok Senzu yedikten sonra Yajirobe

Senzu, Karin tarafından Karin Kulesi'nde yetiştirilmektedir. Yendiğinde, bir kişinin fiziksel durumu neredeyse anında doğal zirvesine geri döner. Bu özellik onları savaşta taşımak için son derece kullanışlı kılar. Bu nedenle Karin, Son Goku ve arkadaşlarıyla ittifak kurduğundan, Karin genellikle Ejder Takımına bir torba Senzu sağlayarak onlara yardım eder. Ancak, tek bir Senzu yetiştirmek bile uzun zaman aldığından tedarik sınırlıdır. Dokularının pişmemiş (veya olgunlaşmamış) bir fasulye ile kereviz sapına benzediği ve ayrıca tadının balık gibi olduğu Yajirobe tarafından belirtilir.[8]

Bir Senzunun özellikleri çok yönlüdür: yorgunluk kaybolur, dayanıklılık ve ki rezervleri geri yüklenir ve tam olarak beslenirler. Besleyici özellikleri de o kadar güçlüdür ki, bir Senzu bir kişiyi on gün boyunca tok tutabilir.[9] Fazlaca Senzu yemek, midenizi feci şekilde doldurur ve ağrıtır.[10] Aynı zamanda, Senzu yiyenlerin bazıları, doğal olarak daha hızlı metabolizmaları (yani Saiyanlar) nedeniyle daha erken acıkmışlardır.

Cellwithsenzu

Cell'in elindeki bir Senzu

Senzu'nun onarıcı özellikleri, kişiye verilen tüm fiziksel zararları onarır ve iyileştirir: Çürükler, yanıklar, kesikler, kan kaybı, kas yırtılmaları, delinmeler, hasarlı organlar, kayıp dişler, çıkık ve/veya kırık kemikler ve diğer rahatsızlıklar tamamen ortadan kalkar. Ölümcül derecede zorlayıcı ve yaşamı tehdit eden zararlar bile, yeterince kısa sürede tüketilirse, onları tam sağlığa kavuşturarak bir Senzu tarafından iyileştirilebilir. Aynı şekilde, uzun süredir devam eden ve sadece modern tıp tarafından stabilize edilen yaralanmalar, bir Senzu tarafından sorunsuz bir şekilde tamir edilebilir. Bir Senzu ayrıca dişler, organlar ve uzuvlar dahil olmak üzere kaybedilen anatomiyi yeniden oluşturabilir. Ancak, Senzu görünüşe göre çoktan iyileşmiş olan yaraları, yani Saiyan kuyruklarının kalıntısını ve iyileşip iz bırakmış olan yaraları düzeltemez. Zehirlenmeyi iyileştirse de, hastalıkları iyileştiremez.

Kullanım[]

Senzu ilk olarak Kırmızı Kule Ordusu Destanı'nda ortaya çıktı. Goku, Karin altında eğitime başladıktan sonra, kedi, Goku'ya artan açlığı için bir Senzu verdi. Daha sonra Yüce İblis Kral Piccolo Destanı'nda Goku, Yüce İblis Kral Piccolo tarafından acımasızca dövülmesinin ardından yardım için Yajirobe tarafından Karin'e götürüldü. Karin'in elindeki tek yiyeceğin Senzu olmasına sinirlenen Yajirobe, büyülü özelliklerini bilmeden avuç dolusu Senzu yedi. Daha sonra aşırı besin aldığı için karnı acılı biçimde şişti. Bunun ardından Goku'ya yaralarının iyileşmesi için tek Senzu verildi. 23. Tenkaiçi Budoukai sırasında Goku, o zamanlar kötü olan Piccolo'ya karşı birkaç kritik yara aldı. Piccolo'yu kıl payı mağlup ettikten sonra, Yajirobe Goku'ya bir Senzu verdi. Kısa bir süre sonra, Kami'nin Piccolo ile olan Yaşam Bağlantısı nedeniyle yaşamasını sağlamak için Goku, Piccolo'ya da bir Senzu verdi.

Saiyan Destanı sırasında, ölümlüler alemine döndükten sonra Son Goku, Karin'den iki Senzu aldı, bunlardan biri Yılan Yolu'ndaki uzun yolculuğundan sonra toparlanmak için yedi. İkinci Senzu ikiye bölündü, her iki yarıda da sırasıyla Son Gohan ve Kuririn'i iyileştirmeye yetecek gücü korudu, Saiyan istilacıları ise buna şaşırdı. Frieza Destanı'nda Goku, Vegeta ile olan savaşından sonra tüm vücudu fiziksel olarak sakat halde haftalar geçirdikten sonra, Karin, Goku için bir torba Senzu yetiştirmeyi başardı ve bunlardan biri onu anında savaşa hazır hale getirmek için kullanıldı. Namek Gezegeni'nde yaptığı yolculukta, (animedeki) Yerçekimi Sistemi de dahil olmak üzere çeşitli aksilikler, eğitimde kendini aşırı zorlama gibi durumlar Goku'yu birkaç Senzu daha kullanmak zorunda bıraktı. Namek Gezegenine vardığında, Recoome'un neden olduğu ciddi yaraların ardından Gohan, Kuririn ve Vegeta'yı (sonuncusu Gohan ve Kuririn'i koruyan prens için şükran olarak) iyileştirmek için kalan üç Senzuyu kullandı. Ginyu Kuvveti, mistik tohumları oldukça sorun çıkartıcı buldu.

Dragon Ball Z: Trunks'ın Tarihi'nde Gelecekteki Son Gohan sol kolunu kaybederken Gelecekteki Trunks, Gelecekteki Android 17 ve Gelecekteki Android 18 ile savaşta ağır yaralandı. Gohan çantasını kontrol ettiğinde yalnızca bir Senzu kaldığını gördü. Trunks'un, kolunu eski haline getirmekten daha önemli olduğuna karar veren Gohan, hayatını kurtarmak için son Senzuyu Trunks'a verdi.

Android Destanı sırasında Yajirobe, Z Savaşçılarına androidlerle savaşlarından önce başka bir Senzu çantası teslim etti. Yamça, Dr. Gero tarafından kalbinden kazığa geçirilip bayıldığında, bir Senzu tarafından kurtarıldı. Goku'nun kalp virüsü Android 19'a karşı onu etkilemeye başladığında, Kuririn Goku'ya bir Senzu attı, ancak bunun hastalığa karşı hiçbir etkisi olmadığını fark etti. Vegeta, Android 19'u yendikten sonra Kuririn, 19'dan çalınan enerji kaybını telafi etmesi için Vegeta'ya bir Senzu verdi. Piccolo, Gelecekteki Trunks, Tenşinhan ve Vegeta, Android 17 ve Android 18 tarafından yenildikten sonra, androidler kayıtsızca Kuririn'in her birini iyileştirmek için Senzu kullanmasına izin verdi.

Piccolo, güçlendirilmiş Cell vurulduktan ve Tien Yarı-Mükemmel Cell'i Kikouhou'ları ile tutmak için kendini fazla zorladıktan sonra Goku tarafından kurtarıldılar ve Goku, her birine birer Senzu verdi. Gelecekteki Trunks ve Vegeta, Hiperbolik Zaman Odasından Cell ile yüzleşmek için çıktıktan sonra, Goku, Gelecekteki Trunks'a iki adet Senzu verdi. Cell, 17'yi emdikten ve Kusursuz Formuna ulaştıktan sonra, Kuririn'i tek bir tekme ile yere indirdi ve Gelecekteki Trunks onu bir Senzuyla son anda kurtardı. Daha sonra Cell, Vegeta'yı yendi ve Vegeta'ya Kuririn tarafından bir Senzu verildi. Goku'nun Cell Oyunlarında Cell'e karşı verdiği zorlu mücadelenin ardından, Kuririn'den bir Senzu istedi ve Cell'e bir tane atarak herkesi şok etti. Bunu, Gohan'ın gerçek gücünün kilidini açtığında Cell'in yarı-Saiyan'dan gerçekten daha zayıf olduğunu şüphesiz bilmesini sağlamak için yaptı. Cell, Cell Jr.'larını yarattığında, onlara hiçbir yardım bırakmamak için Kuririn'den Senzu çantasını çaldı. Süper Saiyan 2 Gohan kısa sürede çantayı almayı başardı ve Gelecekteki Trunks'un kalan Senzuyu tüm hırpalanmış müttefiklerine vermesini sağladı.

Dünya Turnuvası Destanı sırasında, Videl 25. Tenkaiçi Budoukai'de Spopovich tarafından vahşice yaralandıktan sonra, Goku Karin Kulesi'ne ışınlandı ve orada bulunan üç Senzuyu alıp bir tanesini Gohan'a verdi. Gohan onu çabucak Videl'e verdi, Videl anında iyileşince hatta dökülen dişleri bile yerine gelince babası ve doktoru şoka girdi. Majin Vegeta'ya karşı savaşından önce Goku, Gohan'a Babidi ve Dabura'ya karşı verdiği savaş için yemesi için bir Senzu verdi. Majin Buu yeniden canlandıktan ve Goku, Vegeta ile ailesine ve Dünya'ya değer verdiğine dair akıl yürütmeyi başardıktan sonra, Vegeta savaşlarını iptal etmeye karar verdi. Ancak Vegeta, Goku'ya arkasından saldırıp onu bayıltacak ve son Senzuyu kendisi yiyecekti.

Yıkım Tanrısı Beerus Destanı'nda, Kral Kai'nin Gezegenindeki Yıkım Tanrısı Beerus'a karşı kısa savaşından sonra, Goku'nun Bubbles'ın üzerinde bulduğu bir Senzu ile yenilendi. Altın Frieza Destanı'nda Z Dövüşçüleri, Usta Roşi'nin savaş başlamadan önce edindiği Senzuları Frieza Kuvveti ile olan savaşlarından aldıkları yaraları iyileştirmek için kullandılar. Gohan, Frieza'dan gelen birkaç Ölüm Işını'nın ardından kritik bir durumda bırakıldığında, Kuririn tarafından kendisine bir Senzu verildi. Süper Saiyan Mavisi Goku, Frieza'yı geride bırakıp yenmeyi başardıktan sonra, utanmaz zalim, Sorbet'in gizlice Goku'ya saldırmasını sağladı ve Kötü Yüzük Lazeri ile onu ciddi şekilde yaraladı. Daha sonra Kuririn'den başka bir Senzu ile iyileştirildi.

"Gelecekteki" Trunks Destanı'nda Gelecekteki Trunks Ana Zaman Çizelgesine ani dönüşünde ve Goku Black'e karşı ciddi şekilde yaralandığında, Goku, Trunks'u iyileştirmek için hızla Senzu için Karin'e ışınlandı. Çizelgesi'ne geri döndükten sonra, Gelecekteki Trunks yaralı olan Gelecekteki Mai'yi kurtarmak için ona ağızdan ağıza bir Senzu verdi ve bu Goku'yu şaşırttı. Animede, Black'e karşı isyancılar beslenirken, Goku ve Vegeta, Gelecekteki Karin'in ona son Senzuyu verdiğinde androidlerle savaşmaktan kurtulduğunu açıklayan Gelecekteki Yajirobe ile tanıştı. Goku Black ve Gelecekteki Zamasu'ya karşı alınan yenilgi, Goku, Vegeta ve Gelecekteki Trunks'u Ana Zaman Çizelgesi'ne dönmeye zorladı ve burada her birine iyileşmeleri için bir Senzu verildi. Rövanş sırasında Kaynaşmış Zamasu tarafından hırpalanan Goku ve Vegeta, daha sonra savaşa dönmek için kalan iki Senzuyu yediler.

Manga versiyonunda, Goku Black'e karşı ilk dövüşleri sırasında, düşman Vegeta'ya adapte olmaya ve büyümeye devam ettikçe Vegeta kısa süre sonra yenildi ve Goku Black'in çok hızlı büyümeye devam etmesiyle bir Senzu yemeye zorlandı. Goku, Gelecekteki Zamasu ile karşı karşıya geldiğinde, ölümsüz düşman, Goku'nun Senzu çantasını eline aldı ve çantayı ve içindekileri çabucak yok etti. Daha sonra, Goku ve Vegeta yeni bir Senzu Fasulyesi torbasıyla gelecekteki zaman çizelgesine döndükten sonra, Goku, yaralı Shin ve Gelecekteki Trunks ile birlikte Goku Black tarafından neredeyse ölümcül şekilde yaralandıktan sonra Gowasu'nun hayatını kurtarmak için birini kullandı. Yüce Kai olmasına rağmen, Gowasu, Evren 7'nin Dünya'sında böyle bir eşyanın var olduğunu öğrendiğinde şok oldu. Black ve Gelecektki Zamasu kaynaşmak zorunda kaldıktan sonra, sadece bir Senzu kalmışken, Goku ve Vegeta ilk önce Senzuyu tam güce ulaşmak için kullanan Vegito'ya kaynaştı.

Film Görünüşleri[]

Diğer Dragon Ball hikayeleri[]

Varyasyonlar[]

Video Oyunu Görünüşleri[]

Önemsiz Şeyler[]

Referanslar[]

  1. "DBS 22. Manga Bölümü"
  2. "DBS 32. Manga Bölümü"
  3. Dragon Ball Super: Broly, 2018
  4. "DBS 65. Manga Bölümü"
  5. "DBS 78. Manga Bölümü"
  6. "SDBH 34. Anime Bölümü"
  7. Dragon Ball Z: Kakarot, 2020
  8. "DB 148. Anime Bölümü"
  9. "DB 62. Anime Bölümü"
    Karin: "Bu bir Senzu, büyülü. Sadece bir tanesi seni en az on gün tok tutacak ama önce onu yemelisin."
  10. "DB 114. Anime Bölümü"
Advertisement