Dragon Ball Viki
Advertisement
DBHUMTimeline

Dragon Ball Z ve GT zaman çizelgesi (DBH: Ultimate Mission resmi web sitesi)

Bu sayfa, Akira Toriyama tarafından oluşturulan Dragon Ball franchise'ının zaman çizelgesinden oluşmaktadır.[1] Gelecekteki Trunks ve Cell'in Alternatif Zaman Çizelgelerindeki olaylar dahil edilmiş ve açıkça belirtilmiştir.

*Aşağıdaki zaman çizelgesi, Weekly Jump'ta (2015) kullanılanlardan farklı olarak, rehber kitaplarda ve video oyunlarında verilen yıllar kullanılarak derlenmiştir. Ayrıca, Super animesindeki Şenlong'un ek çağrısını ve Super mangasındaki Dragon Ball Super: Broly ve Hayatta Kalan Granolah Destanı'nda dikkate değer tutarsızlıklar nedeniyle belirlenen tarihleri ​​kısmen göz ardı ediyor.*

Dragon Ball Tarihi[]

"M.Ö. terimi varsayımsaldır. Dragon Ball evreninde Hz. İsa'nın olup olmadığı ve 0 yılına sebep olan olay bilinmemektedir. Upa'nın, Drakula Adam'a yaptığı haç hareketi gerçek hayat referansı olarak düşünülmektedir."

Dragon Ball Öncesi[]

  • Çok Eski Zaman
Majin Buu oluşturuldu. Saldırılar ve uzun kış uykusu arasında gidip geldi. Bu döngünün sayısız yinelemesi sırasında, insanlığın kötü unsurlarını emdi ve zaman geçtikçe daha şiddetli hale geldi.[2]
  • İlahi Takvimin 41. Yılı
Süper Ejder Topları, Zalama tarafından oluşturuldu.
  • İlahi Takvimin 42. Yılı
Zalama, Süper Ejder Topları için orijinal bir kırılma tekniği oluşturdu, böylece yıldız işaretleri onlara hangi açıdan bakılırsa bakılsın aynı kaldı.
  • 100 Milyondan Fazla Yıl Önce
Kral Kai'nin Gezegeni'nin var olduğu doğrulandı.[3]
  • Yaklaşık 75 Milyon Yıl Önce
15. nesil Yüce Kai, her 1000 yılda bir yapılan koordinasyon toplantılarından birinde "önemsiz bir şey" üzerine çıkan tartışmanın ardından asabi Beerus tarafından Z Kılıcına[3] mühürlendi.[2]
Chronoa ve Mechikabura, Zamanın Yüce Kai'si pozisyonu için savaştı. Pozisyon, kötü Mechikabura'yı Zamanın Çatlağı'nda mühürledikten sonra Chronoa'ya gitti. Daha sonra Zaman Yuvası'nı ele geçirmeye çalıştıktan sonra Demigra'yı yendi ve onu da Zamanın Çatlağı'nda mühürledi.
  • Yaklaşık 10 Milyon Yıl Önce
Moro, Büyük Yüce Kai ve Güney Yüce Kai tarafından mağlup edilip Galaktik Hapishaneye hapsedilene kadar Evren 7'yi tehdit etti.
  • Yaklaşık 5 Milyon Yıl Önce
Bibidi, binlerce gezegeni yok eden Majin Buu'yu başarıyla çağırdı veya yarattı (kaynağa bağlı olarak). Beş Yüce Kai'den dördü, Buu'nun hem Güney Yüce Kai'yi hem de Büyük Yüce Kai'yi emmesiyle öldürüldü, bu ona bir iyilik yönü ekledi ve görünüşünü değiştirdi. Sonunda Doğu Yüce Kai, Bibidi'yi öldürdü ve Buu'nun kabuğunu Dünya'da bıraktı.[3]
  • M.Ö. 239.906
Belmod, arkadaşı Gicchin'in inançlarına karşı bir Yıkım Tanrısı oldu.
  • M.Ö. 239.856
Bu noktadan sonra veya civarında bir zamanda, Tüm Evren Saklambaç Turnuvası iptal edilmek zorunda kaldı.
Shin bundan sonra bir noktada Yüce Kai oldu.
  • M.Ö. 6.233
Kuzey Galaksisi'nde, kahraman Mijorin kötü bir uzaylıyla cesurca savaştı. Yaptıklarının takdiri olarak, ölümünden sonra vücudunu Öteki Dünya'da tutmasına izin verildi ve Büyük Kai'nin dünyasında eğitim aldı.
  • M.Ö. 4.237
Garlic Jr.'ın ataları, evleri olan Makyo Yıldızı'ndan Dünya gezegenine göç etti.[3]
  • M.Ö. 2.833
Kuzey Galaksisi'nde, kahraman Sarta kendi gezegenini "meteor çarpmasından" korudu. Yaptıklarının takdiri olarak, ölümünden sonra fiziksel bedenini Öteki Dünya'da tutmasına ve Büyük Kai'nin dünyasında antrenman yapmasına izin verildi.
  • M.Ö. 1.104
Chilled Destanı'nın geçmiş olayları bu zamanlarda gerçekleşti.[4]
  • M.Ö. 739
Yılan Prenses, Yılan Yolu'nun prensesi oldu ve yanındaki kalesine yerleşti.[3]
  • M.Ö. Yaklaşık 238
Yamoshi ortaya çıktı ve evreni kasıp kavurdu.[3]
  • M.Ö. 237
Kaplumbağa doğdu.[5]
  • M.Ö. 226
Hirudegarn, Konats gezegeninde yeniden doğdu ve Hirudegarn savaşını ateşledi. Bir Konatslı Büyücü, Hirudegarn'ı büyülü bir kılıçla ve Tapion ve Minotia'nın büyülü okarinalar kullanıp yardım etmesi ile yendi. Tapion ve Minotia müzik kutularına kilitlendi ve evrenin zıt taraflarına gönderildi.[6]
  • M.Ö. 220
Hit, bu zamanlarda Evren 6'da doğdu.
Kale'den önceki Efsanevi Saiyan, bu zamanlarda Evren 6'da ortaya çıktı.
  • M.Ö. Yaklaşık 50
Karin ve Mumya doğdu.[3]
  • Yıl 176
Drakula Adam doğdu.[3]
  • Yıl Yaklaşık 250
Falcı Nine, falcılık işine başladı.[3]
Daha önce Dünya'daki son bağımsız devlet olan Yahhoi, dünya hükümetinin bir parçası oldu.[7]
  • Yıl 261
Kral Enma, Kral Kai'den eğitim almak için Yılan Yolu'na gitti. Yılan Prenses onunla tanıştı ve aşık oldu.
Namek'te şiddetli fırtınalar gezegeni kasıp kavurarak kuraklığa neden oldu. Katas, oğlunu bir uzay gemisiyle gönderdi ama onu takip edemeden öldü. Guru ve Lord Slug hariç tüm Namekliler yok oldu. Çocuk, Dünya gezegenine inmeye zorlandı.
  • Yıl 430
Usta Roşi doğdu.[3]
  • Yıl 431
İsimsiz Namekli, Dünya'nın bu zamandaki Muhafız'ının çırağı oldu.
Aynı sıralarda Garlic'de Muhafız'ın öğrencisi oldu. O ve İsimsiz Namekli, Dünya'nın bir sonraki Muhafızı'nın kim olacağı konusunda yarıştı.[3]
  • Yıl 448
Usta Roşi 18 yaşına girdi ve Usta Mutaito'nun altında eğitimine devam etti. Fanfan'a aşık oldu ve kendisi ile Tsuru-Sennin arasında bir sürtüşmeye neden oldu.[3]
  • Yıl Yaklaşık 450
Usta Roşi, Karin Kulesi'ne tırmandı ve zirveye ulaştı. Süper Kutsal Suyu elde etmek için Karin ile eğitimine başladı.
  • Yıl 451
Kral Kai'nin Beerus ile karşılaşması.
  • Yıl Yaklaşık 453
Usta Roşi, üç yıllık denemeden sonra Karin'den Süper Kutsal Suyu alabildi.
  • Yıl 459
Taopaipai doğdu.[3]
  • Yıl 461
Katas'ın çocuğu seçilmiş kişiydi ve kendisini varlığındaki kötülükten ayırdıktan sonra Kami'nin tahtına yükseldi. Kami'nin varlığındaki kötülük, Yüce İblis Kral Piccolo oldu. Yüce İblis Kral Piccolo savaşları başladı. Piccolo, Elektrikli Pilav Pişiricide Mutaito'nun Mafuuba'sı tarafından mühürlendi. Mutaito, hareketi gerçekleştirmenin bir sonucu olarak öldü.[3]
Garlic, Dünya'nın Kami'sinin onu halefi olarak seçmemesine yanıt olarak Dünya'yı ele geçirmeye çalıştı. Kami tarafından mağlup edildi ve tuzağa düşürüldü.
  • Yıl 467
Dört Kai (Kuzey, Güney, Batı ve Doğu), birkaç buluşmalarından biri için bir araya geldi.
  • Yıl 470
Kami, Ejder Toplarını yarattı.[8]
  • Yıl 474
İblis kral Dabura, Dünya'yı incelemesi için bir ast gönderdi.[3]
  • Yıl Yaklaşık 550
İlk Saiyanlar, orijinal evleri Sadala'nın yok edilmesinden sonra çalıntı uzay gemilerini kullanarak Plant Gezegeni'ne (daha sonra Vegeta Gezegeni olarak anılacak) indiler.[3]
  • Yıl 553
Usta Roşi, dünyaca ünlü müstehcen dergi koleksiyonuna başladı.[3]
  • Yıl 650
Roşi, Üç Yıldızlı Ejder Topunu adasına vurmuş halde buldu.[3]
1. Tenkaiçi Budoukai düzenlendi.
  • Yıl 658
Büyükbaba Son Gohan doğdu.[3]
  • Yıl 662
Kami, Bay Popo'ya çocukluğuna dair hatırladıklarını anlattı.[3]
  • Yıl 670
Tokunoshin Omori doğdu.
  • Yıl 681
C-6, Nemurya Harabeleri'ne gömüldü.
  • Yıl 689
Manpuku Okawari doğdu.
  • Yıl 698
Havuca Dönüştüren To doğdu.[3]
  • Yıl 703
Hondawara doğdu.
  • Yıl 703-712
Nappa doğdu.
  • Yıl 706
Hijiki doğdu.
  • Yıl 707
Kurikinton Soramame doğdu.
  • Yıl 709
Aosa doğdu.
  • Yıl 710
Kral Çapa doğdu.
13. Tenkaiçi Budoukai düzenlendi ve kazanan Usta Roşi oldu.
  • Yıl 711
Tamagoro Katayude doğdu.
  • Yıl 712
Dr. Briefs, devrim niteliğindeki "Hoi-Poi Kapsüllerini" icat ettikten sonra Kapsül Şirketi'ni kurdu.
Kötü bilim adamı Dr. Wheelo, gelişmiş bilimini Dünya'yı ele geçirmek için kullanarak insanlığı itaatkar bir sayborg ırkına dönüştürme planları yaptı. Ancak, garip bir hava felaketi onu ve tüm laboratuvarını sonsuz bir buz duvarının içine hapsetti. İnsanlar bunu ilahi yargıya bağladı. Wheelo'nun robot asistanı Dr. Kochin geride kaldı ve efendisini kurtarmanın bir yolunu aramaya başladı.
  • Yıl 713
Mozuku doğdu.
  • Yıl 715
Hükümdar Pilaf ve Başçavuş Murasaki doğdu.[3]
  • Yıl 716
Kiwi Dağı patladı, Hikui Kuşları öldü ve geriye sadece bir yumurta kaldı.
  • Yıl 717
Giran ve Senbei Norimaki doğdu.[3]
  • Yıl 719
Adamkurt doğdu.
  • Yıl 720
Tights doğdu.
  • Yıl 720-730
Saiyan-Tuffle savaşı gerçekleşti.[3]
Yıkımın eşiğindeki Tufflelar, bir gün Saiyanlardan intikam almak için kalan bilimsel güçlerini asalak bir yaşam formu geliştirmek için kullandı. Kral Tuffle, kendi genlerini bu yaşam formunun hücrelerine yerleştirdi ve daha sonra uzaya fırlatıldı.
Tuffle bilim adamı Dr. Lychee, Saiyanları yok etmek için silah olarak kullanmayı planladığı "nefreti artırma cihazı" olan Hatchiyack'i yarattı.
  • Yıl 721
Nam ve An Azuki doğdu.
  • Yıl 722
Midori Norimaki ve General Blue doğdu.[3]
  • Yıl 726
Ranfan ve Aoi Kimidori doğdu.[3]
  • Yıl 730
Taopaipai, kariyerine bir paralı asker olarak başladı.[3]
Taro Soramame ve Tsururin Tsun doğdu.[3]
  • Yıl 731
Granolah doğdu.
Saiyanlar, galaktik efendi Kral Cold tarafından ilhak edildi ve satmak için gezegenleri fethetmeye başladı.[3]
Kral Vegeta, kraliçesiyle evlendi.[3]
  • Yıl 732
Vegeta, Broly (DBS) ve Lunch doğdu.[3][9]
Dragon Ball Super: Broly'nin açılış olayları gerçekleşti.
Kral Cold, emekliliğini ve oğlu Frieza'nın Saiyanların komutasını devralacağını duyurmak için Vegeta Gezegeni'ni ziyaret etti.
Broly, anormal gücü ve potansiyel tehlikesi nedeniyle Vampa'ya gönderildi. Paragus, onu uzay gemisiyle gezegene kadar takip etti.
  • Yıl 733
Bulma, Yamça ve Tenşinhan doğdu.[3]
  • Yıl 733, 8 Mayıs
Dünya'nın şu anki kralı Kral Furry yemin etti.[3]
  • Yıl 733 ve 737 Arasında
Tarble doğdu.
  • Yıl 734
Son Goku doğdu.
Saiyanlar, Bardock ve Namekli Monaito tarafından kurtarılan Granolah hariç tüm Cereallileri yok ederek Cereal Gezegeni'ni istila etti. Bardock, Heeterlardan gelen bir konuşmaya kulak misafiri oldu ve sonuç olarak Gas'a çoğunu öldürmesi emredildi, ancak Bardock onu yenmeyi başardı.
  • Yıl 735
Yajirobe doğdu.
Baby, Saiyanlar onları yok ettikten sonra Tuffleları canlandırmak için "Evrensel Tsufruizasyon Planı" tasarladı.[10]
Frieza, Saiyanlara karşı endişe hissetmeye başladı.[3]
  • Yıl 736
Kuririn ve Bay Satan doğdu.
  • Yıl 737
Çiçi, Broly ve Miguel doğdu.[3][11]
Çiçi'nin annesi bir hastalıktan öldü.[3]
Yeni güçlendirilmiş Saibamen geliştirildi.[3]
Dragon Ball Minus: Kaderdeki Çocuğun Ayrılışı'nın olayları gerçekleşti.
Bardock, Frieza'nın emriyle Vegeta Gezegeni'ne döndü ve oğlu Kakarotto'yu uzak gezegen Dünya'ya gönderdi.
Galaktik Kral, Jaco'yu Goku'nun Dünya'yı yok etmesini engellemesi için görevlendirdi.[12]
Jaco the Galactic Patrolman'ın olayları gerçekleşti.
Goku Dünya'ya indi ve Büyükbaba Son Gohan tarafından bulundu.[3]
Dragon Ball Z: Bardock - Goku'nun Babası'nın olayları gerçekleşti.
Dragon Ball: Bardock Bölümü'nün açılış olayları gerçekleşti.
Goku Dünya'ya gönderildikten bir ay sonra Frieza, Vegeta Gezegeni'ni yok etti ve bu süreçte Bardock ve Gine de dahil olmak üzere Saiyanlar'ın çoğunu öldürdü.
Birçok kaynağa göre Goku bu yılda doğdu. Dragon Ball Minus: Kaderdeki Çocuğun Ayrılışı ve Dragon Ball Super: Broly'de, Goku'nun üç yıl boyunca içinde kaldığı bakım kapsülünden bu yıl serbest kaldığı tespit edildi.
  • Yıl 738
Çaozu doğdu.
  • Yıl 739
Bir ateş ruhu, Öküz İblis Kral ve Çiçi'nin evi olan Serin Manzara Dağı'nı ateşe verdi. Dağın adı Tava Dağı olarak değiştirildi.[3]
Kahin Balık, Beerus'un 39 yıl içinde bir "tehdit düşmanı" ile karşılaşacağını öngörerek Beerus'u erken uyumaya zorladı.
  • Yıl 740
Oolong, Puar ve Suno doğdu.[3]
Kuririn, Orin Tapınağı'nda eğitimine başladı.[3]
Zihin kontrol yeteneklerine ve Tufflelar'ın hafızasına sahip parazitik bir organizma M-2 gezegenine geldi. Dr. Myuu bu organizmayı buldu ve onun tarafından ele geçirildi.[10]
  • Yıl 744
Hoi, Tapion için Dünya'yı aramaya başladığını iddia etti.[6]
  • Yıl 745
Senbei Norimaki, Arale Norimaki'yi yarattı.[3]
  • Yıl 747
Yamça, Puar'la tanıştı.[3]
  • Yıl 748
Roşi'nin büyüttüğü "ölümsüz" anka kuşu gıda zehirlenmesinden öldü.[3]
Kaplumbağa, mantar toplarken kayboldu.[3]
  • Yıl 749
Nisan ayının ilk on gününde Bulma, Batı Şehri'ndeki Kıdemli Lise'ye girdi.[3]
Bulma, bodrumunda 2 Yıldızlı Ejder Topu'nu keşfetti.[3]
Omori, Jaco, Tights ve Katayude geçici bir buluşma için eski adada yeniden bir araya geldi.
Bulma, kuzeydeki bir mağarada 5 Yıldızlı Ejder Topu'nu buldu.[3]

Dragon Ball[]

  • Yıl 749, 1 Eylül
Bulma, yaz tatilinde Ejder Toplarını ararken Goku ile tanıştı ve onun sahip olduğu kürenin aslında 4 Yıldızlı Ejder Topu olduğunu keşfetti.[3]
  • Yıl 749, 2 Eylül
Goku ve Bulma, Usta Roshi ile tanıştı ve kaplumbağasını geri getirip ona su verdikleri için ödül olarak onlara 3 Yıldızlı Ejder Topu ve Kintoun'u verdi.[3]
  • Yıl 749, 5 Eylül
Goku "korkunç" Oolong'un hükümdarlığını durdurdu ve yaşlı bir kadın Bulma ile ona 6 Yıldızlı Ejder Topu'nu verdi.[3]
  • Yıl 749, 6 Eylül
Goku, Bulma ve Oolong ilk kez Yamça ve Puar ile karşılaştı.
  • Yıl 749, 7 Eylül
Yamça ve Puar, arayışlarında Goku, Bulma ve Oolong'u gizlice takip etmeye karar verdiler.
  • Yıl 749, 9 Eylül
Usta Roşi, Tava Dağı'ndaki alevleri söndürmek için Kamehameha'yı kullandı ancak kaleyle birlikte dağı da yok etti. Enkazın arasında 7 Yıldızlı Ejder Topu bulundu.
Goku, Patron Tavşan ve çetesini aya gönderdi. Mai ve Shu, Goku ve çetesinden Ejder Toplarını çaldı. Pilaf, Şenlong'u çağırdı ve Oolong külot diledi. Daha sonra Goku aya baktı ve Pilaf'ın kalesini yok eden bir Büyük Maymun'a dönüştü.
  • Yıl 749, 10 Eylül
Goku ve Kuririn, Lunch'ı bulduktan sonra Usta Roşi'nin öğrencileri oldular. Roşi evini daha büyük bir adaya taşıdı.[3]
Dragon Ball: Şeytanın Kalesinde Uyuyan Prenses'in olayları gerçekleşti.
  • Yıl 749, 11–13 Eylül
Roşi, Kuririn ve Lunch, önceki gece zehirli balon balığı yedikleri için sonraki 3 günü yatakta geçirdiler.[3]
  • Yıl 749, 14 Eylül
Goku ve Kuririn, Usta Roşi'nin altında zorlu eğitimlerine başladılar. Sonraki yedi ayı eğitimle geçirdiler.[3]
  • Yıl 749, 2 Ekim
Batı Şehri Lisesi'nde ikinci dönem başladı ve Bulma okula geri döndü.
  • Yıl 750, 6 Nisan
Goku ve Kuririn, eğitimlerinin sonuçlarını artırmak için sırtlarındaki kabukların ağırlıklarını 40 kg'a çıkardılar.[3]
  • Yıl 750, 8 Nisan
Yamça vahşi doğada eğitim almak için Batı Şehri'nden ayrıldı.
  • Yıl 750, 18 Nisan
Kırmızı Kurdele Ordusu'ndan Albay Silver, Ejder Toplarını aramaya başladı.[3]
  • Yıl 750, 6 Mayıs
Goku, Kuririn ve Usta Roşi, 21. Tenkaiçi Budoukai'ye katılmak üzere Kame House'dan ayrıldı.[3]
  • Yıl 750, 7 Mayıs
21. Tenkaiçi Budoukai gerçekleşti. Jackie Chun (Usta Roshi) kazandı ve Goku ikinci oldu.[3]
Kırmızı Kurdele Ordusu'nun Kahverengi Takımı 7 Yıldızlı Topu buldu.
  • Yıl 750, 8 Mayıs
Goku ve Kırmızı Kurdele Ordusu Ejder Toplarını aradı. Kırmızı Kurdele Ordusu 6 Yıldızlı ve 5 Yıldızlı Ejder Toplarını elde etti.
Albay Silver'ı yendikten sonra, Goku Jingle Kasabası'na gitti ve ardından Kas Kulesi'nde General White'ı alt etti.[3]
  • Yıl 750, 9 Mayıs
Bulma, Goku'nun bozulan Ejder Radarı'nı onardı. Goku, General Blue ile yüzleşti, dövüştü ve sonunda Penguen Kasabası'na indi. Arale tek başına Blue'yu yendi. Taopaipai, General Blue'yu öldürdü ve ardından Karin Kulesi'nin dibinde Goku'yu yendi. Goku, kuleye tırmanmaya başladı.[3]
  • Yıl 750, 10 Mayıs
Goku, Karin Kulesi'nin tepesine ulaştı ve Karin'den Süper Kutsal Su'yu almak için eğitimine başladı.[3]
  • Yıl 750, 12 Mayıs
3 gün sonra Goku nihayet Süper Kutsal Su'yu elde etti. Taopaipai'yi yendi ve tek başına tüm Kırmızı Kurdele Ordusu'nu yok etti. Falcı Nine'nin savaş arenasında, Goku ölmüş büyükbabasıyla yeniden bir araya geldi.[3]
  • Yıl 750 ila 753
Goku dünyanın etrafında koşmak için eğitimine başladı. Chao'nun köyünde Ginkaku ve Kinkaku ile savaştı. Goku, Usta Chin ile tanıştı ve Dövüş Sanatları Ustası yarışmasında Gökyüzü Ejderhası ile dövüştü. Goku, İblis Dünyası'na girdi ve Shula ile dövüştü. Goku, InoShikaCho'yu kurtardı ve Tenşinhan ile ilk kez karşılaştı.[3]
  • Yıl 753
Ranfan, Trunks adında bir adamla evlendi ve ev hanımı oldu.
  • Yıl 753, 5 Mayıs
Goku, 22. Tenkaiçi Budoukai'nin yapılacağı Papaya Adası'na yüzdü.[3]
  • Yıl 753, 7 Mayıs
22. Tenkaiçi Budoukai gerçekleşti. Tenşinhan kazandı. Goku ikinci oldu.
Kuririn, Tambourine tarafından öldürüldü ve Yüce İblis Kral Piccolo ortaya çıktı.
  • Yıl 753, 8 Mayıs
Goku, Yajirobe ile karşılaştı ve kısa süre sonra Tambourine'i öldürdü. Goku'nun yolu Yüce İblis Kral Piccolo ile kesişti ve kolayca yenildi. Usta Roşi ve Çaozu, Yüce İblis Kral Piccolo tarafından öldürüldü ve ardından gençliğini geri kazanmak için Ejder Toplarını kullandı. Kral'ın Kalesine saldırdı ve Dünya'yı ele geçirdi. Yajirobe, Goku'yu taşırken Karin Kulesi'ne tırmandı.
  • Yıl 753, 9 Mayıs
Goku, Kutsal Su'yu içti ve Yüce İblis Kral Piccolo'yu öldürdü. Piccolo kendi reenkarnasyonu olan Piccolo Jr'ı doğurdu. Goku, Tanrı'nın Tapınağı'na ulaştı ve sonraki üç yıl boyunca orada Bay Popo ve Kami ile eğitim gördü.[3]
  • Yıl 753 ila 756
Goku, Kami'nin Tanrı'nın Tapınağı'nda eğitimine başladı. Kami, gezegenin ayını yeniden yarattı. Güvenlik nedenleriyle, Goku'nun kuyruğunu da kalıcı olarak kaldırdı, böylece bir daha asla Büyük Maymun olmayacaktı.
Tenşinhan, Yamça, Kuririn ve Çaozu, Karin Kulesi'ne tırmandılar. Karin'in altında eğitim aldıktan sonra ayrıldılar ve 23. Tenkaiçi Budoukai'den önce kalan süre boyunca kendi başlarına antrenman yaptılar.
  • Yıl 756
Videl, Sharpner, Erasa ve Son Gohan'ın Turuncu Yıldız Lisesi'ndeki diğer okul arkadaşlarının çoğu doğdu. Videl'in annesi Miguel, kızının doğumundan bir süre sonra öldü.
  • Yıl 756, 7 Mayıs
23. Tenkaiçi Budoukai gerçekleşti. Goku, Çiçi ile nişanlandı. Goku, Piccolo Jr.'ı yendi ve turnuvayı kazandı. Goku ve Çiçi'nin düğün planları başladı ancak gizemli bir yangın patlak verdi ve Öküz İblis Kral'ı, Çiçi'nin gelinliğiyle birlikte içeride mahsur bıraktı.[3]
  • Yıl 756, 8 Mayıs
Goku, Gogyou Dağı'na gitti ve orada ölmüş büyükbabasıyla tekrar karşılaştı. Öküz İblis Kral'ın kalesinin etrafındaki alevleri durdurmayı başardı. Goku ve Çiçi evlendi.[3]
  • Yıl 757, 18 Mayıs
Son Gohan doğdu.
  • Yıl 759
Idasa doğdu.
Dr. Hedo doğdu.
Pigeros'un anne ve babası bir tsunami sırasında öldü ve Pigeros felaketten kurtulan tek kişi oldu.
  • Yıl 760
Ikose doğdu.
  • Yıl 760-770
Dr. Myuu, General Rilldo'yu buldu ve onu bir Makine Mutantı'na dönüştürdü. Rilldo güçlerini M-2 gezegeninin fethini tamamlamak için kullandı. Makine Mutantlar, Baby için enerji toplamaya başladı.[10]

Dragon Ball Z[]

Dragon Ball Super[]

Dragon Ball GT[]

Dragon Ball Online[]

Dragon Ball Video Oyunları[]

Önemsiz Şeyler[]

  • Daizenshuu gibi resmi rehberler "Age" (Yıl) (エイジ Eiji) ve "Before Age" (M.Ö.) (エイジ紀元前 Eiji Kigenzen) terimlerini kullanmaktadır, ancak böyle bir değişikliği haklı çıkaracak önemli bir olay yok gibi görünmektedir.

Ayrıca bakınız[]

Referanslar[]

  1. Zaman çizelgesi Toei Doga tarafından Daizenshuu 7'de ve Dragon Ball GT: Perfect File kitaplarında sağlanmaktadır
  2. 2,0 2,1 Saikyō Jump #6, 2014
  3. 3,00 3,01 3,02 3,03 3,04 3,05 3,06 3,07 3,08 3,09 3,10 3,11 3,12 3,13 3,14 3,15 3,16 3,17 3,18 3,19 3,20 3,21 3,22 3,23 3,24 3,25 3,26 3,27 3,28 3,29 3,30 3,31 3,32 3,33 3,34 3,35 3,36 3,37 3,38 3,39 3,40 3,41 3,42 3,43 3,44 3,45 3,46 3,47 3,48 3,49 3,50 3,51 3,52 3,53 3,54 3,55 3,56 3,57 3,58 3,59 3,60 3,61 3,62 3,63 3,64 3,65 3,66 Daizenshuu 7, 1996
  4. EoB timeline. youtube. Retrieved on Şubat 25, 2015.
  5. Dragon Ball Z, "DBZ 117. Anime Bölümü"
  6. 6,0 6,1 Dragon Ball Z: Ejderin Gazabı, 1995
  7. Dragon Ball Online, 2010
  8. DBZGT Legacy > Complete Character Guide: S. dbzgtlegacy.
  9. Dragon Ball Super: Broly, 2018
  10. 10,0 10,1 10,2 Dragon Ball GT: Perfect File, 1997
  11. Dragon Ball Z: Broly - Efsanevi Süper Saiyan, 1993
  12. Dragon Ball Minus: Kaderdeki Çocuğun Ayrılışı, 2014

Site Navigasyonu[]

Advertisement