Dragon Ball Viki
Advertisement

Bildiğiniz gibi Dragon Ball uzun bir seri. Çeşitli maceralara ve hikayelere maruz kalmak heyecan verici değil mi? Ama yine de bu uçsuz bucaksız evrende kaybolmak rahatsız edici olabilir. Size hazırladığım bu rehber ile endişelenmenize gerek yok. Görelim bakalım neymiş bu seri.

Ana Hikeye Odaklı Asıl İzleme Sırası

  1. Dragon Ball (153 bölüm)
  2. Dragon Ball Z (291 bölüm, son 3 bölüm DBS'nin sonrasında geçiyor kafanız karışmasın)
  3. Dragon Ball Super (131 Bölüm)
  4. Dragon Ball Super: Broly (Film)
  5. Dragon Ball Super mangadan devam (Anime bittikten sonra Dragon Ball Super'i baştan okumaya başlıyoruz. Nedeni animenin mangadan ayrı işlenmesi. Birçok önemli detay ve sahne animede yok veya bazı olaylar değiştirilmiş şekilde yansıtıldı. Okuyup gerçek hikayeyi öğrenelim.)

Dipnot: Birçok kişi Z yerine Kai izle diyebilir, onlara aldanmayın. Bu serinin tadı Z ile çıkar. Yine de karar sizin ben Kai nedir onu anlatayım. En kısa olarak Z'nin fillersız hali diyebiliriz. Dragon Ball Kai (97 bölüm) ve Dragon Ball Kai (2014) (61 bölüm) olmak üzere toplam 158 bölümdür.

Diğer Seriler, Fimler, Özel Bölümler, OVA'lar vb.

Ana hikayeden ayrı olarak yani canon değil de non-canon dediğimiz birçok yapım daha var. Kafa karışıklığına sebebiyet vereceğinden bunları asıl izleme sırasından sonra izleyin. İzleme sırası yukarıdan aşağıya doğrudur:

DB öncesi

(Goku'nun babasını anlatan yapımlardır.)

DB

Kesinlikle seriyi bitirdikten sonra izleyiniz.

(DB'nin filmleri farklı bir hikayeyi anlatmaz. Önceki bölümlerin konularına sahiptir ama bunları işleyişi farklıdır. Farklı bir zaman çizelgesinde geçiyor olarak düşünebilirsiniz.)

DBZ

(Tanrıların Savaşı ve F'nin Dirilişi filmleri DBS 1-27 bölümlerini kapsamaktadır. İzlemek size kalmış.)

DBS

Manga/Anime bölümleri bittikten sonra izleyeceksiniz.

  • Broly (Film) (Asıl sıraya dahil idi zaten. İzlemek zorundasınız.)
  • Super Hero (Film) (Manganın "Süper Kahraman Destanı" bölümlerinden oluşan bir film. Bazı sahneler mangadan farklı olsa da izlemenizi tavsiye ederim.)
DBGT

Canon bir seri değil. Yine de izlemek isterseniz seriyi bitirdikten sonra izleyiniz.

SDBH

Advertisement