Dragon Ball Viki
Advertisement
"Canavar" bu makalenin resmi Türkçe adı değildir, şu anda resmi bir çevirisi veya uygun bir adı olmadığı için kullanılmaktadır.

"Gohan, iyi dinle! Dünya'daki en güçlü varlık olma potansiyeline sahipsin. Kendine inanmalı ve bu gücü açığa çıkarmalısın! Ya yap ya öl zamanı - bu yüzden tüm gücünü ortaya çıkar ve dünyanı ve içindeki herkesi korumak için kullan!"
Turuncu Piccolo'nun Dragon Ball Super: Super Hero'da Gohanı'ı motive etmek için yaptığı konuşma.

Canavar ( ビースト, Bīsuto),[6][7][5] Son Gohan tarafından kullanılan bir dönüşümdür. İsmi Piccolo tarafından verilmiştir.[2]

Canavar formu Dragon Ball Xenoverse 2[8] dışında Gohan'a özgüdür ve bu formu kullanırken Son Gohan Canavarı[9] (そん はん・ビースト Son Gohan Bīsuto)[8] olarak anılır.

Genel Bakış[]

Konsept ve Oluşturma[]

Toriyama bu ismin "içindeki vahşi canavarın uyandığı" hissinden geldiğini belirtmiştir. İlk tasarımda soluk bir ten ve daha korkutucu bir yüz vardı. Bunun yeterli olmadığına karar verildiğinde büyük, kalkık saçlar eklendi.[8] Bu isim kesinleşmeden önce, bu form storyboardlarda[4] Final Gohan[10] (最後悟飯 Saigo Gohan, lit. "Final/Last/End Gohan") olarak anılıyordu.

Dragon Ball Super animesinde Gohan, "daha önce hiç kimsenin görmediği nihai bir form" için çabaladığından bahsetmişti. Benzer şekilde mangada, Kefla'ya bir Saiyan olarak değil bir insan olarak gelişme hedefinden bahsetmişti.

Dış Görünüş[]

Super Hero - Gohan Beast Model Sheet

Son Gohan Canavarı için karakter sayfası.

Gohan'ın dönüşümünün başlangıç ​​görselleri, orijinal Süper Saiyan 2 uyanışına büyük ölçüde benzemektedir. Gohan'ın gözleri, siyah göz bebeklerinden tamamen kırmızı hale gelmeden önce titreşir ve sonra siyahtan kırmızıya döner. Bu durumda, Gohan'ın kaşları beyaza dönerken, saçları Mükemmelleştirilmiş Ultra İçgüdü ile benzer bir tonda açık griye döner ve çocukken Süper Saiyan 2 saç stiline benzeyecek şekilde daha da uzar. Bu da genel saç yapısının büyük ölçüde geriye doğru eğilmesine neden olur. Aurası mavimsi beyaz parlamasını korur ancak aynı zamanda eflatun şimşekle örtülü kırmızımsı eflatun bir iç aura kazanır. Ki'sinin dışarı çıkış şekli o kadar yoğundur ki devasa bir gayzeri andırır. Formu kullanırken, Gohan'ın sesi derinleşir ve daha tehditkar hale gelir. İlk dönüşümde çığlığı ile birlikte kendisinin genç Süper Saiyan 2'deki çığlığının bir yankısı duyulabilir.

Kullanım ve Güç[]

Gohan Canavarı, Gohan'ın çocukluğundan beri devam eden uyanışlarından kaynaklanan,[8] Gohan'ın Nihai halinin gelişmiş bir şeklidir ve şu anda son medyadaki en güçlü dönüşümüdür. Piccolo, Gohan'ın bu forma ulaşmasından hemen önce en güçlü olacağına inanıyordu ve filmin tanıtımında Toriyama, Gohan'nın herkesten daha güçlü olduğunu, "ya da öyle söyleniyor", ancak son zamanlarda parlama şansı bulamadığını söyledi.[11] Filmde gücü, zayıflamış Cell Max'ı kolaylıkla yenecek kadar fazlayken mangada daha fazla zorluk çeker ancak Enerji Çatışmalarında kısa bir çıkmazdan sonra nihayetinde onu alt etmeyi başarır. Bulma, Gohan'ın bu formdaki gücünün onu potansiyel olarak Goku ve Vegeta'dan daha güçlü kılmaya yeteceğine inanmaktadır. Bununla birlikte Gohan Canavarı, Mükemmelleştirilmiş Ultra İçgüdü Goku ile dövüştüğünde ikisi birbirine denk olarak görünür ancak maksimum gücünde Gohan'ın ham gücü ve hızı daha üstün görünse de, bu Ultra İçgüdü ve Goku'nun üstün dövüş becerisi ile dengelenir (Gohan bir noktada babasını geçici olarak Ultra İçgüdüden çıkarmıştır). Whis, bu formun gücü sayesinde Gohan'ı Yıkım Tanrısı adayı olarak önerir ancak Beerus onun bu iş için yanlış kişiliğe sahip olduğunu belirterek reddeder.[3]

Piccolo'nun ona kontrolü öğretmesi sayesinde, Gohan forma istediği zaman erişebildiğini ve ilk kullanımından sonra onu kontrol altında tutabildiğini kanıtlar.[2] Beerus'un gezegeninden formu hisseden ancak görmeyen Goku,[1] bunun Süper Saiyan 2 mi yoksa Süper Saiyan 3 formu mu olduğunu sorgular ve yukarıda bahsedilen dönüşümlere benzer bir ki'ye sahip olduğunu belirtir.[2] Whis ayrıca dönüşümün benzersizliğine dikkat çekerek, bunun ilahi olmadığını, daha ziyade Gohan'ın eşsiz potansiyelinin bir ürünü olduğunu belirtir.[3]

Gohan'ın Canavar formundaki hünerine rağmen öfkeden deliye dönebileceği bir noktaya taşma olasılığı nedeniyle tam gücünü tutarlı bir şekilde kullanmakta hala zorlanmaktadır. Böylece küçük bir geçici çözüm bulmuştur. Kontrolünü koruyarak kontrolünü kaybetme eşiğine kadar güçlenme. Bunu yapmak Gohan'ın muazzam bir güç ve hız patlaması için Canavar'ın maksimumunu kullanmasını sağlar. Gohan bunun gücünü ortaya çıkarmak için geçici bir çözüm olduğunu ancak Canavar'la olan mevcut yeterliliği için etkili olduğunu kabul eder. Bunu yapmak aynı zamanda Gohan'ın dayanıklılığını hızla tükettiği görülmektedir çünkü bu gücü sadece kısa bir süre kullandıktan sonra yorulmuştur.[3]

Gohan Beast Unfazed

Gohan Canavarı, Cell Max'ın yumruğundan etkilenmez.

Dragon Ball Super: Super Hero ve manga uyarlamasında Gohan bu forma Piccolo'nun Cell Max'ın ellerinde görünürde öldüğüne tanık olduktan sonra ulaşmış ve orijinal Cell'e karşı ilk Süper Saiyan 2 dönüşümünde olduğu gibi saf öfkeyle dönüşmüştür. Bu formdayken, Cell Max'tan gelen tam güçlü bir yumruğa aurasıyla zahmetsizce dayanmış ve acımasızca karşılık vermiştir. Turuncu Piccolo o sırada hareketini kısıtlarken Özel Işın Topu ile onun Patlayıcı Çığlığını ve çekirdeğini tamamen yok etmeyi başarır.

Süper Kahraman olaylarından bir süre sonra Gohan, Canavar'ı düzgün bir şekilde kullanmak için Piccolo ile eğitim alır. Carmine evine geldiğinde, Gohan onunla yüzleşip korkutmak için Canavar'ı kullanır ancak Carmine'ın arabasında Saiyaman kıyafetleri içindeki Goten ve Trunks'ı görünce rahatlar ve sakinleşir.[1]

Goku beklenmedik bir şekilde gelip[1] Gohan'ı Beerus'un gezegenine getirdikten sonra Gohan savaşta onunla boy ölçüşebileceğini kanıtlar.[2] İlk antrenman maçları sırasında Gohan Canavarı, babasının Mükemmelleştirilmiş Ultra İçgüdüsüne ayak uydurmayı başarır ve maksimum güç stratejisini kullanarak Goku'nun ilahi hızını aşar ve onu formdan çıkartır. Ancak Goku'nun kendi eğitimi ve deneyimindeki önemli üstünlüğü maçı eşit tutmuştur.[3]

Broly'ye karşı Gohan, onun temel formunu Nihai ile eşleştirdikten sonra onu alt etmek için Canavar'ı kullanır ve kontrollü Süper Saiyan dönüşümü karşısında başlangıçta şaşırmış olsada Broly'ye karşı hala bir avantaja sahiptir. Daha sonra dövüşleri Broly'nin yerine geçen ve Mükemmelleştirilmiş Süper Saiyan Mavisi kullanarak Gohan Canavarı'na ayak uydurabilen Vegeta tarafından kısa kesilir (Vegeta o ana kadar kimseyle savaşmadığı için enerjisi tazedir). En sonunda dövüş orada bulunan tüm Saiyan'lar arasında herkesi temel formda bitkin bırakacak kadar büyük bir kavgaya dönüşür.[3]

Video Oyunu Görünümleri[]

SDBH Gohan Beast card

Ultra God Mission 3'te Son Gohan Canavarı

  • Dragon Ball Heroes
  • Dragon Ball Legends
  • Dragon Ball Z: Dokkan Battle
  • Fortnite x Dragon Ball Super
  • Dragon Ball Xenoverse 2

Önemsiz Şeyler[]

SSJ alt manga color2

Manga'nın sınırlı renkleriyle Süper Saiyan.

  • Bu dönüşüm mangada bir Süper Saiyan'ın sınırlı renklerle çizilmesine biraz benzerlik gösterir.
  • Son Gohan Canavarı'nın tam tanıtım resmi Gohan'ı, Goku'nun Süper Saiyan'a ilk ulaştığındaki ile aynı pozda tasvir eder.[12]
  • Form, "DBS 102. Manga Bölümü"nde göz bebekleri olmadan tasvir edilmiştir ancak bu bir çizim hatasıdır.[13]

Galeri[]

Referanslar[]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 "DBS 101. Manga Bölümü"
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 "DBS 102. Manga Bölümü"
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 "DBS 103. Manga Bölümü"
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 Chronicles' tweet on the storyboards. Twitter. Retrieved on Temmuz 9, 2022.
  5. 5,0 5,1 Dragon Ball Xenoverse 2, 2016
  6. Trailer sub tweet by Chronicles. Twitter. Retrieved on Temmuz 6, 2022.
  7. Dragon Ball Heroes, 2010
  8. 8,0 8,1 8,2 8,3 Herms' translation of Toriyama's comment. Twitter. Retrieved on Haziran 28, 2022.
  9. Son Gohan Beast and Orange Piccolo English.
  10. Dragon Ball Super İngilizce'ye çevrildiği durumlarda, "Saigo" "Final" olarak çevrilmiştir.
  11. Herms' tweet on Toriyama interview. Twitter. Retrieved on Mayıs 27, 2022.
  12. Süper Saiyan ve Canavar karşılaştırması
  13. Gohan Beast art error. Threads. Retrieved on Şubat 19, 2024.

Site Navigasyonu[]

Şablon:Saiyans Şablon:Earthlings Şablon:Frieza's race Şablon:Majins Şablon:Nameks

Advertisement