Dragon Ball Viki
Advertisement

KrillinWorking

"YAPIM AŞAMASINDA"

"Gerçek şu ki, edindiğim bilgilere göre Usta Roşi'nin elinde Başousen adında bir şey varmış ve onunla dağdaki yangını söndürmek mümkünmüş."
— "DB 12. Manga Bölümü"nde Öküz İblis Kral

Başousen (芭蕉扇 Bashō-sen, gerçek anlamı: "Muz Yelpazesi"), büyülü fırının alevlerini körüklemek ve kontrol etmek için tasarlanmış mistik bir yelpazedir.

Genel Bakış[]

"Ne? Başousen mi!? Tek sallayışla rüzgar estiren, iki sallayışla yağmur bulutlarını toplayan, üç sallayışla sağanak yağdıran o muhteşem yelpaze mi!?"
— "DB 13. Manga Bölümü"nde Usta Roşi

Başousenin Hikui Kuşu'nun tüylerinden yapıldığı düşünülür, ancak Usta Roşi bunun bir tahmin olduğunu kabul ettiği için bu doğru olmayabilir (orijinal Japonca versiyonunda Roşi, yelpazeyi yapmak için "talimatlar" içeren kitabı yazdığında sarhoş olduğunu belirtir). Usta Roşi bir ara yelpazeyi tencere altlığı olarak kullanır, ancak üzerine wonton çorbası döktükten sonra onu atar. Hava durumunu kontrol etme gücüne sahiptir ve Roşi tarafından "tek bir sallayış ile güçlü bir rüzgar, iki ile bir bulut ve üç ile bir sağanak yağış yaratma" yeteneğine sahip olarak tanımlanmaktadır.

Yelpaze, en son Dragon Ball'un son birkaç bölümünde, Tava Dağı'ndaki alevleri söndürmek için ona bir kez daha ihtiyaç duyulduğunda Son Goku'nun elindeyken görüldü.

Dragon Ball SD'de çocuk Çiçi, Tava Dağı'nın alevlerini söndürmek için kullanır.

Video Oyunu Görünüşleri[]

Önemsiz Şeyler[]

Galeri[]

Referanslar[]

  1. Dragon Ball Z Side Story: True Plan to Eradicate the Saiyans - Earth Saga, 1994
  2. Dragon Ball Xenoverse, 2015
  3. Dragon Ball Xenoverse 2, 2016
Advertisement