Dragon Ball Viki
Advertisement
Timelines2

Dragon Ball manga, Dragon Ball Z ve Dragon Ball Super'de birkaç alternatif zaman çizgisinin var olduğu gösterilmiştir. Aşağıda belirli zaman çizelgeleri ve bunların belirli olayları gösterilmektedir. Bir karakterin adının yanındaki bir sayı, hangi boyuttan (hangi zaman çizelgesinden) olduklarını gösterir; karakter adının yanında sayı yoksa, bu, açıklamanın altında bulunduğu boyuttan (zaman çizelgesinden) oldukları anlamına gelir. Ana zaman çizelgesi değiştirilmekle birlikte toplam 7 zaman çizelgesi vardır.

Zaman yolculuğu tarafından oluşturulan zaman çizelgeleri[]

İlk alternatif zaman çizelgesi, Evren 12'de gelişmiş bir medeniyetten bir ölümlü tarafından kullanılan bir Zaman Makinesi tarafından yaratıldı.

Alternatif zaman çizelgelerinin tümü, bir Zaman Makinesi kullanımı nedeniyle oluşturuldu ve bağlandı. Gelecekteki Android 17 ve Gelecekteki Android 18, Ejder Takımı'nı ve Dünya'nın potansiyel kahramanlarının çoğunu öldürdüğü için, Gelecekteki Bulma, Son Goku'nun bir Kalp Virüsünden ölmesini önlemek, Z Dövüşçüleri'ni gelecekteki android tehdidi hakkında uyarmak ve gelecekteki dünyada androidleri durdurmanın bir yolunu bulmak için oğlu Gelecekteki Trunks'u geçmişe göndermek için bir Zaman Makinesi icat etti (ya androidleri devre dışı bırakmanın ya da onları yok etmenin bir yolu, hatta belki de Goku'yu Gelecekteki Trunks'un zaman çizelgesine getirmek).

Unutulmamalıdır ki, Dragon Ball evreninde, zaman çizelgesini bozmak için bir zaman çizelgesine doğrudan müdahale etmek zorunda değilsiniz. Basitçe zamanda geriye gitmek, çeşitli rastgele değişiklikler meydana geldikçe zaman çizelgesinde bozulmalara neden olur. Örneğin, neden var olduklarına dair hiçbir açıklama yapılmamasına rağmen, Android 19 ve 20 daha önce geldi ve Android 17 ve 18'de Gelecekteki Trunks'un hatırladığından açıklanamaz bir şekilde daha güçlü idi. Bu nedenle, bir zaman yolcusu "bak ama dokunma" politikasını izlese bile, tarihi değiştirme riski taşır.

Zaman Çizelgesi 1, ana hikayenin geçtiği yerdir ve Gelecekteki Trunks ve Cell oraya kendi geleceklerinden gelir. Zaman Çizelgesi 2, Gelecekteki Trunks'un ortaya çıktığı orijinal zaman çizelgesidir. Zaman Çizelgesi 3, Cell'in ortaya çıktığı ve Trunks'u öldürüp Zaman Makinesini çalarak zamanda geriye gittiği yerdir; bu zaman çizelgesi kısaca görülmektedir. Zaman Çizelgesi 4 hiç görülmez, ancak Cell'in orijinal zaman çizelgesindeki Trunks'un androidleri yok etmenin bir yolunu bulmak için zamanda geriye gittiği zaman çizelgesidir.

Dragon Ball Xenoverse'de, Gelecekteki Bulma'nın Zaman Makinesinin tasarımında, alternatif zaman çizgilerinin yaratılmasına yol açan zaman çarpıtmaları üreten bilinmeyen bir kusura sahip olduğu, dolayısıyla bu zaman çizelgelerindeki rastgele değişikliklerin bazılarının Zaman Makinesinin kendisinin kullanılmasının doğrudan sonucu olduğu açıklanmaktadır. Ayrıca, Zamanın Yüce Kai'sinin (zamanı yöneten Yaratılış Tanrısı) yardımıyla, Gelecekteki Trunks'un annesinin zaman makinesinin tasarımını, bu tasarım kusurundan yoksun olan ve alternatif zaman çizelgeleri üretmeyen yeni Zaman Makineleri yaratmak için değiştirdiği ve böylece onları Zaman Devriyelerinin kullanması için güvenli hale getirdiği açıklanmaktadır. Ayrıca, Zamanın Yüce Kai'sinin iyilikseverliği nedeniyle, Gelecekteki Trunks'un ve Cell'in Zaman Makinelerini kullanmasından yaratılan zaman çizgilerini silmemeyi seçtiği, çünkü işlerin daha iyi olduğu ve Trunks'un ve annesinin nedenlerinin asil ve nihayetinde daha büyük iyilik için olduğunu anladığı için açıklanmaktadır.

Zaman Çizelgesi 1: Ana[]

Tarih 76.434.925.761, Dragon Ball serisinin gerçekleştiği ve nihayetinde Dragon Ball Super, Dragon Ball Z'nin sonu ve Dragon Ball GT'ye yol açtığı ana zaman çizelgesidir (rehber kitaplarda Tarih 1[1] ve Gerçek Hikayenin Tarihi[1], video oyunlarında "gerçek zaman çizelgesi"[2] olarak adlandırılır). Zaman çizelgesi 4'ün de, Goku'nun en başta hiç ölmediği benzer bir arc'a yol açması mümkündür. Bu zaman çizelgesine müdahale eden iki zaman/boyut yolcusu vardır: zaman çizelgesi 2'den Gelecekteki Trunks ve zaman çizelgesi 3'ten Cell. "Ana zaman çizelgesi" olarak adlandırılmasına rağmen, orijinal zaman çizelgesi değildir.

Cell3'in geçmişe yaptığı yolculuk bu zaman çizelgesini oluşturdu.

  • Cell3, Gelecekteki Trunks3'tan çaldığı Zaman Makinesi ile sığamadığı için yumurta formunda gelecekten geldi. Yumurtadan çıktı ve gelişmek için yeraltına yuva yaptı.
  • Frieza ve Kral Cold, Goku'dan intikam almak ve ayrıca gezegeni yok etmek için Dünya'yı istila etti. Gelecekten gelen Gelecekteki Trunks2 tarafından öldürüldüler. Gelecekteki Trunks2 daha sonra gezegene geldiğinde Goku ile tanıştı ve ona 20 yıl sonraki Kalp İlacını verdi; ayrıca Ejder Takımını, zaman çizelgesine dönmeden önce üç yıl içinde gelecek olan Kırmızı Kurdele Androidleri hakkında uyardı.
  • Önümüzdeki üç yıl içinde, Z Dövüşçüleri yoğun bir eğitime girdi ve Trunks1, Vegeta ve Bulma'nın ilk çocukları olarak dünyaya geldi.
  • Dr. Gero (namıdiğer Android 20) ve Android 19, Z Dövüşçüleri ile savaştı. Trunks2'un ilacını/panzehirini almayan Goku, Android 19 ile mücadelesi sırasında hastalandı. Vegeta geldi ve 19'u yok ederek kontrolü ele aldı. Goku eve götürüldü ve ilacı verildi. Dr. Gero kaçtı.
  • Gelecekteki Trunks2 bu zaman çizelgesine geri döndü ve daha önce hiç görmediği bir robot olan, yok edilmiş Android 19'u buldu. Bu zaman çizelgesinin kendisininkinden önemli ölçüde ayrılmaya başladığını fark etmeye başladı.
  • Dr. Gero laboratuvarına geri kaçtı ve Android 17 ile Android 18'i uyandırdı ve onlar da onu öldürmeye başladı. Android 16'yı etkinleştirdiler.
  • Z Dövüşçüleri 17 ve 18'e yenildi, ancak hiçbiri öldürülmedi.
  • Gelecekteki Trunks3'un zaman çizelgesi 3'teki Zaman Makinesi (Cell3 tarafından kullanılan), Cell3'in dökülen derisiyle birlikte bulundu.
  • Artık tamamen büyümüş olan Cell3, şehirleri yıkmaya ve gücünü artırmak için insanları emmeye başladı.
  • Piccolo, Kami ile kaynaştı ve Cell3'e karşı savaştı. Cell3, Piccolo'ya kim olduğunu, neden burada olduğunu ve bu zaman çizelgesine nasıl geldiğini anlattı. Gelecekteki Trunks2 ve Kuririn, Piccolo'ya yardım etmek için olay yerine geldikten sonra Cell3 kaçtı.
  • Piccolo, Cell3'in peşine düşerken Gelecekteki Trunks2 ve Kuririn, hala embriyo iken Şimdiki Cell1'i yok etmek için Gero'nun yeraltı laboratuvarına gitti. Oradayken Gelecekteki Trunks2, Bulma'ya götürmesi için Kuririn'e verdiği androidlerin planlarını buldu.
  • Vegeta ve Gelecekteki Trunks2, daha güçlü olmak için Hiperbolik Zaman Odasında antrenman yaptı.
  • Cell3'i bulamayan Piccolo, androidlerle karşı karşıya kaldı. Cell3'in onları emip güçlenmesini önlemek için onları yok etmeye karar verdi.
  • Piccolo'nun Android 17'ye karşı savaşı sırasında Bulma, Kuririn ile iletişime geçerek Gero'nun planlarına dayalı bir acil durum kapatma cihazı oluşturduğunu söyledi. 10 metrelik bir menzile sahipti, bu yüzden Kuririn onu durdurmak ve androidleri devre dışı bırakıp yok etmek için kapatma cihazını elde etmek için acele etti. Cell3, Piccolo'nun yükseltilmiş ki'sini algıladı ve onun bir android ile savaştığı sonucuna vardı; Cell, androidleri emmek ve gelişimini tamamlamak için olay yerine koştu.
  • Cell3, Piccolo ve 17'nin dövüşünü kesti, Piccolo'yu hızla gönderdi ve Android 16 müdahale etmeden önce neredeyse 17'yi emdi. Cell3 ve 16 nispeten eşit bir şekilde savaştı, ancak sonunda Cell3, 17'yi emmesini ve Yarı-Kusursuz olmasını sağlayan sürpriz bir saldırıyı yönetti. Cell3, Android 16'ya kolayca kritik hasar vermeye devam etti ve 18'i emecekti, ancak Tenşinhan tarafından geçici olarak durdurularak 16 ve 18'in kaçmasına izin verdi. Goku hızla olay yerine geldi ve tekrar geri çekilmeden önce Piccolo ile Tenşinhan'ı kurtardı.
  • Vegeta ve Gelecekteki Trunks2, Hiperbolik Zaman Odasından çıktı ve Goku ve Gohan'ın girmesine izin verdi. Vegeta, Cell3'e karşı savaştı ve mücadelede açıkça baskındı. Onlar savaşırken Kuririn, Android 18'e kapatma cihazıyla yaklaştı, ancak güzel android tarafından büyülendi ve uzaktan kumandayı yok etti. Vegeta, gücüyle hızla kibirli hale geldi ve Cell3'e kusursuz formuna ulaşması için 18'i emmesine izin verdi.
  • Cell3, 18'i buldu ve sonunda onu emerek Kusursuz Cell oldu; daha sonra Vegeta ve Trunks2'u yenmeye devam etti. Cell3, yeni yeteneklerini test etmek için on gün içinde Cell Oyunları adlı bir turnuva düzenlemeye karar verdi.
  • Goku ve Gohan, Hiperbolik Zaman Odasından çıktı. Trunks2, Vegeta ve Piccolo, turnuva başlamadan önce odayı kullandı. Goku, Dünya'nın yeni muhafızı olarak hizmet etmesi ve Ejder Toplarını yeniden etkinleştirmesi için Dende'yi görevlendirdi.
  • Cell Oyunları başladı ve Goku, Kusursuz Cell ile savaştı. Goku sonunda maçı kaybetti ve onun yerine oğlu Gohan dövüşünü seçti.
  • Gohan, Kusursuz Cell ile savaştı ve sonunda Süper Saiyan 2 aşamasına dönüşmesi için kışkırtıldıktan sonra, Cell3'e şiddetli bir dizi darbe göndererek Android 18'i yeniden canlandırmasına ve Yarı-Kusursuz durumuna geri dönmesine neden oldu.
Gohan-blast

Gohan, ana zaman çizelgesinde Cell3'i öldürüyor

  • Yarı-Kusursuz Cell, kendini yok ederek Dünya'yı yok etmeye çalıştı, ancak Goku, Yarı-Kusursuz Cell'i Dünya'dan Kral Kai'nin Gezegeni'ne ışınlamak için kendini feda etti. Cell3 patladı, Goku ve Kral Kai'yi öldürdü. Cell3'in yenileyici organı mucizevi bir şekilde bozulmadan kaldı ve tüm vücudunu tamamen iyileştirmesine olanak tanıdı. Cell3, Dünya'ya her zamankinden daha güçlü bir şekilde geri döndü ve Gelecekteki Trunks2'u öldürdü, ancak Gohan tarafından sonsuza dek yenildi.
  • Gelecekteki Trunks2, Şenlong'a yapılan bir dilekle yeniden canlandı. Kuririn, Android 17 ve 18'deki (7 yıl sonra evlendiği) bombaları kaldırmak istedi. Gelecekteki Trunks2, geleceğini Androidlerden ve Cell'den kurtarmak için zaman çizelgesine geri döndü.
  • Dragon Ball Z ve daha sonra Dragon Ball Super tarihinin geri kalanı gerçekleşti.
  • Evren 6 Destanı'nın olaylarının ardından Gelecekteki Trunks2, zaman çizelgesi 1'in orijinal değişmemiş akışından Zamasu (Goku Black) gelip sayısız masum insanı katletmeye ve Gelecekteki Trunks2'un zaman çizelgesinde dünyayı yıkıma sürüklemeye başladıktan sonra Z Dövüşçülerinden yardım istemek için geçmişe döndü. Gelecekteki Trunks2'un gelişi, sonunda Beerus'un Zamasu'yu Goku Black olmadan önce yok ederek, zaman çizelgesini bir kez daha bölerek ve Zaman Çizelgesi 6'yı oluşturarak ana zaman çizelgesinin geleceğini değiştirmesine neden oldu. Zaman Çizelgesi 1'in doğal geleceği, Zaman Çizelgesi 6'da meydana gelen şeydir.
  • Gelecekteki Trunks2, Goku ve Vegeta, Goku Black ve Gelecekteki Zamasu ile yüzleşmek için birkaç kez geleceğe seyahat etti. Daha iyi bir saldırı planı oluşturmak için iki kez geri çekilmek zorunda kaldılar.
  • Güç Turnuvası, Evren 7'nin galip gelmesiyle sonuçlandı.
  • Dragon Ball Super: Broly ve Galaktik Devriye Mahkumu Destanı olayları yaşandı.
  • Evrensel Çatışma Destanı ve Evren Yaratma Destanı olayları yaşandı.
  • Huzurlu Dünya Destanı birkaç yıl sonra gerçekleşti.
  • Dragon Ball GT olayları Yıl 789 ile Yıl 790 arasında gerçekleşti ve Yıl 889'da sona erdi.
  • "Xeno" zaman periyodunda tasvir edilen olaylar meydana geldi.

Zaman Çizelgesi 2: Gelecekteki Trunks[]

Zaman Çizelgesi 3: Cell[]

Zaman Çizelgesi 4: Görünmeyen[]

Zaman Çizelgesi 5: Bilinmeyen[]

Zaman Çizelgesi 6: Goku Black[]

Zaman Çizelgesi 7: İkinci Gelecekteki Trunks[]

Diğer zaman çizelgeleri[]

Karakter Özeti[]

Önemsiz Şeyler[]

Galeri[]

Ayrıca bakınız[]

Referanslar[]

  1. 1,0 1,1 Daizenshuu zaman çizelgeleri çevirisi.
  2. Dragon Ball Xenoverse 2, 2016

Site Navigasyonu[]

Şablon:Time Patrol

Advertisement