Dragon Ball Wiki
Advertisement
Jeśli tylko możesz — uzupełnij je!

Zespolenie (jap. 融合 [Yūgō], ang. Assimilation/Fusion) – jest specjalną umiejętnością, w której siły życiowe dwóch istot są ze sobą powiązane, a jeśli jeden umrze, drugi również umrze. Zdolność ta jest naturalnym aspektem Nameczan, chociaż łączą się Shinjanie z Hakaishininami, aby zapewnić równowagę między zniszczeniem a stworzeniem.

Informacje[]

Koncepcja zespolenia została po raz pierwszy przedstawiona i wspomniana w czasie sagi Piccolo Daimaō Juniora w odniesieniu do Piccolo Daimaō Juniora i Ziemskiego Boga , choć w rzeczywistości są to wcześniejsze narodziny Mega Piccolo, jak również jego rozszczepienie na ziemskiego boga i Piccolo Daimaō tak jak u Shinjan, i Hakaishinów są związane z życiem. Aby zapobiec brakowi równowagi między naturalnymi siłami tworzenia i niszczenia oraz jako naturalny skutek uboczny nameczańskiego zespolenia. Podczas, gdy obie funkcje działają podobnie, istnieje kilka kluczowych różnic i nie są ze sobą powiązane.

Historia[]

Pierwsza forma zespolenia została wprowadzona w Dragon Ball jest wynikiem działania Nameczan wykonujących rozszczepienie. Jedyny znany przypadek dotyczy Mega Piccolo, który podczas próby usunięcia zła z serca niechcący wykonał rozszczepienie, dzieląc się na dobre i złe połowy. Jego dobra połowa stała się Ziemskim Bogiem, podczas gdy jego zła połowa stała się Piccolo Daimaō.

Nameczańskie zespolenie[]

Produktem ubocznym Zespolenia Nameczan może zostać wklejone do potomstwa, jeśli jeden z Nameczan reinkarnuje się, tak jak Piccolo Daimaō z Piccolo Daimaō Juniorem, który był zarówno jego synem, jak i reinkarnacją. Jeśli jeden z Nameczan jest twórcą  Smoczych Kul, a ogniwo życiowe doprowadzi do  śmierci Smoka, smocze kule staną się bezwładne tak samo, jak gdyby twórca został zabity. Dodatkowo, zmartwychwstanie jednego doprowadzi do tego, że drugie zostanie wskrzeszone również z powodu zespolenia, kiedy Ziemski Bóg został wskrzeszony w wyniku przywrócenia do życia Piccolo przez Nameczańskie smocze Kule. Ostatecznie Zespolenie jest zanegowany, jeśli połączone pary wykonują, śmierć jest wywołana przez związek życiowy, niezależnie od tego, czy przyczyna była naturalna (np. podeszły wiek), czy nienaturalna (taka jak śmierć w walce lub inne nienaturalne przyczyny).

Shinjanie i Hakaishini[]

W Dragon Ball Super ujawniono, że Beerus i Wschodni Kaiōshin, jak również ich odpowiedniki w innych wszechświatach, są zespoleni, aby zapewnić równowagę między stworzeniem a zniszczeniem. Jednak w rezultacie Bogowie Zniszczenia są narażeni na niebezpieczeństwo, jeśli ich Shinjanie zostaną zabici, co jest bardziej prawdopodobne, ponieważ Shinjanie są zwykle słabsi niż Hakaishini. Z tego powodu znajomość Zespolenia jest ściśle strzeżoną tajemnicą znaną tylko Shinjanie, Bogom Zniszczenia, ich pomocnikom, Aniołom i Zeno, chociaż niektórzy śmiertelnicy, tacy jak Goku i Vegeta, są do niej dostępni i tylko nieliczni poza ich szeregami w tym śmiertelnikom powierzono taką wiedzę. Pomimo tej tajemnicy, niektórzy faktycznie zbliżyli się lub udało im się zabić Shinjaninów, prowadząc do śmierci ich Boga Zniszczenia. Jednak działa również jako forma ochrony Shinjaninów, ponieważ uniemożliwia ona Bogom Zniszczenia zabijania ich słabszych odpowiedników i czyni bardziej prawdopodobnym, że Bogowie Zniszczenia przyjdą z pomocą Shinjaninom, jeśli znajdą się w niebezpieczeństwie, pod warunkiem, że są w stanie to zrobić, ponieważ zwyczaj spanie  Beerusa przez długie okresy prawdopodobnie uniemożliwiła by udzielaniu pomocy Wschodniemu Kaiōshinowi.

Advertisement