Dragon Ball Wiki
Advertisement

Zdolności psychiczno-mentalne – wszelkie nadprzyrodzone zdolności, które wykazują bohaterowie. Są tu telepatia, telekineza, jasnowidzenie, magia. Wielu bohaterów, którzy potrafią kontrolować ki wykazuje różne zdolności np. Son Gokū w szpitalu trenując po ataku Saiyan. Zdolności nadprzyrodzone mają także Tiānjīnfàn i Jiǎozi. Pierwszy potrafi kontrolować ki, drugi umie oddziaływać na organizmy przeciwników paraliżując ich. Bardock po uderzeniu w głowę potrafi przewidywać przyszłość. Uranai Baba również wykazuje magiczne zdolności jasnowidzenia i podróży pomiędzy światem żywych i zmarłych. Nadprzyrodzone zdolności to rasowa cecha bogów świata DB np. tworzenie smoczych kul przez Kami-samę i Dendego. Telepatia Kaio, Kibito Kaioshina i Kaiōbito. Do nadnaturalnych zdolności można zaliczyć cofanie czasu przez Whisa i zatrzymywanie czasu przez Gurta oraz jego paraliżowanie przeciwników. Nameczanie magicy potrafią uzdrawiać jak np. Dende. Pod koniec DB właściwie każdy wykazuje jakieś zdolności parapsychiczne.

Advertisement