FANDOM

Tori Bot
« Och, patrz ... co ja widzę? To czytelnik!

Yajirobē (jap. ヤジロベー [Yajirobē], pl. w anime Jaskiniowiec, pl. w mandze Żarłomir, fr. Yajirobé, ang. Yajirobe)Ziemianin, drugi obok Trunksa z przyszłości używający broni siecznej członek Wojowników Z, jeden z najsilniejszych przedstawicieli swojej rasy, a zarazem najsłabszy z drużyny obrońców Ziemi.

WyglądEdytuj

Jest średniego wzrostu i krępej budowy wojownikiem o długich czarnych włosach. Zawsze ma przy sobie samurajską szablę, ubrany jest w przewiązaną czarnym pasem przypominającą yukatę bez rękawów brązową szatę w czarne pionowe pasy, pod którą nosi czerwone japońskie majtki typu ecchūfundoshi. Na nadgarstkach ma czarne frotki, a na nogach nakostniki usztywniające, na stopy wzuwa waraji.

HistoriaEdytuj

Z Son Gokū zaprzyjaźnił się po niemiłym incydencie z rybą. Gdy Yajirobē brał kąpiel, Gokū zjadł mu rybę, wcześniej przezeń złowioną i przyrządzoną na ruszcie z zamiarem spożycia. Owym czynem chłopiec bardzo go zdenerwował. W ramach zemsty za rybę Yajirobē podjął z nim walkę, podczas której niespodziewanie pojawił się Cymbal. Dzikus zabił demona i po uprzednim upieczeniu, zjadł ze smakiem. Mały Saiyanin powiedział mu, że jeśli z nim pójdzie, to trafi na więcej „smacznych potworów”. Samotnik, oczarowany smakiem demona, przystał na tę propozycję i podążył z Sonem.
Bez tytułu zmniejszacz-pl 139133

Yajirobē w sadze Majin Bū

Tak zaczęła się jego znajomość z Gokū.

Jednym z większych dokonań, jakimi Yajirobē może się pochwalić, było to, że jako czwarty w historii Ziemi wspiął się na Wieżę Karin, w dodatku wchodząc nań, niósł małego Sona na plecach. Po dotarciu na szczyt, nie wrócił już na ziemię, postanowił zamieszkać u góry wraz z mędrcem (jednym z powodów zostania był łatwy dostęp do bardzo sycącego pożywienia, fasolek senzu). W dalszym etapie historii, za radą Gokū, zapisał się do Tenka-ichi Budōkai 23, gdzie wystąpił incognito, przywdziawszy maskę i strój kryjące jego prawdziwe oblicze. W owym turnieju poległ już w eliminacjach, gdyż jego przeciwnikiem był Bóg w postaci Ziemianina Shena. Ostatnim jego znaczącym czynem było przywrócenie Ōzaru Vegety do normalnej postaci poprzez odcięcie ogona. Brał także udział w ekspedycji na Nową Namek w celu zbadania zagrożenia, które nawiedziło ród Nameczan. Podczas sagi sztucznych ludzi, kiedy to jest już w drodze powrotnej z misji dostarczenia walczącym z agresorami wojownikom senzu, jego samolot zostaje zestrzelony przez #19 i #20. Uratowany, przymuszony przez Bulmę, rusza wraz z nią i małym Trunskem w ślad za Dziewiętnastką i Dwudziestką na pokładzie maszyny latającej należącej do dziewczyny. Ostatecznie i ten samolot zostaje zestrzelony, wszyscy jego pasażerowie przeżywają, a po bliżej nieokreślonym upływie czasu Yajirobē wraca na wieżę. W dalszej części historii pełni już tylko rolę „kuriera” dostarczającego senzu.

CiekawostkiEdytuj

  • Gdy Chichi chciała lecieć na Namek po Gohana, Yajirobē na swoim skafandrze kosmicznym miał napis „Yaji” w alfabecie łacińskim.
  • Kulilinowi kilkakrotnie zdarza się pomylić imię Yajirobēgo, nazywając go mianem „アルマジロ, arumajiro”. Owo słowo po japońsku znaczy „pancernik” (od hiszp. armadillo) i w kontekście krępego Yajirobēgo zostaje przezeń odebrane jako obraźliwe.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. W wersji Dragon Ball, Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
  2. W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.