FANDOM

Tori Bot
« Och, patrz ... co ja widzę? To czytelnik!

Wojownicy Z (jap. Z戦士 [Zetto Senshi], pl. w anime Drużyna Z, ang. Z Fighters) – jest to grupa najsilniejszych wojowników, którzy bronią Wszechświata przed złem, choć w teorii mają strzec Ziemi. Za ich bazę umownie przyjęto dwa obiekty - Capsule Corporation umiejscowioną w Zachodniej Stolicy i Kame House, wybudowany na którejś, nie nazwanej oceanicznej wyspie. Oba miejsca znajdują się w Północnej Galaktyce na Ziemi.

Założycielem i niepisanym liderem tego stowarzyszenia jest Saiyanin Son Gokū. Pierwszą większą bitwą stoczoną przez Wojowników Z była walka z saiyańskimi najeźdźcami Vegetą i Nappą. Saiyański książę nie należał wtedy jeszcze do ugrupowania herosów. Później Wojownicy Z walczyli z Freezą i jego sługusami na Nameksztucznymi ludźmi i Cellem, kolejnymi postaciami Majin Bū czy wreszcie z Bogiem Zniszczenia Beerusem.

Lista Wojowników Z Edytuj

Sprzymierzeńcy Edytuj

Wrogowie Edytuj

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Tylko podczas Cell Game.
  2. Głównie jako pomoc w momentach kryzysowych, np. zwoływanie ludzi do Genki-Damy.
  3. Po Sadze Cella zostaje leśniczym; kiedy Gokū kumuluje Genki-Damę, aby pokonać Majin Bū, #17 zmusza strzelbą dwóch kłusowników, aby podnieśli ręce i tym samym przekazali swą moc Saiyaninowi, potem zostaje członkiem drużyny 7 Wszechświata na Turnieju Mocy.
  4. 4,0 4,1 4,2 Podczas wydarzeń w Dragon Ball Super
  5. Będącego Bogiem Zniszczenia Beerusa, z racji roli, jaką odgrywa w Siódmym Wszechświecie, nie należy postrzegać w kategorii wroga. Jest on swego rodzaju przeciwnikiem Wojowników Z, przeciwnikiem, którego celem nie jest zdobywanie władzy czy niesienie trwogi, lecz czerpanie rozrywki z walki z wojownikiem będącym w stanie sprostać jego oczekiwaniom i, przynajmniej po części dorównać mu siłą.