FANDOM

Tori Bot
« Och, patrz ... co ja widzę? To czytelnik!

Wielki Kapłan (jap. 大神官 [Daishinkan], pl. w anime Wielki Kapłan, ang. Grand Priest)Anioł, sługa Króla Wszystkiego, jedna z najsilniejszych postaci ze wszystkich 12 wszechświatów.

Dragon Ball Super Edytuj

Wita Son Gokū, Shina i Whisa, którzy przybyli spotkać się z jego panem. Kiedy Gokū przyprowadza do Króla Wszystkiego jego odpowiednika z przyszłości, Whis zwraca się do niego „ojcze” i zaprasza go do Siódmego Wszechświata, na co ten odpowiada, że kiedyś z rozkoszą go odwiedzi.

Super Dragon Ball Heroes Edytuj

Saga konfliktu wszechświata Edytuj

Arcykapłan uczy Goku i sprowadza go do 11 Wszechświata by zajął się ludźmi Heartsa.

Wygląd Edytuj

Wielki Kapłan jest niskiej, drobnej postury, ma turkusową skórę, fioletowe oczy oraz białe, zaczesane do tyłu włosy. Nad jego głową unosi się błękitna aureola, podobna do tej, jaką noszą jego dzieci, Vados i Whis, tyle, że na szyi.

Arcykapłan nosi białe buty, spodnie w morskim kolorze oraz takiej samej barwy tunikę, przewiązaną czerwonym pasem z emblematem kanji „大, dai”, tj. „wielki”, „główny”, „potężny”.

Jego strój kojarzy się zarówno z tym typowym dla Bogów Światów (rękawy, krój spodni, rodzaj obuwia), jak i asystentów Bogów Zniszczenia.

Charakter Edytuj

Wielki Kapłan jest spokojny i uprzejmy. Posiada wyluzowaną osobowość, nie tak srogą jak służący Króla Wszystkiego. W czasie, gdy inne Anioły są doradcami i pomocnikami Bogów Zniszczenia, tak on jest personalnym doradcą Króla Wszystkiego. Doskonale wie, w jaki sposób rozmawiać z dziecinnie zachowującym się Królem Wszystkiego, umiejętnie pasywnie zmusza go do słuchania i rozumowania. Tak, jak jego dzieci, większość sytuacji przyjmuje z błyskotliwą obojętnością. Jednocześnie wierzy on w porządek i dobre maniery, co można było doświadczyć, gdy surowo nakazał Gokū, aby ten się uspokoił i zamilkł w czasie meczu otwierającego pomiędzy Wszechświatem 7 i Wszechświatem 9.

Moc Edytuj

W anime Whis zdradza Son Gokū, iż „mówi się, że Arcykapłan jest jedną z pięciu najpotężniejszych osób we wszystkich wszechświatach, a jego palce dzierżą siłę bojową wszystkich wszechświatów” . Anioł sugeruje także Saiyaninowi, że nie jest w stanie się z nim nawet mierzyć, gdyż on sam nawet nie dorównuje mu siłą. Podobnie, jak jego dzieci, potrafi też materializować różne rzeczy i to on zajmuje się stworzeniem ringu na Turniej Mocy.

W mandze wspomniane jest, że Wielki Kapłan jest najsilniejszą osobą we wszystkich wszechświatach.

Ciekawostki Edytuj

  • Wśród Bogów Zniszczenia i Światów, Wielki Kapłan wzbudza równie wielki szacunek co Król Wszystkiego.
  • Jest on ojcem Whisa, Vados oraz wszystkich innych Aniołów z każdego ze wszechświatów.
  • Zważając na to, że Whis umie manipulować czasem, najprawdopodobniej Arcykapłan również jest do tego zdolny z jeszcze większą siłą.
  • W anime jest jedynym Aniołem który nie posiada berła, w mandze już je ma.

Galeria Edytuj