FANDOM

Wielki Bóg Światów (jap. 大界王神 [Dai Kaiōshin], pl. w anime Bóg Bogów, pl. w mandze ?, fr. Le Chef des Dieux, Dai Kaio Shin, ang. Grand Supreme Kai) – najwyższy spośród grona Bogów Światów, niegdysiejszy pan czterech galaktyk wchodzących w skład Siódmego Wszechświata, zwierzchnik czworga partykularnych Bogów Światów: Północnego, Południowego, Wschodniego i Zachodniej. Najsilniejszy ze wszystkich członków swojej rasy.[2]

Przed Dragon Ballem Edytuj

Po śmierci Zachodniej, Północnego i Południowego stanął w obronie świata, stawiając czoło Majin Bū. Demon służący Bibidiemu okazał się jednak silniejszy od Boga. Pokonał i wchłonął Wielkiego Boga Światów. Ostatnim jego czynem było uratowanie Shina, który temu właśnie czynowi zawdzięcza swoje życie. Gdy Wielki Bóg zaatakował magią Majina, rozczepiając go na setki kawałków, ten ostatni zregenerował się i, przybrawszy postać o konsystencji szlamu, pochłonął Boga. Dusza Wielkiego Boga nie umiera, żyje wewnątrz Majin Bū i wywiera nań mniejszy lub większy wpływ, dzięki czemu potwór łagodnieje, przybierając postać infantylnego otyłego dziecka.

Ciekawostka Edytuj

Wielki Bóg Światów nigdy nie wydostał się z wnętrza Grubego Majin Bū. Gdy Son Gokū i Vegeta oswobodzili ofiary Super Bū, Gruby Majin Bū również odzyskał wolność, jednak sam nigdy nie wypuścił ze swojego środka Bogów Światów Południowego i Wielkiego, których przed laty pochłonął.

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Został wchłonięty przez Majin Bū. Patrz tutaj.
  2. Informacja nie bierze pod uwagę Zamasu, byłego Króla Północy Dziesiątego Wszechświata.