FANDOM

Tori Bot
« Och, patrz ... co ja widzę? To czytelnik!

Videl (jap. ビーデル [Bīderu], pl. w anime Widel, pl. w mandze Videl, fr. Videl, ang. Videl)Ziemianka, żona starszego syna Son Gokū, Son Gohana, matka Pan i córka Mr. Santana oraz Miguel.

Wygląd Edytuj

Videl2

Videl z długimi włosami

Wygląd Videl zmienia się w każdej serii serialu oraz w każdej sadze. Kiedy po raz pierwszy zostaje ukazana widzowi, jest piękną, młodą Ziemianką. Nosi długie, czarne włosy spięte złotymi gumkami w dwa kucyki. Ma niebiesko-fioletowe oczy, nosi czarne mitynki, białą długą koszulę z emblematem Orange Star High School, krótkie obcisłe czarne spodenki, purpurowe skarpety i zielone buty. Później ścina włosy na bardzo krótkie, z czasem nieznacznie modyfikując. Ubiera różową koszulę z długim rękawem, a której nosi białą bluzkę na ramiączkach. Mitynki, spodenki, skarpety i buty pozostają takie same. W dalszej części sagi Majin Bū – po wygojeniu ran z pojedynku ze Spopovichem – ma pomarańczową bluzkę z długim rękawem, na której nosi granatową sukienkę z czerwonym napisem „fight”, do tego białe spodnie i żółte buty. Fryzura się nie zmienia. Na końcu DBZ, kiedy Trunks przybywa do niej w poszukiwaniu Gotena, ubrana jest w długą do kostek bordową sukienkę na ramiączkach, pod którą nosi różową bluzkę z długim rękawem. Ma półdługie włosy, białe skarpetki i żółte półbuty ze sprzączkami. Na Tenka-ichi Budōkai 28 ma krótką bordową kurteczkę, spódniczkę tego samego koloru spiętą białym pasem z czarną klamrą; pod kurteczką nosi białą bluzkę, na nogach czarne bytu typu ankle strap platform na białych obcasach. W DBGT ma długie czarne włosy splecione w warkocz, dżinsową bluzę i różową koszulę, która jest wciągnięta w również dżinsową spódniczkę. Czasem zamiast różowej ma żółtą koszulkę. Ma pasek i czerwone kolczyki w kształcie małych kuleczek. W DBS ma czarne półdługie włosy, czerwoną sukienkę, czarne rajstopy i białe buty. W czołówce DBS ma różowy sweterek w czerwone paski i biały kołnierzyk, jak również czerwoną opaskę na głowie, podobną do tej, którą nosiła Bra.

Osobowość Edytuj

Charakter ma bardzo podobny do Bulmy i Chichi. Jest wybuchowa i nerwowa. Jednak w późniejszych seriach jej osobowość jest bardziej łagodna, a temperament stonowany.

Relacje Edytuj

Rodzina Edytuj

Mister Satan - Ojciec Edytuj

Son Gohan - Mąż Edytuj

Son Goten - Szwagier Edytuj

Pan - Córka Edytuj

Chichi - Teściowa Edytuj

Son Gokū - Teść Edytuj

Gyū Maō - Prateść Edytuj

Son Gokū Junior - Prawnuk Edytuj

Znajomi i przyjaciele Edytuj

Bulma Edytuj

Piccolo Edytuj

BiografiaEdytuj

Dragon Ball Z Edytuj

Saga Great Saiyamana Edytuj

Videl chodzi do Orange Star High School w Satan City, to właśnie tam poznała Gohana, uczęszczając z nim do jednej klasy. Kiedy rozszyfrowała tajemnicę młodego Saiyanina, fakt, że to on jest

Videl

Great Saiyamanem, zagroziła, że wyjawi sekret, jeśli chłopak nie weźmie udziału w nadchodzącym Tenka-ichi Budōkai. Zmusiła wojownika, żeby nauczył ją latać i podszkolił w sztukach walki.

W miarę znajomości oboje zakochali się w sobie, nie wyjawiając uczuć. Dzięki cholerycznemu charakterowi Videl i uległej osobowości Gohana stworzyli bardzo dobraną parę[potrzebne źródło].

Saga Tenka-ichi Budōkai 25 Edytuj

Videl brała udział w Tenka-ichi Budōkai 24, gdzie wygrała sekcję młodzików oraz w Tenka-ichi Budōkai 25, na którym przegrała w pierwszej walce finałów dorosłych gdzie zmierzyła się z Spopovichem. Początkowo zdawało się, że dziewczyna jest od niego silniejsza i go wyeliminuje. Jednak wszystko zmieniło się w połowie walki, kiedy Videl już się zmęczyła. Wówczas Spopovich zaczął przejmować tę walkę. Solidnie bił młodą dziewczynę, po pewnym czasie, kiedy dziewczyna nie była już w stanie kontrować, przeciwnik traktował ją jak worek treningowy. Videl była już na skraju wyczerpania, a Son Gohan, który obserwował pojedynek, zdenerwował się i pod wpływem emocji przeszedł transformację w SSJ. Z opresji wybawił dziewczynę Yamū, który nakazał towarzyszowi zakończyć walkę. Następnie Videl trafia do turniejowego ambulatorium, gdzie czuwa nad nią ojciec. Gohan daje przyjaciółce senzu i ta dochodzi odzyskuje siły.

Zakończenie Z Edytuj

Po wydarzeniach związanych z Majin Bū razem z Gohanem stworzyli team superbohaterów w Satan City. Po pewnym czasie Videl wyszła za młodzieńca. W niespełna rok po ślubie urodziła córeczkę Pan, która już jako trzylatka wykazywała talent w dziedzinie sztuk walki. Dziewczyna była zresztą ulubienicą dwóch słynnych dziadków.

Dragon Ball GT Edytuj

Saga podróży kosmicznych Edytuj

Videl próbuje pocieszyć Chichi, która płacze,bo Gokū stał się dzieckiem.Potem razem z Chichi chcą przekonać Gokū aby poleciał w kosmos i znalazł kule z czarnymi gwiazdkami.Następnie pomaga przy statku. I jest obecna przy jego odlocie

Saga Baby'ego Edytuj

Videl zostaje też opanowana przez Baby'ego i atakuje Gokū oraz swoją córkę. Zostaje oczyszczona spod władzy potwora przez świętą wodę. Je lizaka wraz z rodziną na trybunach.

Saga Super #17 Edytuj

W Sadze Super 17 Videl chce razem z Chichi walczyć z Super 17. Kobieta leci na pole walki niosąc Chichi.

Saga złych smoków Edytuj

Podczas walki ze Złymi Smokami zabiera swojego ojca w bezpieczne miejsce, skąd ogląda walkę.

Dragon Ball Super Edytuj

Mieszka z Gohanem w domu zakupionym przez Mr Satana. Podczas przyjęcia urodzinowego Bulmy informuje wszystkich o swojej ciąży. Bierze udział w przekazaniu Gokū energii czystego serca Pan. Kobieta ogląda walki podczas turnieju Champy. Po nim towarzyszy Gohanowi podczas rozmów o awansie, po których oboje wracają do domu. Videl poznaje Trunksa z przyszłości, prosi o pomoc w gotowaniu, po kolacji żegna się z gościem. Kobieta ogląda turniej baseballowy pomiędzy drużynami reprezentującymi 6 i 7 wszechświat. Videl pokazuje Gohanowi reklamę filmu o Great Saiyamanie. Na miejscu planu filmowego kobieta odrzuca komplementy Barry'ego Kahna i nie chce jego autografu. Prosi też ojca by nie mówił ekipie filmowej, że to Gohan jest prawdziwym Great Saiyamanem. Videl jest obecna podczas nagrywania filmu, w którym kaskaderem zostaje jej mąż. Gdy Gohan wraca do domu, Videl chce podać mu śniadanie, ale pojawia się Barry Kahn ze zdjęciami Gohana i Cocoa Amaguri. Kobieta nie wierzy w zdradę męża. Kiedy opanowany przez Watagasha Barry wraca obezwładnia ją i porywa Pan. Videl odnajduje córkę i bierze ja na ręce. Kobieta ogląda walkę męża i Barrym. Videl wierzy w zwycięstwo Gohana, który ma wygrywa ze względu na Pan. Kiedy zostaje wyrzucony w kosmos matka i córka wołają go, co powoduje przemianę w SSJ i pokonanie Watagasha. Potem cała rodzina Son ogląda w kinie film o Great Saiyamanie i po seansie rozmawiają o filmie.

Podziel tę sekcje na sagi

Saga przetrwania Wszechświata Edytuj

Videl namawia Gohana do posłuchania ojca i wzięcia udziału w turnieju mocy. Po turnieju Mocy wraz ze swoimi przyjaciółmi i rodzinom, świętują wygraną w turnieju mocy w Capsule Corporation.

Występ w filmach i odcinkach specjalnych Edytuj

Dragon Ball Z Edytuj

Niebezpieczny duet! Superwojownicy nigdy nie odpoczywają Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Odrodzenie fuzji!! Gokū i Vegeta Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Smocza pięść eksploduje!! Jak nie Gokū, to kto? Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Bóg i bóg: Battle of Gods Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Odrodzenie „F” Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Siemka! Son Gokū i przyjaciele powrócili!! Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Siła Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Formy i transformacje Edytuj

Wielka Saiyawoman Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Występ w grach Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Pojedynki Edytuj

Dragon Ball Z Edytuj

Dragon Ball GT Edytuj

Filmy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. 1,0 1,1 Informację tę podaje Dragon Ball: Super Exciting Guide wydany w 2009 roku.