Dragon Ball Wiki
Advertisement

Rodzina[]

Król Vegeta[]

Ojciec, Vegeta jako książę zostaje na swojej planecie, gdzie od najmłodszych jest poddany treningowi, ojciec jest jego mistrzem. Kiedy króla atakuje Beerus, Vegeta czuje urażoną dumę i atakuje boga zniszczenia. Ojciec wierzy w jego siłę i umiejętności. Kultura Saiyan nie respektuje więzi rodzinnych, więc podczas walki z Dodorią Vegeta oznajmia, że nie zależy mu na przodkach, po pokonaniu przez Freezera prosi Goku o pomszczenie rasy Saiyan.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Król Vegeta.

Table[]

Brat Vegety, zbyt słaby by zostać na ojczystej planecie. Książę spotyka go jako dorosły mężczyzna, wcześniej nie znali się zbyt dobrze,. Vegeta od razu darzy brata szacunkiem i sympatią.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Table.

Bulma[]

Żona Vegety, która bardzo go kocha, wybacza mu brak okazywanych uczuć i przygotowuje dla niego coraz lepszy sprzęt treningowy. Vegeta nienawykły do okazywania miłości udaje, że ją ignoruje, z czasem zaczyna rozmawiać z nią normalnie, bardzo boi się o nią i denerwuje się kiedy dzieje się jej krzywda. Vegeta zawsze chroni Bulmę i broni jej nietykalności. Jak każdy Saiyanin, w związku małżeńskim oddaje władzę swojej żonie i w pełni podporządkowuje się jej decyzją, poza kilkoma wyjątkami.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Bulma.

Trunks[]

Syn Vegety, początkowo jest mu obojętny, z czasem Vegeta zaczyna go kochać, książę trenuje syna i wpaja mu własne wartości. Cieszy się, kiedy Trunks pokonuje Gotena w turnieju młodzików. Vegeta martwi się o syna, nie chce go niepotrzebnie narażać, ale wierzy w jego siłę i umiejętności. Ojciec szanuje dorosłego syna i traktuje jak partnera, z którym razem ratują świat i walczą z wrogami. Obecnie książę w każdej sytuacji jest gotów poświęcić własne życie w obronie bliskich. Trunks kocha ojca, szanuje go i chce by ten był z niego dumny.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Trunks.

Bra[]

Od maleńkości Vegeta troszczy się o nią, kocha ją, nie waha się jej przewijać, potem chroni przed potencjalnymi zagrożeniami, Bra kocha ojca, ale nie waha się mówić swojego zdania i krytykować go, książę liczy się z jej zdaniem i goli wąsy, które jej się nie podobają.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Bra.

Trunks z przyszłości[]

Początkowo Vegeta mu zazdrości, potem zaprzyjaźnia się z nim, z czasem pokochał go i zaczął traktować jak syna. Denerwuje się jego śmiercią, w walce z Zamasu pomaga mu i go chroni. Trunks jest zaciekawiony swoim ojcem, potem rozczarowany jego postawą, podczas treningu w Komnacie Ducha i Czasu zaprzyjaźniają się.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Trunks z przyszłości.

Profesor Brief[]

Profesor początkowo boi się zięcia, potem tworzy dla niego sprzęt treningowy i akceptuje go jako męża swojej córki. Vegeta szanuje go i korzysta z jego umiejętności.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Profesor Brief.

Pantie[]

Teściowa Vegety, początkowo go podrywa, Vegeta czuje się onieśmielony, z czasem przyzwyczaja się do niej, a kobieta traktuje go jak zięcia.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Pantie.

Tights[]

Szwagierka, której Vegeta przez większość serii nie znał, oboje traktuję się z szacunkiem, ale nie wchodzą w bliższe relacje.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Tights.

Gure[]

Bratowa, oboje się szanują i akceptują, ale nie wchodzą w bliskie relacje.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Gure.

Znajomi i przyjaciele[]

Son Gokū[]

Początkowo wrogowie, walczą o Ziemię, Vegeta nie może pogodzić się, że Goku jest od niego silniejszy, zazdrości mu i robi wszystko by go pokonać. Goku również staje się coraz silniejszy, ale nie myśli obsesyjnie o Vegecie. Daruje księciu życie, by móc go pokonać, ale z czasem rezygnuje z tego pomysłu. Z czasem mężczyźni zaprzyjaźniają się, zostają rywalami, których sukcesy motywują do dalszego treningu. Współpracują najpierw celem pokonania wspólnych wrogów, potem, by ratować bliskich, razem ćwiczą, by pokonać silniejszych od siebie przeciwników. Szanują się, z czasem zaczynają się lubić. Goku akceptuje Vegetę, takim jakim jest, Vegetę denerwuje dziecinność Sona. Z czasem zostają przyjaciółmi.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Son Gokū.

Son Gohan[]

Początkowo Vegeta gardzi Gohanem, który się go boi. Potem walczą razem przeciw Freezerowi. Z czasem zaczynają się szanować. Najpierw Gohan, potem Vegeta. Książę zazdrości chłopcu jego siły, z czasem uznaje jego umiejętności i zaczyna go szanować. Później już się lubią.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Son Gohan.

Kurilín[]

Piccolo[]

Son Goten[]

Vegeta lubi i szanuje Gotena, a Goten szanuje Vegetę którego traktuje jak wujka. Obaj akceptują się i nie wchodzą sobie w drogę. Kiedy trzeba współpracują, przywykły do kontroli Vegeta, rozkazuje innym, w tym Gotenowi, ale chłopiec się tym nie przejmuje i robi co chce.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Son Goten.

Cabba[]

Uczeń Vegety, Saiyanin z 6 Wszechświata, prosi go o pomoc w zostaniu Super Saiyaninem, Vegeta pomaga mu osiągnąć ten poziom. Cabba jest nim zachwycony i szanuje go, Vegeta również go szanuje i czuje obowiązek pomocy. Vegeta zostaje jego trenerem i przewodnikiem, Cabba zaprasza go do siebie.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Cabba.

Rywale i wrogowie[]

Raditz[]

Nappa[]

Kapitan Ginyū[]

Dodoria[]

Zarbon[]

Freezer[]

Cell z przyszłości[]

Majin Bū[]

Mistrzowie[]

Whis[]

Pierwszy mistrz Vegety, trenuje również Gokū.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Whis.

Pybara[]

Mistrz Yardratianin, nauczył Vegetę teleportacji, większego panowania nad ki oraz techniki Wymuszonego Dzielenia Cząsteczek Duchowych.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Pybara.
Advertisement