Dragon Ball Wiki
Advertisement

Uzdrawianie (jap. 回復 [Kaifuku]) – umiejętność pozwalająca w krótkim czasie wyleczyć ciężkie rany i złamania odniesione w walce. Najczęściej stosowana przez Dendego który leczył m.in. Kulilina i Vegete w czasie walk z Freezerem na Namek. Uzdrawianie ma efekt podobny do Senzu, lecz niektóre odmiany wymagają do pełnego uleczenia znacznie więcej czasu w którym uzdrawiający jest wystawiony na niespodziewany atak.

Sposoby uzdrawiania[]

W trakcie trwania sag Dragon Ball, używano kilka różnych technik/metod dzięki którym przywracano zdrowie rannym i odnawiano energię.

Tumblr mxrx5usBKO1qfbz1so1 500

Dende leczący Piccolo.

Pierwsza odmiana - Leczenie poprzez dotyk[]

Użytkownik musi położyć na rannym swoją dłoń (lub obie na raz), a następnie w skupieniu odnawiać energię życiową do osiągnięcia zadowalających rezultatów. W trakcie leczenia nad ciałem rannego pojawia się pomarańczowa Aura, która leczy odniesione obrażenia. Z tej odmiany korzystali m.in. Dende, Majin Bū oraz Kibito. Technika ta wykorzystywana była najczęściej i obok fasolek Senzu, jest ona najszybszym sposobem na przywrócenie sił poszkodowanej istocie.

Druga odmiana - Leczenie mechaniczne[]

Hqdefault-0

Son Gokū w maszynie leczniczej.

Tego sposobu używała przeważnie Armia Freezera, do leczenia żołnierzy i wojowników wyższych stopniem. Proces leczenia odbywał się poprzez włożenie rannego do komory leczącej, a następnie zalaniu jej specjalnym płynem regenerującym który zasklepiał rany i zrastał kości. Leczenie za pomocą maszyny regenerującej użył m.in. Vegeta po przegranej na Ziemi, Bardock oraz Son Gokū po walce z Kapitanem Ginyū. Wadą takiego zabiegu jest jego czasochłonność. Jeżeli wojownik był poważnie ranny, proces leczenia mógł trwać nawet godzinę lub więcej.

Hqdefault (1)

Konfrontacja z Kid Buu.

Trzecia odmiana - Uzdrowienie poprzez życzenie[]

Jak dotąd najrzadziej używana metoda przywracania zdrowia. Użyta jedynie dwa razy. Za pierwszym razem, Nameczański smok Porunga wrócił Gokū pełnie zdrowia do ostatecznej walki z Kid Bū. Za drugim razem natomiast, Ziemski smok Shen Long uzdrowił Sona za sprawą życzenia po walce z Yi xing longiem.

Ciekawostka[]

  • W czasie walk na Namek, Vegeta ujawnia niesamowite zdolności saiyańskich wojowników. Mianowicie po każdej walce, która o mało nie kończy się śmiercią, wojownik po zasklepieniu ran, staje się wielokrotnie silniejszy niż przedtem. Był przekonany że uzdrowienie go przez Dendego pozwoli mu pokonać Freezera.
Advertisement