Teleportacja (jap. 瞬間移動 [Shunkanidō], pl. w anime Teleportacja, Technika błyskawicznej transmisji, pl. w mandze Ki-Teleportacja, fr. Téléportation, ang. Instant Transmission) – to technika, która pozwala na bardzo szybkie przemieszanie się na duże odległości. Son Gokū nauczył się tej techniki na planecie Yardrat.

Sposób stosowania[edytuj | edytuj kod]

Wykonując ją, użytkownik kładzie dwa wyprostowane palce na czole (wskazujący i środkowy, a reszta pozostaje w zgięciu), koncentruje się na wyczuwanej ki i po chwili się teleportuje.

Użytkownicy[edytuj | edytuj kod]

W ciągu całego DB jedynym Wojownikiem Z, który zdołał ją opanować, był Son Gokū. Saiyanin dokonał tego na planecie Yardrat, gdzie wylądował po odlocie z wybuchającej Namek. Oprócz niego techniką posługiwali się Północny król światów, Cell, Majin Bū, a w GT także Kibitoshin. W Dragon Ball Super używa jej też Gokū Black i Yardrat z Drugiego Wszechświata, Jimeze.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Pomimo tego że do wykonania teleportacji trzeba położyć dwa wyprostowane palce na czole, to podczas walki Son Gokū z Cellem, w momencie wystrzelenia potężnej Kamehame-Ha, Gokū teleportował się za Cella nie kładąc palców na czole, co może oznaczać że do teleportacji nie jest wymagane ułożenie palców i można to zrobić w dowolnej pozycji ciała.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

  1. Informacja ta padła w angielskim dubbingu Funimation
  2. Daizenshuu, 1996 rok.