FANDOM

Telekineza (jap. 超能力 [Chōnōryoku]) – technika używana między innymi przez ChaozaGenerała Blue czy Cella, polegająca na sparaliżowaniu przeciwnika, podnoszeniu przedmiotów, lub wpływaniu na świat za pomocą siły umysłu.

W pierwszym przypadku, w wykonaniu Jiǎoziego telekineza wygląda następująco: użytkownik wystawia ręce z wyprostowanymi palcami do przodu, a jego oponent dostaje bólów brzucha. Technika jest nieskuteczna wobec przeciwników o znaczącej przewadze mocy bojowej (na przykładzie Jiǎoziego i Nappy, czy Generała i Tao Pie Pie ) W przypadku Generała Blue, wystarczy, że wojownik spojrzy w oczy przeciwnika. Użycie tej techniki na małym Son Goku i Kuririnie mogłoby kosztować ich życie (Kurilínowi życie uratował mały Saiyanin, natomiast Gokū został uratowany przez mysz).

W drugim przypadku użytkownik wystawia rękę w kierunku przedmiotu, choć nie jest to koniecznie. Przedmiot/y unoszą się w powietrze i mogą być dowolnie przesuwane przez użytkownika. Podobnie jest w trzecim przypadku, gdzie wojownik może, za pomocą telekinezy, łamać drzewa, robić wyrwy w ziemi czy chociażby unosić wodę, tworzyć fale.

GaleriaEdytuj

Telekineza Guldo.

Guldo paraliżuje Kuririna i Son Gohana

TelekinezaGenerałaBlue

Generał Blue używa swojej techniki paraliżującej "Spójrz mi w oczy"

TelekinezaGinyu

Kapitan Ginyū podnosi Nameczańskie Smocze Kule za pomocą telekinezy