FANDOM

Tori Bot
« Och, patrz ... co ja widzę? To czytelnik!

Tapion (jap. タピオン [Tapion], pl. w anime Tapion, pl. w mandze nie występuje) – legendarny konatsjański wojownik, bohater walk z Hildegarnem.

Wygląd Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Osobowość Edytuj

Tapion jest dobroduszny i miły. Na Ziemi – po uwolnieniu – celowo odizolowuje się od świata zewnętrznego, chcąc jedynie skupić się na niszczeniu Hildegarna. Jednak gdy zaprzyjaźnia się z Trunksem, jego szczęśliwsza i optymistyczna osobowość powraca.

BiografiaEdytuj

Przeszłość Edytuj

Wraz z młodszym bratem Minoshą podejmują się walki z demonem Hildegarnem, który został powołany do życia przez magię czarnoksiężników z Konats. Demon okazuje się mieć jeden słaby punkt, reaguje paraliżem na pewien określony dźwięk. To właśnie pozwala Tapionowi i Minoshy unieruchomić przeciwnika, a w tym czasie nieznany z imienia mnich przecina Hildegarna mieczem, a jego przepołowione zwłoki zostają uwięzione w ciałach dwóch młodzieńców. By odseparować dwie połowy demona, bracia Tapion i Minosha zostają zaklęci w dwóch małych pozytywkach, które są następnie wysłane w kosmos na odległe krańce wszechświata.

Dragon Ball Z: Smocza pięść eksploduje!! Jak nie Gokū, to kto? Edytuj

W trzynastym filmie kinowym DBZ po latach pozytywki odnajduje jeden z twórców Hildegarna, mag Hoi. Przybywa na Ziemię i nakłania Wojowników Z do pomocy w otwarciu szkatułki, bowiem sam nie w stanie poruszyć jej korbki. Tapiona uwalnia Shén Lóng. Momentalnie po tym zdarzeniu młodzieniec ucieka do samotni, osiedlając się na odludziu. Tapion zaprzyjaźnia się z Trunksem, który, zafascynowany nowym przyjacielem, chce poznać, jak to jest być bohaterem, i co dzień dostarcza Tapionowi pożywienie. Trunks traktuje Tapiona jak starszego brata.

Bohaterowi kilka razy udaje się powstrzymać przed uwolnieniem demona grą na swoim magicznym flecie, potwór nie potrafi przeciwstawić się dźwiękom wydawanym przez ów instrument. Kiedy staje się jasne, że Hildegarna nie da się dłużej powstrzymywać, Bulma buduje dla Tapiona specjalny schron, który miał działać na potwora tak jak pozytywka. Niestety okazuje się to nieskuteczne, gdyż przy pierwszej próbie potwór niszczy nowe mieszkanie bohatera. W końcu połowa Hildegarna wydostaje się na wolność. Okazuje się, że druga połowa bestii też jest wolna, co oznacza, że Minosha nie żyje. Tapion, wraz z Wojownikami Z walczy z demonem. Gdy Hildegarn ginie, Tapion ofiarowuje Trunksowi swój miecz, i udał się w przeszłość wehikułem stworzonym przez Bulmę.

Techniki Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Wyposażenie Edytuj

Występ w grach Edytuj

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Po przeniesieniu się w przeszłość Tapion zamieszkał zapewne na Konats w czasach jej świetności.