FANDOM

Tori Bot
« Och, patrz ... co ja widzę? To czytelnik!

Taiyō-ken (chiń. 太陽拳 [Tàiyáng quán], jap. 太陽拳 [Taiyō ken], pl. w anime Słoneczny kieł, pl. w mandze Atak słońca, fr. La morsure du soleil, ang. Solar Flare) – technika oślepienia. Powoduje gwałtowną emisję jaskrawego snopa oślepiającej ki. Efekt paraliżu zmysłu wzroku trwa do dziesięciu sekund.

Twórcą Taiyō-kena jest Tenshinhan. Wojownik zaprezentował ów atak po raz pierwszy na Tenka-ichi Budōkai 22. Spojrzawszy przez pryzmat poszczególnych Wojowników Z, Taiyō-ken to stosunkowo łatwa w opanowaniu technika. Nawet ktoś, kto widział ją pierwszy raz, jest w stanie odtworzyć procedurę. Jest głównie używana, by zdezorientować wroga i zyskać na czasie.

Silniejszą i bardziej widowiskową formą Taiyō-kena jest ta zaprezentowana przez Kulilina w czasie walki z Son Gohanem, jest to jej odpowiednik o sto razy większej mocy, znana jako stukrotny Taiyō-ken.

Stukrotny Taiyō-kenEdytuj

Kurilín wykonuje stukrotnego Taiyō-kena

Stukrotny Taiyō-ken (jap. 太陽拳100倍 [Hyakūbai Taiyōken]) – zaawansowana forma techniki. Kurilín zaprezentował sto razy potężniejszą wariację Taiyō-kena w #84 odcinku serii DBS. W przeciwieństwie do pierwotnej formy – takiej, jaką opracował Tiānjīnfàn, stukrotny Taiyō-ken oślepia wszystkie osoby znajdujące się w pobliżu wojownika, nawet te oddalone od epicentrum. Blask stukrotnego Taiyō-kena widać także przez zamknięte oczy. Dzięki tej technice w czasie sparingu na skałach trenujący do Turniejem Mocy Kurilín zdołał zaskoczyć i zepchnąć Son Gohana do wody, dzięki czemu wygrał pojedynek. Wadą Taiyō-kena jest czas, który trzeba poświęcić, by w pełni naładować atak, nie działa on także dwa razy na tego samego przeciwnika.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. W wersji Dragon Ball, Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
  2. W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.