FANDOM

Tori Bot
« Och, patrz ... co ja widzę? To czytelnik!

Sztuczny człowiek numer 8 (jap. 人造人間8号, (ハッチャン) [Jinzōningen Hachi-gō, (Hacchan)], pl. w anime Numer 8[potrzebne źródło], pl. w mandze ?, fr. ?, ang. ?) – pierwszy android Doktora Gero, jaki zostaje ukazany widzowi Dragon Balla. Robot jest przyjazny i łagodny.

Jest to wielka, z wyglądu podobny do potwora Frankensteina humanoidalna maszyna zagłady konstrukcji doktorów Gero i Frappé. Został uruchomiony przez jednego z oficerów Armii Red Ribbon sierżanta Nindzię Puprpurowego, kiedy ten nie radził sobie w walce z małym Son Gokū w Wieży Muskułów. Android nie wykonał rozkazu żołnierza, odmawiając zabicia Sona.

Numer 8 nienawidzi przemocy i zabijania. Przyłączył się do Gokū, pomagając mu pokonać Generała White'a oraz uwalniając szefa wioski, w której mieszkała mała Snow. Po walce zszedł razem z Sonem w pobliże ludzkich osad, których mieszkańcy zaproponowali robotowi, aby został z nimi na stałe.

Jak się okazało Ósemek (bo tak pieszczotliwie nazywał androida Son) miał w swym wnętrzu wbudowaną bombę-zabezpieczenie, która miała być ostatnią szansą na poskromie robota, gdyby sprzeciwił się woli swego pana. Ładunek wybuchowy został rozbrojony przez jednego z konstruktorów maszyny - Dr. Frappé. Największa siła ciosu, jaką dysponuje, jest równa 169[potrzebne źródło]. Android #8 pojawia się także w kolejnych seriach anime, jest wtedy jednak tylko epizodyczną postacią trzecioplanową.

GaleriaEdytuj