FANDOM

Tori Bot
« Och, patrz ... co ja widzę? To czytelnik!

Super Saiyanin God (SSJG) (jap. スーパー サイヤ人 ゴッド Sūpā Saiya-jin Goddo [suupaa saija dźin goddo], pl. w anime Boski Super Saiyanin, pl. w mandze Super Saiyanin Bóg, fr. Le Super Saïyen Divine, ang. Super Saiyan God) – potężna forma Super Saiyanina posiadająca boską moc. Tylko trzy osoby w całej historii Świata Smoczych Kul były w stanie przyjąć tę formę, były nimi Son Gokū, Vegeta (w mandze Dragon Ball Super i w filmie Dragon Ball Super: Broly) oraz Yamoshi. Na podstawie tej transformacji powstały inne formy SSJ z boską mocą.

Warunki przeistoczenia Edytuj

Do przemiany w SSJG[1] saiyański wojownik potrzebuje mocy pięciu innych Saiyan o czystych sercach połączonej z własną, oczywiście sam także musi mieć nieskazitelne „wnętrze”.

Historia i pochodzenie Edytuj

Son Gokū Super Saiyanin God (16)

Gokū zraniony przez Beerusa.

Według opowieści przytoczonej przez Shenrona pierwszymi, którym udało się wytworzyć istotę równą bogom, Super Saiyanina Goda, była grupa sześciu saiyańskich wojowników o czystych sercach pragnących ukrócić bezwzględność i niszczycielskie zapędy reszty swoich pobratymców. Owi wojownicy, skumulowawszy energię w jednym z nich, przeistoczyli się. Niestety ze względu na to, że owa transformacja trwa bardzo krótko, wojownicy ponieśli klęskę i prawdopodobnie zginęli. Drugim wojownikiem, który osiągnął to stadium, był Son Gokū. Po przegranej walce z Beerusem, Saiyanin zebrał energię od Vegety, Gohana, Trunksa, Gotena i nienarodzonej, będącej jeszcze we wnętrzu Videl, Pan i stanął do walki z Beerusem. Niestety ze względu na krótkotrwałość formy, szybko się odmienił. Jednak mimo powrotu do pierwotnej formy, jego siła pozostała zwiększona. Później, kiedy Beerus rzucił ogromną kulę ognia w stronę Ziemi, Gokū przypomniał sobie swoją rodzinę i przyjaciół. Wiedział, że musi zatrzymać kulę, aby przeżyli. Chęć, a raczej konieczność obrony przyjaciół, dała mu siłę do ponownej przemiany w SSJG. Dzięki nowej sile Son zdołał odeprzeć atak Beerusa. Niestety zaraz po odbiciu kuli powrócił do pierwotnej postaci i stracił przytomność. Mimo całej potęgi, jaką wyzwala Saiyanin, przeistaczając się w Boskiego Super Saiyanina,[2] było to wciąż za mało, by pokonać Boga Zniszczenia Beerusa.

Son Gokū Super Saiyanin God (06)

Gokū atakuje Beerusa

Poziom charakteryzują Edytuj

  • czerwone (biskupio-czerwone i rubino-czerwone) włosy oraz brwi
  • czerwone źrenice i tęczówki lub ich brak
  • niesamowity wzrost mocy i szybkości wojownika
  • zmniejszenie masy mięśniowej
  • czerwona ognista aura
  • ciemniejszy kolor skóry
  • drobniejsza postura
  • boska siła

Ile razy była używana i kiedy Edytuj

Anime Edytuj

Dragon Ball Super Edytuj

  1. Osiągnął to stadium Yamoshi na Sadal, walcząc przeciwko złym Saiyanom.
  2. Son Gokū bijący się z Beerusem. Dokonał tego dzięki sile czystych serc Vegety, Gohana, Trunksa, Gotena i Pan.
  3. Gokū, przywoławszy w wyobraźni konsekwencje swojej porażki, pod wpływem pamięci o przyjaciołach w tym samym starciu z Beerusem kolejny raz poddał się transformacji.
  4. Gokū przybrał tę formę walcząc wespół z Hitem przeciwko Dyspo i Kunshiemu na Turnieju Mocy.
  5. Użyta przez Gokū w celu sprawdzenia siły Jirena.
  6. Po raz kolejny użyta podczas walki z Cauliflą i Kale, a później z Kaflą.
  7. Ponownie użyta przez Gokū podczas walki z Anirazą.

Super Dragon Ball Heroes Edytuj

  1. Użyta przez Gokū do walki z Cumberem.

Filmy Edytuj

  1. Użyta przez Vegetę i Goku w walce z Brolym.

Manga Edytuj

  1. Podczas walki Gokū z Hitem, w sadze Turnieju Szóstego Wszechświata.
  2. Walka Vegety z Gokū Blackiem, w sadze Trunksa z Przyszłości.

Inne poziomy o boskiej mocy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Według słów Akiry Toriyamy, Gokū w tej formie jest na poziomie 60% mocy Beerusa.

Galeria Edytuj

Fanowskie koncepcje wyglądu postaci Edytuj

Po przeciekach z japońskiej prapremiery filmu Dragon Ball Z: Bóg i Bóg Battle of Gods w internecie pojawiło się wiele prób odtworzenia postaci tudzież własnych wyobrażeń. Oto kilka z nich:

Przypisy Edytuj

  1. Skrót od „Sūpā Saiya-jin Goddo”.
  2. Tłumaczenie „Super Saiyanin God”.
  3. Son Gokū nie lubi faktu, że aby pojedynkować się z Berusem, musiał skorzystać z mocy innych Saiyan. Jest dumny i o wiele większą satysfakcję przyniosłaby mu walka, gdyby był w stanie zmierzyć się o własnych siłach.