Super Saiyanin God (SSJG) (jap. スーパー サイヤ人 ゴッド Sūpā Saiya-jin Goddo [suupaa saija dźin goddo], pl. w anime Boski Super Saiyanin, pl. w mandze Super Saiyanin Bóg, fr. Le Super Saïyen Divine, ang. Super Saiyan God) – potężna forma Super Saiyanina posiadająca boską moc. Tylko trzy osoby w całej historii Świata Smoczych Kul były w stanie przyjąć tę formę, były nimi Son Gokū, Vegeta (w mandze Dragon Ball Super i w filmie Dragon Ball Super: Broly) oraz Yamoshi. Na podstawie tej transformacji powstały inne formy SSJ z boską mocą.

Warunki przeistoczenia[edytuj | edytuj kod]

Do przemiany w SSJG[1] saiyański wojownik potrzebuje mocy pięciu innych Saiyan o czystych sercach połączonej z własną, oczywiście sam także musi mieć nieskazitelne „wnętrze”.

Historia i pochodzenie[edytuj | edytuj kod]

Gokū zraniony przez Beerusa.

Według opowieści przytoczonej przez Shenrona pierwszymi, którym udało się wytworzyć istotę równą bogom, Super Saiyanina Goda, była grupa sześciu saiyańskich wojowników o czystych sercach pragnących ukrócić bezwzględność i niszczycielskie zapędy reszty swoich pobratymców. Owi wojownicy, skumulowawszy energię w jednym z nich, przeistoczyli się. Niestety ze względu na to, że owa transformacja trwa bardzo krótko, wojownicy ponieśli klęskę i prawdopodobnie zginęli. Drugim wojownikiem, który osiągnął to stadium, był Son Gokū. Po przegranej walce z Beerusem, Saiyanin zebrał energię od Vegety, Gohana, Trunksa, Gotena i nienarodzonej, będącej jeszcze we wnętrzu Videl, Pan i stanął do walki z Beerusem. Niestety ze względu na krótkotrwałość formy, szybko się odmienił. Jednak mimo powrotu do pierwotnej formy, jego siła pozostała zwiększona. Później, kiedy Beerus rzucił ogromną kulę ognia w stronę Ziemi, Gokū przypomniał sobie swoją rodzinę i przyjaciół. Wiedział, że musi zatrzymać kulę, aby przeżyli. Chęć, a raczej konieczność obrony przyjaciół, dała mu siłę do ponownej przemiany w SSJG. Dzięki nowej sile Son zdołał odeprzeć atak Beerusa. Niestety zaraz po odbiciu kuli powrócił do pierwotnej postaci i stracił przytomność. Mimo całej potęgi, jaką wyzwala Saiyanin, przeistaczając się w Boskiego Super Saiyanina,[2] było to wciąż za mało, by pokonać Boga Zniszczenia Beerusa.

Gokū atakuje Beerusa

Poziom charakteryzują[edytuj | edytuj kod]

  • czerwone (biskupio-czerwone i rubino-czerwone) włosy oraz brwi
  • czerwone źrenice i tęczówki lub ich brak
  • niesamowity wzrost mocy i szybkości wojownika
  • zmniejszenie masy mięśniowej
  • czerwona ognista aura
  • ciemniejszy kolor skóry
  • drobniejsza postura
  • boska siła

Ile razy była używana i kiedy[edytuj | edytuj kod]

Anime[edytuj | edytuj kod]

Dragon Ball Super[edytuj | edytuj kod]

  1. Osiągnął to stadium Yamoshi na Sadal, walcząc przeciwko złym Saiyanom.
  2. Son Gokū bijący się z Beerusem. Dokonał tego dzięki sile czystych serc Vegety, Gohana, Trunksa, Gotena i Pan.
  3. Gokū, przywoławszy w wyobraźni konsekwencje swojej porażki, pod wpływem pamięci o przyjaciołach w tym samym starciu z Beerusem kolejny raz poddał się transformacji.
  4. Gokū przybrał tę formę walcząc wespół z Hitem przeciwko Dyspo i Kunshiemu na Turnieju Mocy.
  5. Użyta przez Gokū w celu sprawdzenia siły Jirena.
  6. Po raz kolejny użyta podczas walki z Cauliflą i Kale, a później z Kaflą.
  7. Ponownie użyta przez Gokū podczas walki z Anirazą.

Super Dragon Ball Heroes[edytuj | edytuj kod]

  1. Użyta przez Gokū do walki z Cumberem.

Filmy[edytuj | edytuj kod]

  1. Użyta przez Vegetę i Goku w walce z Brolym.

Manga[edytuj | edytuj kod]

  1. Podczas walki Gokū z Hitem, w sadze Turnieju Szóstego Wszechświata.
  2. Walka Vegety z Gokū Blackiem, w sadze Trunksa z przyszłości.

Inne poziomy o boskiej mocy[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Według słów Akiry Toriyamy, Gokū w tej formie jest na poziomie 60% mocy Beerusa.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Fanowskie koncepcje wyglądu postaci[edytuj | edytuj kod]

Po przeciekach z japońskiej prapremiery filmu Dragon Ball Z: Bóg i Bóg Battle of Gods w internecie pojawiło się wiele prób odtworzenia postaci tudzież własnych wyobrażeń. Oto kilka z nich:

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. Skrót od „Sūpā Saiya-jin Goddo”.
  2. Tłumaczenie „Super Saiyanin God”.
  3. Son Gokū nie lubi faktu, że aby pojedynkować się z Berusem, musiał skorzystać z mocy innych Saiyan. Jest dumny i o wiele większą satysfakcję przyniosłaby mu walka, gdyby był w stanie zmierzyć się o własnych siłach.