FANDOM

Super Saiyanin 3 (SSJ3) (jap. スーパー サイヤ人スリー [Sūpā Saiya-jin Surī], pl. w anime Mega Wojownik, pl. w mandze ?, fr. Mega Guerrier, Le Super Saïyen 3, ang. Super Saiyan 3) – trzeci poziom transformacji SSJ, znacznie różniący się od poprzednich stadiów. Poziom bojowy Saiyanina gwałtownie wzrasta, przy czym jego ki bardzo szybko zanika. Włosy urastają do pasa, a masa mięśniowa odrobinę się zwiększa. Przemieniony w ten sposób Saiyanin jest narażony na niekontrolowaną i rychłą utratę energii, dlatego nie może pozostać w tej postaci zbyt długo.

Historia Edytuj

Goku SSJ 3

Gokū SSJ3 w walce z Hildegarnem.

Pierwszym znanym wojownikiem, który osiągnął ten poziom, był Son Gokū. Udało mu się tego dokonać w trakcie pobytu w Zaświatach, a następnie poziom ten, dzięki Fuzji, udało się opanować także Gotenksowi. Wojownik przyswoił sobie tę technikę w Komnacie Ducha i Czasu; powtórzył transformację, do której na oczach Trunksa i Gotena doprowadził Gokū. Po raz pierwszy poziom Super Saiyanina 3 został ukazany widzom Dragon Balla w czasie walki Sona z Grubym Majin Bū na Ziemi. W późniejszych wydarzeniach Gokū często korzystał z trzeciego stopnia transformacji.

W Dragon Ball Super ograniczył korzystanie z tej formy po osiągnięciu poziomów SSJG i SSJB, natomiast w Dragon Ball GT zrezygnował z SSJ3 po opanowaniu SSJ4.

Siła Edytuj

SSJ3 Goku vs. Beerus

Gokū jako SSJ3 w walce z Beerusem.

Po ukończeniu transformacji rzeczywista moc Saiyanina zostaje zwielokrotniona 400 razy. Ki, którą emanuje jego aura, wyczuwalna jest na niemal w całym Wszechświecie. Mimo iż świat Bogów jest oddalony od Ziemi o tysiące lat świetlnych, to moc przemienionego Gokū docierała aż tam. Ponadto sama metamorfoza powoduje bardzo silne wibracje i potężne wyładowania ki, mogące zniszczyć większość otoczenia użytkownika.

Poziom charakteryzują Edytuj

  • długie, złote włosy sięgające do pasa
  • brak brwi
  • zwiększenie siły ciosu oraz szybkości
  • ogromne i szybkie zużycie energii
  • zielone tęczówki z ciemniejszymi, widocznymi zielonymi spojówkami
  • liczne wyładowania elektryczne dookoła i wewnątrz aury
  • groźne i posępne spojrzenie

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 Tylko w grach wideo.
  2. Gokū odkrył ten poziom i jednocześnie jako pierwszy znany czytelnikom Dragon Balla Saiyanin w pełni opanował.