FANDOM

Super Saiyanin (SSJ) (jap. スーパー サイヤ人 Sūpā Saiya-jin [suupaa saija dźin], pl. w anime Super Wojownik, Super Kosmiczny Wojownik, Super Saiyanin, Super Saiyan, pl. w mandze Super Saiyanin, fr. Le Super Guerrier, Le Super Saïyen, ang. Super Saiyan) – poziom mocy, który może osiągnąć każdy, spełniający odpowiednie warunki, Saiyanin.

SSJ[1] to pierwszy szczebel ku istocie o olbrzymiej sile, szybkości i wyostrzonym zmysłom. Forma debiutowała w Dragon Ball Z podczas walki Gokū i Freezy na planecie Namek. Warto podkreślić, że pierwszy poziom super Saiyanina różnił się od tej, którą znamy z Sagi Androidów (np. kolor włosów był pastelowy).

Warunki przeistoczenia i trochę mitów Edytuj

Legenda głosi,[2] że tylko jeden, rodzący się raz na tysiąc lat Saiyanin może osiągnąć stadium tzw. legendarnego Super Saiyanina, tak naprawdę każdy saiyański wojownik trenując ciało i doprowadzając umysł do furii może poddać się transformacji, zaś mianem Legendarnego Super Saiyanina nazywa się Brolly'ego.[3]

Historia i pochodzenie Edytuj

Super saiyan

Son Gokū jako Super Saiyanin.

Pierwszym Super Saiyaninem, który zapoczątkował tę legendę był Yamoshi, który dał także początek legendzie o Boskim Super Saiyaninie. Był to Saiyanin z wielkim i rzadko spotykanym u tej rasy poczuciem sprawiedliwości. Jako, że w jego czasach przemiany w SSJ nie były powszechne, jego potęga była dla innych niepojęcie wielka i dlatego przeszedł on do legendy.

Poziom charakteryzują Edytuj

  • złote, postawione włosy
  • zimno-niebieskie tęczówki[4]
  • pięćdziesięciokrotny wzrost mocy wojownika
  • złota aura
  • wzrost muskulatury
  • poważny i groźny wyraz twarzy

Przebieg Edytuj

Dragon Ball Z Edytuj

O Super Saiyaninie po raz pierwszy słyszymy w sadze Saiyan wspomina o nim Nappa jednakże Vegeta ucisza swojego kompana mówiąc że to legenda.

Saga Specjalnego Oddziału Ginyu Edytuj

Warto nadmienić że według Północnego Króla Światów SSJ był wyobrażeniem Wielkiej Złotej Małpy. Po pokonaniu Recoome'a Vegeta stwierdza, że Kakarotto stał się super wojownikiem jednak zmienia on zdanie widząc jak Goku daruje wrogom życie.

Saga Freezy Edytuj

Gdy Goku został wyleczony i przybył na pole walki Vegeta śmieję się mówiąc że stał się SSJ zostaję jednak zabity przez tyrana. Goku podczas walki po stracie Kuririna oraz zranieniem Piccolo pod wpływem furii przemienia się w to co tyran bał się najbardziej,po walce trwającej pięć minut Super Saiyanin pokonuję Freezę.

Saga Trunksa z przyszłości Edytuj

Podczas gdy Son trenuję na planecie Yardrat na ziemię przybywa Freeza ze swym ojcem zostają zaatakowani przez młodzieńca który jak się okazuję jest kolejnym Super wojownikiem co szokuję najbardziej Vegetę,gdy chłopak zabija Freezę i jego ojca po jakimś czasię przybywa Goku który też nie może uwierzyć że nie dość że chłopiec jest kolejnym SSJ to jeszczę z przyszłości.

Saga Androidów Edytuj

W trakcie walki z Dziewiętnastką okazuje się, iż Vegeta również zdołał osiągnąć przemianę, jednak po przegranej walce z Osiemnastką książę postanawia przewyższyć Super Saiyanina.

Saga Cella Niedoskonałego Edytuj

Vegeta trenuję by przemienić się w silniejsszą formę Super Saiyanina.

Saga Cella Pół doskonałego Edytuj

Księciu w końcu udaję się przemienić w nową postać, która jest wystarczająco silna do pokonania drugiej formy Cella, jednakże pozwala potworowi osiągnąć najwyższą formę z którą przegrał.

Saga Cella Doskonałego Edytuj

Trunks informuję Krilana że dostał się o jeden poziom wyżej od ojca po jego przegranej Trunks przemienia się w coś co znamy jako Ultra Super Saiyanin później okazuje się że forma nie jest doskonała, gdyż zbytnio spowalnia ona wojownika.

Saga Cell Games Edytuj

Son Goku oraz Son Gohan podczas treningu opanowują SSJ Full Power, której używają na turnieju, jednak podczas walki młody półsaiyanin osiągnął wyższy poziom, znany jako SSJ2.

Saga Zaświatów Edytuj

Son Goku połączył SSJ z Kaiokenem korzystając z faktu że był martwy i nie musiał się obawiać komplikacji tego połączenia.

Saga Great Saiyamana Edytuj

Podczas przygotowań do turnieju okazuje się, że Son Goten i Trunks pomimo młodego wieku zdołali opanować przemiany w Super Saiyanna,.

Saga Majin Buu Edytuj

Podczas walki okazuje się że Vegeta i Goku również opanowali SSJ2. Ponadto gdy Son prezentuje dla Babidiego i Buu poziomy SSJ i SSJ2 mówi pytając "co gdybym jeszcze raz przewyższył Super Saiyanina, po czy przemienia się w trzecie stadium transformacji.

Saga Fuzji Edytuj

Gotenks również osiągnął SSJ3.

Saga Super Buu Edytuj

Son Gohan dzięki pomocy Rō Kaiōshina osiąga unikalną transformację.

Saga Kid Buu Edytuj

Podczas walki wychodzi na jaw że SSJ3 wyzwala z użytkownika wiele energii.

Dragon Ball Super Edytuj

Saga Bitwy Bogów Edytuj

Okazuję się że istnieje forma znana jako Boski Super Saiyanin jednakże ma limit czasowy póki użytkownik nie zdoła przewyższyć mocy którą dysponował.

Saga Złotego Freezy Edytuj

Goku i Vegecie udaję się odtworzyć moc SSJG poprzez połączenie jej ze zwykłym SSJ tworząc Niebieskiego Super Saiyanina.

Saga Champy Edytuj

Goku łączy SSJB z Kaiō-kenem korzystając z faktu że zarówno technika jak i forma mają wiele ze sobą wspólnego.

Saga Goku Blacka Edytuj

Podczas rewanżu z Blackiem, zły Saiyanin opanowuje Super Saiyanin Rose. Jest to SSJB połączony z mocą prawdziwego boga, podczas gdy zwykły SSJB jest wersją dla śmiertelników. Ponadto w walce Trunks odblokowuje nowy poziom - SSJ Ikari.

Saga Turnieju Mocy Edytuj

Podczas walki z Jirenem Vegeta przewyższa formę SSJB, osiągając SSJB Shinka.

Dragon Ball GT Edytuj

W serii GT jest przedstawiona geneza Goku Xeno gdzie Son zmienia się w Ógon Ózaru, później gdy kontroluje poziom Złotej Małpy przemienia się w Super Saiyanina 4 a później SSJ4FP a w sadze smoków cienia USSJ4. Ponadto tą formę opanowuje również Vegeta, a poprzez fuzję także Gogeta.

Wzmocnienia Super Saiyanina Edytuj

Super Saiyanin Full Power Edytuj

Super Saiyanin Full Power (jap. 超サイヤ人フルパワー [Sūpā Saiya-jin Furu Pawā], pl. w anime Super Saiyanin Pełna Moc, ang. Super Saiyan Full Power) – to najwyższy szczebel transformacji w Super Saiyanina.

Ssj fp 3

Gohan z ojcem SSJFP po wyjściu z Komnaty ducha i czasu

Użytkownik kumuluje całą swą energię, jednocześnie osiągając maksymalny możliwy poziom bojowy dla tego etapu przemian saiyańskich, co pozwala mu zwielokrotnić swą siłę w każdej kategorii, nie tracąc żadnego z wcześniejszych atutów oraz zminimalizować trwonienie ki, przeciwnie do tego, co dzieje się przy przeistoczeniu w Ultra Super Saiyanina, Super Saiyanina 2 czy Super Saiyanina 3. Wariację tę opracował Gokū, będąc na treningu w Komnacie Ducha i Czasu, a pierwszy raz zaprezentował w #168 odcinku serii Dragon Ball Z. Poza wspomnianymi wyżej różnicami warto podkreślić również, że sam wygląd wojownika poddanego tej przemianie ulega delikatnym zmianom. Włosy przybierają kolor biało-żółto-złoty, aura zanika, rośnie opanowanie prezentowane przez wojownika: spokojny wyraz twarzy, przemyślane działanie.

Ssj fp 2

Son SSJFP

Super Saiyanin: Kaiō-ken Edytuj

Podczas walki z Paikūhanem na turnieju w Zaświatach, Gokū zdecydował się użyć Kaiō-kena x2 będąc w formie SSJ. Tym samym doprowadził on do połączenia obu technik, co pozwoliło mu pokonać przeciwnika w finałowej walce.

Furia Edytuj

Stan Super Saiyanina wyzwolony pod wpływem ogromnej wściekłości. Zaprezentował go Vegeta, gdy Beerus uderzył Bulmę w czternastym filmie kinowym Dragon Ball Z. W jego przypadku ta przemiana była silniejsza niż Super Saiyanin 3 Gokū. Z Dragon Ball Super wiadomo, że wynosiła 10% mocy Beerusa.[5]

Występ w grach Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Skrót od japońskiego Sūpā Saiya-jin, czyli Super Saiyanin.
  2. Legenda pierwszy raz przytoczona przez Płn. Króla Światów w #20 odcinku DBZ, tuż przed pojawieniem się Vegety i Nappy na Ziemi, następnie przez Vegetę w 66 odcinku DBZ oraz wspomniana w Dragon Ball Z: Super Saiyanin Son Gokū i Dragon Ball Z: Podnieć się!! Gorąca, zacięta, super-dzika walka.
  3. Tytuł LSSJ należy traktować z przymrożeniem oka, gdyż Brolly z kinówek DBZ jako taki i jego dzieje nie są częścią oryginalnej historii, tej, zawartej w mandze, a tworem scenarzystów ósmego filmu DBZ.
  4. Gdy w serii animowanej wojownik przechodzi pierwszą transformację, zdarza się, że zanikają zarówno źrenice, jak i tęczówki, co powoduje, że całe oko staje się białe. Lecz jest to prawdopodobnie domieszka animatorów lub nacisk ze strony reżysera, gdyż w mandze tego nie ma.
  5. W ósmym odcinku DBS walczący z przemienionym pod wpływem gniewu Vegetą Beerus ujawnia, że minęło już dużo czasu, od kiedy zmuszony był do użycia jednej-dziesiątej części swojej mocy.