FANDOM

Tori Bot
« Och, patrz ... co ja widzę? To czytelnik!

Ten artykuł dotyczy dziadka Son Gokū. Zobacz też: inne znaczenia tego słowa.
Son Gohan (jap. 孫悟飯 [Son Gohan], pl. Dziadek Songokan) – ziemski światowej sławy wojownik, uczeń Żółwiego Pustelnika.

Dragon Ball i historia Edytuj

Pewnego dnia znajduje on saiyańskie niemowlę imieniem Kakarotto same w lesie nie opodal statku kosmicznego. Przygarnie je i nadaje mu imię Gokū. Opiekuje się małym chłopcem, stara go wychować. Dzieciak jednak nie daje się poskromić starcowi, stara się mu w wszelki sposób dopiec. Pewnego dnia podczas spaceru mały wypada dziadkowi z koszyka i uderza się w głowę. Przeżywa ale w jego mózgu zachodzą zmiany i zapomina kim był i po co został wysłany na Ziemię, rośnie odtąd na dobrego chłopca.

Śmierć Edytuj

Po dziesięciu latach od adopcji Gohan ginie rozmiażdżony przez transformowanego w Ōzaru wnuczka. Jako senzo-danę zostawia Gokū Sì Xīng Qiú.

Saga Uranai Baby Edytuj

Później możemy go obserwować w sadze Uranai Baby, gdzie występuje jako zamaskowany wojownik z aureolą nad głową służący Uranai Babie. Mierzy się tam z Sonem. Okazuje się, że dzięki staruszce Uranai Babie wrócił z Raju na Ziemię tylko na 24 godziny. I chce spędzić ten czas na sprawdzeniu siły swojego przybranego wnuka, oraz nacieszyć się nim. Podczas walki odrywa Gokū ogonek, tłumacząc się potem, że chciał przypomnieć Gokū o jego słabym punkcie, lecz go poniosło. Po zdjęciu maski i przywitaniu z wnuczkiem i jego przyjaciółmi zostaje jeszcze na chwilę w świecie żywych po czym wraca w Zaświaty.

Saga Zaślubin Edytuj

Widzimy go jeszcze, w fillerowej sadze zaślubin na Górze Pięciu Żywiołów, gdzie wraz z boginią Anin pilnuje Świętego Paleniska ogrzewającego Ziemię.

GaleriaEdytuj