FANDOM

Weekly Shonen Jump (logo)

Logo  Weekly Shōnen Jump

Shōnen Jump (jap. 少年ジャンプ [Shōnen Janpu], ang. Shonen Jump) – są japońską antologią mangi shōnen wydawaną przez Shūeisha.

OmówienieEdytuj

Shōnen Jump składa się z kilku magazynów publikowanych przez Shūeishe. Weekly Shōnen Jump (jap. 週刊少年ジャンプ [Shūkan Shōnen Janpu] jest ich głównym tygodnikiem, V-Jump (Vジャンプ) to ich miesięcznik głównie dla gier wideo, a Saikyō Jump jest ich magazynem skierowanym do młodych czytelników.

Weekly Shōnen Jump to magazyn, w którym Akira Toriyama zadebiutował swoją pierwszą popularną serią, Doktor Slump. Doktor Slump został z sekwencjonowany w Cotygodniowym Skoku Shōnena z numeru 5/6 1980 do wydania 39 z 1984. 20 listopada 1984 r. Ukazał się pierwszy rozdział Dragon Ball "Bulma i Son Gokū" w Weekly Shōnen Jump # 51 (1984). Kolejne 518 rozdziałów ukazało się w kolejnych wydaniach magazynu, do końca oryginalnej serii mangi 23 maja 1995 roku.

Pierwszy numer V-Jump ukazał się 12 grudnia 1990 roku, a Kazuhiko Torishima zadebiutował jako redaktor naczelny magazynu w 1993 roku. Publikuje nowe mangi i informacje o grach wideo opartych na popularnych mangach. Toriyama's Cashman został wydany w V-Jump w 1990 roku, a Dub & Peter 1 w 1992 roku. Doktor Slump powraca, ale tylko na krótko przez Takao Koyamę i Katsuyoshi Nakatsuru został opublikowany w czasopiśmie od 1994 do 1996 roku.

W grudniu 2010 roku Saikyō Jump rozpoczął publikację Dragon Ball SD, spin-off autorstwa Naho Ōishi'ego. Z Akio Iyoku, będącym redaktorem naczelnym V-Jump i Saikyō Jump, trzy rozdziały Dragon Ball: Episode of Bardock Naho Ōishi'ego ukazywały się co miesiąc w V-Jump w 2011 roku, a także zebrane w letniej edycji 2011 pisma Saikyō Jump.

Zagraniczna adaptacja Edytuj

Zagraniczna adaptacja została opublikowana przez Viz Media i zadebiutowała w listopadzie 2002 roku. Ten zbiór publikacji był jednym z pierwszych, gdy manga Dragon Ball była dystrybuowana w USA. To była przeróbka dla angielskich czytelników i została wydawana co miesiąc, w przeciwieństwie do cotygodniowego japońskiego odpowiednika.

Treść magazynu zawiera mangę z kilku serii Shueisha, takich jak Yu-Gi-Oh !, Dragon Ball Z, Yu Yu Hakusho, Shaman King, One Piece i Naruto. Manga pozostała niezmieniona pod względem układu stron, ponieważ cała publikacja jest czytana od prawej do lewej, tak jak w Japonii.

4 lutego 2013 r., po wydaniu w wersji cyfrowej, magazyn zaczęł publikować rozdziały Dragon Ball w wersji Pełnego koloru.

Galeria Edytuj

.