Dragon Ball Wiki

Saga Złotego Freezera (jap. ゴールデンフリーザ編 [Gōruden furīza-hen], ang. Resurrection ‘F’ Saga) – to druga saga anime Dragon Ball Super. Opiera się na wydarzeniach przedstawionych w filmie Dragon Ball Z: Odrodzenie „F”. Bazuje na odcinkach 16-27 oraz na mandze Dragon Ball Z: Odrodzenie "F" (manga).

Do Mr. Satana zgłaszają się obcy, chcący podziękować mu za pokonanie Beerusa. Ich przedstawiciel chce walczyć z mistrzem. Satan prosi o pomoc Gokū, ale Chichi ponagla męża. Obcy boją się psów i uciekają na widok .

Vegeta ćwiczy na pustkowiu, gdy wraca do domu zauważa, że Bulma częstuje Whisa jedzeniem za ocalenie jej rodziny w przypadku ataku Beerusa. Wojownik prosi go o trening i sam gotuje dla niego różne potrawy. Gdy mu nie wychodzi gotowanie zabiera Whisa na rundę po restauracjach. Okazuje się, że wszędzie już był z Bulmą, więc Vegeta daje mu zupę błyskawiczną ramen, która smakuje Whisowi. Ten godzi się trenować Vegetę.

Dowiedziawszy się o tym, Gokū, który pracuje w polu naciska na Bulmę, by poinformowała go o pojawieniu się Whisa. Gdy ten się zjawia, Gokū ponagla go podczas jedzenia. Gdy Whis odchodzi, Son uciekając przed Chichi, która każe mu pracować, łapie go i odlatują razem.

Na miejscu razem z Vegetą pracuje w polu, zmienia Beerusowi pościel, myje akwaria Rybiej Wyroczni i sprząta. Popołudniami ćwiczy z obciążeniem. Potem ćwiczą walki wręcz, pojawia się Freezer.

Saga Złotego Freezera zaczyna się w odc. 19, kiedy dowodzona przez Sorbeta grupa żołnierzy Freezera postanawia wskrzesić swojego pana. Sorbet i Tagoma lokalizują Gang Pilafa i odbierają smocze kule jego członkom. Po odnalezieniu ostatniej smoczej kuli udaje im się wezwać Shén Lónga. Smok nie może jednak wskrzesić Freezera, ponieważ przed śmiercią tyran został poćwiartowany przez Trunksa z przyszłości, przez co Shén Lóng musiałby go wskrzesic w kawałkach. Jako że Armia Freezera ma do dyzpozycji nowe kapsuły regeneracyjne, które mogą odbudować ciało Changelinga, Sorbet i Tagoma decydują się ożywić swego pana. W związku z tym, że smok może spełnić jeszcze dwa życzenia, Sorbet zamierza wskrzesić Colda Daiō, lecz plany niweczą mu Shū, który prosi o milion zeni i Mài, która prosi o lody. Shén Lóng odlatuje, a Sorbet i Tagoma przenoszą na statek zebrane w pojemniku do kriokonserwacji kawałki ciała tyrana.

Na statku Freezer wraca do pełni sił, a jego ciało zostaje w pełni odtworzone. Podczas rozmowy z Sorbetem okazuje się, że w całym swoim życiu Freezer nigdy nie musiał trenować, gdyż urodził się z taką wielką siłą. Tyran oznajmia, że jest urodzonym geniuszem walki i trening przyniesie ogromne rezultaty. Workiem treningowym Freezera zostaje Tagoma.

Mijają cztery miesące. Na Ziemię przylatuje Jaco Tirimentenpibosshi, który informuje Bulmę o tym, że za godzinę przybędzie Freezer i jego tysięczna armia. Przy pomocy truskawkowego parfait Bulma usiłuje zwabić Whisa, a wraz z nim przebywających na planecie Beerusa Son Gokū i Vegetę, lecz wiadomość nie zostaje odebrana od razu. W międzyczasie widzowi ukazany zostaje trening Gokū i Vegety. Na Ziemię przybywa Freezer, a czoło mu i jego armii stawiają Piccolo, Gohan, Jaco, Kurilín, Tenshinhan i Muten Rōshi. Na miejscu jest też Bulma, która poza rozwścieczaniem Freezera, nie ma innej istotnej funkcji. Armia Freezera zostaje rozniesiona w pył, a do walki wkraczają Shisami i Tagoma. Shisami ginie z ręki własnego towarzysza, który następnie wstępuje na pole bitwy. Pojawia się Gotenks, który uderza Tagomę w kroczę. Wtedy też objawia się przebywający w żabiej postaci Kapitan Ginyū, który następnie używa techniki zamiany ciał i kradnie ciało Tagomy. Dochodzi do walki Gohana z przebywającym w ciele Tagomy Ginyū. Kapitan zostaje pokonany, a Gohan w formie SSJ zachowuje się dokładnie tak, jak Gokū po pokonaniu Freezera na Namek, co bardzo rozwściecza Frezera. Kosmiczny imperator torturuje Gohana, a kiedy ma już pozbawić Półsaiyanina życia atakiem Death Beam, Piccolo zasłania ucznia własnym ciałem, jednocześnie oddając za niego życie.

Postacie[]

Postacie główne[]

Postacie drugoplanowe[]

Postacie poboczne[]

Odcinki anime[]

Odcinek # Tytuł
16 "Vegeta zostaje uczniem?! Przekonać Whisa!"
17 "Narodziny Pan! Goku również udaje się na trening?!"
18 "Ja też przybyłem! Trening na planecie Beerusa!"
19 "Świat w rozpaczy! Powrót okrutnego tyrana Freezy!"
20 "Ostrzeżenie od Jaco! Nadciąga Freeza z tysiącem żołnierzy"
21 "Zemsta rozpoczęta! Armia Freezy uderza na Gohana!"
22 "Zamiana! Niewiarygodny powrót! Jego imię to Ginyu!!"
23 "Gohan i Ziemia w niebezpieczeństwie! Przybywaj, Son Goku!!"
24 "Starcie! Freeza kontra Son Goku. Oto efekty mojego treningu!"
25 "Walka do utraty tchu! Żądny zemsty Złoty Freeza"
26 "Pojawia się szansa na zwycięstwo! Kontratak Son Goku!"
27 "Ziemia eksploduje?! Decydująca Kamehameha"