Saga Selekcyjnego Turnieju Sztuk Walki Bogów Zniszczenia[1] (jap. 第6宇宙編 [Dai roku uchū-hen], ang. Universe 6 Saga) – to trzecia saga anime Dragon Ball Super. Bazuje na odcinkach 28-41 oraz mandze Dragon Ball Super na rozdziałach 5-13.

Fabuła[edytuj | edytuj kod]

Vegeta z Gokū ćwiczą u Beerusa, gdy zjawiają się Champa i Vados. Champa częstuje wszystkich jajami ptaka Don Don, Beerus zupką z torebki. Champa chce zorganizować turniej sztuk walki pomiędzy 6 i 7 Wszechświatem, Beerus się godzi, stawką są Super Smocze Kule. Vegeta odnajduje ziemskie Smocze Kule radarem Bulmy, ale smok nie wie, gdzie jest ostatnia Super Kula.

Kurilín prosi Gokū, by ten go uderzył. Son robi to raniąc go w twarz. Gokū kompletuje drużynę. Do eliminacji stają Gokū, Vegeta, Piccolo, , który odpada na teście na inteligencję i Monaka. Pierwszy walczy Gokū przeciw Botamo, którego ciało pochłania energię ciosów przeciwnika i wyrzuca go za ring. Potem walczy z Frostem, który pokonuje go przy pomocy ukłucia zatrutą igłą. Do walki staje Piccolo, ale również zostaje pokonany tą techniką. Jaco zauważa ukrytą broń, ale Vegeta nie godzi się na dyskwalifikacje przeciwnika. Następny jest Vegeta, który wyrzuca Frosta za ring. Hit dobija Frosta, który chce ukraść skarby zgromadzone na nagrodę dla zwycięzcy z 6 Wszechświata. Vegeta walczy z Magettą. Przed walką Champa zmienia regulamin i przykrywa ring barierą, której dotknięcie oznacza przegraną. Magetta podnosi temperaturę i zużywa tlen w procesie spalania, ale Vegeta rozbija barierę, wyzywa przeciwnika i wyrzuca go za ring. Następnie walczy z Cabbą, który prosi go o nauczenie zostania Super Saiyaninem. Vegeta grożąc jego rodzinie prowokuje przemianę Cabby w SSJ, ale i tak pozbawia go przytomności. Do walki staje Hit, który pokonuje Vegetę uderzając w punkty witalne na jego ciele. Jako, że Gokū został pokonany przez Frosta poprzez użycie broni, wraca na ring. Łączy SSJ Blue z Kaio-kenem, dorównuje Hitowi, ale szybko się męczy, więc się poddaje. Do walki staje Monaka, który uderza Hita w kolano. Hit udaje, że przegrał. Champa denerwuje się porażką, ale pojawia się Zenō, 18 zauważa na radarze, że Super Smocze Kule są razem. Ostatnia okazuje się planeta, na której był turniej. Super Smok zostaje wywołany, a Beerus prosi o odtworzenie zniszczonej w 6 Wszechświecie Ziemi.

Bulma ogłasza przyjęcie z okazji wygranej, na które zaprasza wszystkich znajomych. Zjawia się też Monaka, który okazuje się kosmicznym kurierem i przywozi jedzenie. Gokū chce z nim walczyć, więc Beerus przebiera się za dostawcę i walczy, aż nie rozdziela ich Whis.

Postacie[edytuj | edytuj kod]

Postacie główne[edytuj | edytuj kod]

Postacie drugoplanowe[edytuj | edytuj kod]

Postacie poboczne[edytuj | edytuj kod]

Rozdziały mangi[edytuj | edytuj kod]

Rozdział # Tytuł
5 "Piwuś i Szampa"
6 "Przygotowania do turnieju"
7 "Wojownicy z Szóstego Wszechświata"
8 "Początek turnieju!"
9 "Son Gokū vs. Botamo"
10 "Prawda o Froście"
11 "Vegeta wkracza do akcji"
12 "Saiyańska duma"
13 "Kto zwyciężył w turnieju!?"

Odcinki anime[edytuj | edytuj kod]

Odcinek # Tytuł
28 "Champa, Bóg Zniszczenia Wszechświata Szóstego!"
29 "Zbliża się turniej walk! A kapitan drużyny jest silniejszy od Goku!"
30 "Przed rozpoczęciem turnieju należy zebrać drużynę!"
31 "Na spotkanie z Lordem Zuno! Gdzie ukrywają się Super Smocze Kule?"
32 "Rozpoczyna się turniej! Naprzód na Bezimienną Planetę!"
33 "Niespodzianka, Szósty Wszechświecie! Oto Super Saiyanin, Son Goku!"
34 "Piccolo vs. Frost! Pora na Szatański Promień!"
35 "Gniew dodaje siły! Vegeta atakuje pełnią mocy!"
36 "Zaskakująco ciężka walka! Wybuch wściekłości Vegety!"
37 "Nie zapominaj o swej dumie! Vegeta kontra Saiyanin ze Wszechświata Szóstego!"
38 "Najpotężniejszy wojownik Wszechświata Szóstego! To Hit, zabójca na zlecenie!"
39 "Hit odpowiada silniejszym Czaso-skokiem? Czy Goku wykorzysta nową technikę?"
40 "Ostateczne rozstrzygnięcie! Zwycięzcą jest Beerus, a może Champa?"
41 "Przybądź, o boski Smoku, i spełnij moje życzenie, plosię!"

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. 1,0 1,1 Oficjalna nazwa tej sagi to „Saga Szóstego Wszechświata” (jap. 第6宇宙編), jednak na potrzeby tej encyklopedii nadano jej tytuł pasujący do poprzednich sag turniejowych serii.