Dragon Ball Wiki
Advertisement
Jeśli tylko możesz — uzupełnij je!

Saga Tenka-ichi Budōkai, (第21回天下一武道会編 Dai-Nijūichi Tenka-Ichi Budōkai Hen, ang. 21st World Martial Arts Tournament Saga). To druga saga w serii Dragon Ball'a. Ukazuję ona zarówno trening do jak i pojedynki na 21 Światowym Turnieju Sztuk Walki o tytuł Najsilniejszego pod Słońcem.

Fabuła[]

Trening Szkoły Żółwiego Pustelnika[]

Ta saga zaczyna się, gdy Gokū udaje się do Kame House i prosi Mistrza Rōshiego o przeszkolenie go w sztukach walki. Mistrz Rōshi odmówił, mówiąc, że minęło wiele lat, odkąd miał uczniów. Po chwili Mistrz Rōshi mówi, że może z nim trenować, jeśli przyprowadzi do niego dziewczynę. Gokū więc przyprowadza Mistrzowi grubą kobietę i syrenę, których on nie uznaję. Następnie Gokū widzi na horyzoncie łódź. To był Kurilín, który również chciał trenować z Genialnym Żółwiem. (Kurilín dał nawet mistrzowi Rōshi magazyn dla dorosłych, aby go przekupić.) W końcu stary mistrz mówi, że mogą z nim trenować, jeśli przyprowadzą mu dziewczynę. Gokū i Kurilín jeżdżą na Kinto w poszukiwaniu jednego. (Kurilín nie może jeździć na chmurze, więc podróżuje na plecach Gokū). W końcu znajdują blond-włosą złodziejkę banku imieniem Lunch, która w tajemniczy sposób zmienia się w miłą, niebiesko-włosą dziewczynę, gdy kicha.

Po wręczeniu nagrody Mistrz Rōshi zaczyna trenować dwóch wojowników. Budzą się codziennie o 4 rano na dostawę mleka (muszą nawet pokonać setki schodów, aby dostać się do domu mnicha). Muszą też pływać w jeziorze, w którym roi się od rekinów, i orać pole tylko gołymi rękami. Pierwszego dnia treningu Mistrz Rōshi wrzucił kamień w ogromny las i zaatakował Gokū i Kurilína, aby go znaleźli. Na zakończenie każdego dnia treningu kolacja zostaje przygotowana przez Lunch.

Po ośmiu długich miesiącach treningu Gokū, Kurilín, Rōshi, Bulma, Yamcha, Pūar i Ūlong udają się na dwudziesty pierwszy Światowy Turniej Sztuk Walki. Po eliminacjach, w których Kurilín mści się na swoich dawnych łobuzach, nadchodzą ćwierćfinały.

Turniej[]

Turniej rozpoczyna się ćwierćfinałami

Pierwszym pojedynkiem jest Kurilín przeciw Bacterianowi, najbardziej śmierdzącemu wojownikowi na świecie. Nigdy nie kąpał się od dnia urodzenia. Bacterian używa swojego ohydnego smrodu, aby zniesmaczyć swojego przeciwnika. Kurilín zaczyna bronić się, ale Bacterian uderza go atakiem, który zmusza go do wydmuchania cuchnącego oddechu. Następnie pociera dłonią krocze i używa jej na Kurilínie. Bacterian osaczył Kurilína, ale Kurilín znajduje otwór pod stopami Bacteriana, lecz Bacterian dosłownie siedzi na Kurilínie. Bakterian zaczyna podskakiwać i rozbijać Kurilína. Po chwili Kurilínowi udaje się go złapać. Gdy waga Bacteriana zbliża się do Kurilína, Bacterian kładzie silny, potężny i wyjątkowo śmierdzący bąk na całym ciele Kurilína, paraliżując go. Zapach jest tak silny, że spiker Światowego Turnieju i wszyscy wokół ringu muszą przestać zakrywać nosy i zakładać maski przeciwgazowe, a Kurilín całkowicie wypuszcza Bacteriana. Wzdychając z ulgą, Bacterian siada z pełną siłą na Kurilínie. Bacterian następnie pociera swój bardzo duży tyłek o znacznie mniejszego Kurilína. Wygląda na to, że Kurilín został pokonany, ale kiedy Gokū pomaga Kurilínowi zdać sobie sprawę, że ten nie ma nosa, z łatwością pokonuje Bacteriana, dając mu powiew własnego leku, uwalniając wzdęcia na twarzy. Następnie Kurilín przechodzi do półfinału.

Drugim pojedynkiem jest Yamcha przeciw Jackiemu Chunowi. Yamcha, pragnąc zwycięstwa, rozpoczyna potężną ofensywę przeciwko Jackie Chunowi. Szybko jest zaskoczony niesamowitą prędkością Jackie Chuna, ponieważ nie jest w stanie zadać ani jednego ciosu, w tym jego charakterystycznego ataku Rōga-fū-fū-ken. Jackie Chun następnie kontratakuje, machając ręką w kierunku Yamchy, tworząc potężny podmuch wiatru. Siła wiatru wyrzuca Yamchę poza granice, chociaż Jackie Chun tak naprawdę go nie uderzył. Yamcha jest zaskoczony tym, że starzec łatwo go pokonał. Następnie podejrzewa, że Jackie Chun jest mistrzem Rōshim w przebraniu. Tajemniczy Jackie Chun przechodzi do półfinału.

Przed trzecią walką Jackie Chun używa telepatii, aby czytać w myślach Nama, aby zobaczyć, dlaczego traktuje turniej tak poważnie. Okazuje się, że Nam pochodzi z pustynnej wioski, która ostatnio miała słabe zbiory z powodu widocznej suszy i nie obejdzie się bez wody. Nam oferuje udział w Światowym Turnieju Sztuk Walki, dzięki czemu może wykorzystać nagrodę pieniężną na zakup wody wystarczającej na jego wioskę do pory deszczowej. Jackie Chun zauważa, że ​​jego plany mogą ulec zmianie po obejrzeniu tak tragicznej sceny.

Trzeci pojedynek to Nam przeciw Lanfan. Główną strategią Lanfan jest wykorzystanie cech kobiecych na swoją korzyść. Zawsze, gdy Nam ma zadać poważny cios, jest przestraszona i płacze. Kiedy Nam zatrzymuje się, aby sprawdzić, czy wszystko z nią w porządku, atakuje go, gdy jest bezbronny. Zdając sobie z tego sprawę, Nam mówi, że wyobrazi sobie Lanfana jako mężczyznę, aby mógł z nią walczyć. Zdając sobie sprawę, że jej poprzednia strategia nie zadziała, Lanfan wyciąga swojego asa z rękawa, którym jest rozebranie się do bielizny. Nam traci koncentrację i jest zbyt zdenerwowany, by nawet walczyć. Lanfan powoli podchodzi do niego, a Nam cofa się, aż jest na skraju ringu. Myśląc o swoich przyjaciołach i rodzinie z wioski, którzy rozpaczliwie potrzebują wody, Nam odzyskuje koncentrację. Lanfan przypuszcza atak, ale z zamkniętymi oczami Nam robi uniki i kontratakuje, ogłuszając Lanfan.

Czwarty pojedynek to Gokū przeciw Guillainowi. Walka zaczyna się od walki wręcz: obaj są równi siłowo do momentu, gdy Gokū nie próbuje wyrzucić Guillaina z ringu, jednak będąc w stanie latać, Guillain jest w stanie wrócić na ring. Guillain używa swojej gumy Merry-Go-Round, aby związać Gokū, a następnie uderza go pięścią i próbuje zakończyć walkę, wyrzucając go poza granice. Gokū jest w stanie użyć swojego Kinto, aby uniknąć pierścienia, do którego sędzia orzeka na swoją korzyść po raz pierwszy, ale ostrzegł go, że zostanie zdyskwalifikowany, jeśli zrobi to ponownie. Gokū zostaje wtedy uratowany przez pojawienie się jego odrodzonego ogona (który został odcięty pod koniec sagi o cesarzu Pilafie), który chwyta ramię Guillain w momencie uderzenia. Gokū udaje się uwolnić z gumy dzięki swojej nowo odkrytej sile, a następnie testuje ją na jednej ze ścian areny, niszcząc ją całkowicie. Widząc ten przerażający wyczyn, Guillain unosi białą flagę, ustępując Gokū.

Turniej przechodzi teraz w fazę pół-finałów.

Piąty pojedynek to Jackie Chun kontra Kurilín. Walka rozpoczyna się od ataku Kurilína. Przeprowadza serię ataków, których Jackie Chun mówi, że tak naprawdę musiał starać się uniknąć. Jackie Chun następnie przeszedł do ofensywy, uderzając Kurilína tak szybko, że młodszy wojownik nawet tego nie zauważył. Następnym razem Kurilín uważniej obserwuje i jest w stanie kontratakować. Obaj wpadają w lawinę ciosów, których nikt oprócz Gokū nie jest w stanie wykonać. Na prośbę spikera obaj powtarzają swoją konfrontację w zwolnionym tempie. W tym momencie Kurilín zdaje sobie sprawę, że nie będzie w stanie pokonać Jackiego Chuna w uczciwej walce. Przypominając sobie wcześniejsze spojrzenie Jackiego Chuna na Ranfan, Kurilín próbuje desperackiego podstępu. Wrzuca parę majtek do ringu. Jackie Chun traci kontrolę nad sobą i robi skok w stronę bielizny. Kurilín atakuje Jackiego Chuna, wysyłając go w powietrze i poza ring. Spiker ogłasza zwycięstwo Kurilín, ale Jackie Chun nie jest skończony. Używając Kamehame-Hy, Jackie Chun wrzuca się z powrotem na ring, ku zdumieniu wszystkich, z wyjątkiem Yamchy, który jest teraz pewien, że Jackie Chun jest naprawdę Mistrzem Rōshi. Jackie Chun odważnie twierdzi, że teraz zakończy walkę, co złości Krillina. Kurilín szarżuje na Jackiego Chuna, ale Jackie Chun unika ataku tak szybko, że zostawia powidok. Kurilín nieświadomie zaatakował powidok. Jackie Chun pojawia się za Kurilínem, który jest dość oszołomiony i zadaje ciężki cios w plecy młodego wojownika, aby wygrać.

Szósty pojedynek to Gokū kontra Nam. Dwóch wojowników wydaje się być dość wyrównanych, a dyscyplina Nama pomaga mu nadążyć za siłą Gokū. Ale kiedy Gokū ma zawroty głowy, by wstać po obróceniu się przez Atak Tornada, Nam widzi otwarcie. Wzbija się w niebo i wykorzystuje całą siłę swojego ciała, aby wylądować śmiercionośnym skokiem z ręki na szyję Gokū. Chociaż Nam twierdzi, że żaden człowiek nie może obudzić się wcześniej niż dziesięć dni po tym uderzeniu, Gokū ledwo nadrabia to przed policzeniem 10. Nam leci w niebo, aby ponownie spróbować ataku, ale tym razem Gokū podąża za nim. Żaden z nich nie może jednak skutecznie walczyć w powietrzu, ale Gokū ma pomysł. Uderza w ziemię przed Namem, pozwalając Namowi myśleć, że może być w stanie ponownie użyć swojego Tenkū Pekeji-ken. Ale gdy Nam zbliża się do ziemi, Gokū podskakuje i kopie Nama, który nie może manewrować w powietrzu, i wysyła go poza granice.

Po walce Nam gratuluje Gokū i wychodzi z ciężkim sercem. Jackie Chun konfrontuje go przed wyjazdem, dając Namowi kapsułkę Hoi-Poi i mówiąc mu, że w mieście jest tak dużo wody, że Nam nawet nie musi za nią płacić. Kiedy Nam pyta Jackiego Chuna, skąd tak dużo wie, Jackie Chun wyjawia, że ​​w rzeczywistości jest Mistrzem Rōshim. Mówi Namowi, że kiedy zdał sobie sprawę, że jeden z jego uczniów może wygrać turniej, zdecydował się wejść w przebraniu. Nie chciał, aby którykolwiek z nich wygrał, obawiając się, że przestaną trenować, jeśli to zrobią. Chciał pokonać ich obu i pokazać, że zawsze będzie lepszy zawodnik. Nam odpłacił Mistrzowi Rōshiemu, udając go, aby upewnić się, że jego uczniowie i Yamcha nie dowiedzą się prawdy.

I tak pozostał tylko finał turnieju.

Finałowy pojedynek to Gokū kontra Jackie Chun. Walka rozpoczyna się od kilku drwin po czym przeciwnicy siłują się falami Kamehameha. Arena prawie przez to wybucha. Jackie Chun używa następnie podwójnego powidoku, a Gokū zawsze uderza w obraz. Prawdziwy Jackie Chun staje za Gokū i kopie go na ścianę. Gokū wstaje i używa potrójnego powidoku, a ponieważ Jackie Chun użył tylko podwójnego, nie widzi, jak Gokū zbliża się do niego z powietrza i miażdży go. Jackie Chun następnie używa Pijanej Pięści, techniki w której wygląda na pijanego. Gokū nie udaje się uniknąć jego ruchów. Gokū zachowuje się wtedy jak małpa i poważnie rani starego Jackiego Chuna ogonem. Wtedy wydaje się, że Jackie Chun przygotowuje falę Kamehame-Ha, ale w rzeczywistości był to hipnotyzujący ruch, który usypiał Gokū. Gokū wkrótce się budzi i używa posunięcia swojego dziadka „Kamień, papier, nożyczki”. Jednak kiedy krzyknął „Papier”, użył „Kamienia” i był w stanie zranić Jackie Chuna w oczy. Jackie Chun następnie zaczyna się wściekać i używa swojego Bankoku Bikkuri Shō, który uderza w Gokū. Wydawało się, że jedyną osobą, która zdołała uniknąć tego ataku był Dziadek Gokū - Son Gohan. Kiedy Gokū miał się poddać, patrzył na księżyc w pełni i zamieniał się w Wielką Małpę. Wszyscy są w szoku i uciekają (z wyjątkiem przyjaciół Goku i komentatora turniejów światowych). Pūar przemienia się w nożyczki i próbuje odciąć Gokū ogon. Ale Jackie Chun używa klasycznej fali Kamehame-Ha i wydaje się, że zabił Gokū, ale w rzeczywistości zniszczył Księżyc, aby zapobiec dalszym przemianom. Ponieważ Gokū jest nagi, pożycza ubrania Kurilína. Ku zaskoczeniu Jackie Chuna, Gokū ma dość energii, aby wykonać kolejną falę Kamehame-Ha, której Jackie Chun może uniknąć tylko skacząc. Gokū wykorzystuje tę okazję, aby wyrzucić Jackiego Chuna z boiska i wygląda na to, że wylądował tuż za ringiem. Zwycięstwo Gokū zostało ogłoszone, ale Jackie Chun zwraca uwagę na to, jak udało mu się wylądować. Gdy spadał, był w stanie włożyć lewą stopę w bok ringu, ledwo utrzymując się nad ziemią. Jackie Chun wspina się z powrotem na ring, a następnie mówi, że powinien używać tylko ruchów fizycznych, ponieważ zużyli wiele ataków energii i oba są teraz wyczerpani. Po wielu uderzeniach i kopnięciach oboje szarżują na siebie i obaj zostają uderzeni przez pozostałych silnym kopnięciem z wyskoku. Sędzia rozpoczyna liczenie dla każdego z nich. Kiedy żadne z nich nie wstaje przed końcem liczenia, spiker deklaruje, że pierwszy który wstanie i powie „Jestem mistrzem świata!” zostanie zwycięzcą. Najpierw wydaje się, że Gokū wstaje, ale upada, zanim zdąży dokończyć zdanie. Następnie Jackie Chun podnosi się powoli i pozostaje w tym stanie, zanim w końcu wypowie to zdanie, dzięki czemu zostaje ogłoszony mistrzem świata.

Następstwo Turnieju[]

Następnie Mistrz Rōshi zabiera wszystkich na obiad i planuje zapłacić swoją nagrodą pieniężną (ponieważ jest „Jackiem Chunem”), ale ponieważ Gokū je tak dużo, pieniądze są wydane prawie całkowicie.

Różnice Anime i Mangi[]

  • Tylko w Anime samolot, który pilotuje Bulma, rozbija się w drodze powrotnej do Zachodniej Stolicy w dżungli. Następnie grupa rozpoczyna żmudną wędrówkę z powrotem do cywilizacji, słysząc w oddali odgłosy podróży Kurilína do Kame House.
  • Wszystkie sceny w których Lunch okrada innych są jedynie w Anime.
  • Yamcha walczący ze studentami i mistrzem Dojo w ramach przygotowań do nadchodzącego Światowego Turnieju Sztuk Walki, podczas gdy Bulma mu kibicuje, jest sceną ekskluzywną dla Anime.
  • W anime, po wyszkoleniu Gokū i Kurilína, Mistrz Rōshi i jego podopieczni wracają do do Kame House, aby zjeść posiłek przygotowany przez Lunch, lecz ona kichnęła i przekształciła się w swoją złą wersję, powodując, że zamiast tego udają się na posiłek do lokalnej restauracji.
  • Anime pokazuje retrospekcję Kurilína prześladowanego w Klasztorze Duō Lín. Nie było to pokazane w mandze, ale wspomniano o tym później.
  • Trening Yamchy w dziczy przed nadchodzącym Turniejem i jego późniejszy powrót do Zachodniej Stolicy, gdzie ponownie spotyka się z Bulmą, dotyczy wyłącznie anime.
  • Gokū ponownie spotyka się z Yamchą znacznie wcześniej w anime niż w mandze. W anime spotyka się z nim, podczas gdy Mistrz Rōshi zapisuje chłopców do Turnieju. W mandze spotykają się późno w fazie przygotowawczej.
    • To samo dotyczy również Bulmy, Ūlonga i Pūar. W anime Gokū spotyka się z nimi wkrótce po spotkaniu z Yamchą. W mandze spotykają się dopiero po zakończeniu eliminacji.
  • W mandze nie pokazano żadnej z walk wstępnych Yamchy. W anime pokazano, jak wygrywa kilka swoich walk, aby dostać się do finału.
  • W anime są dodatkowe sceny, które pokazują Guillaina bardziej jako zbira w porównaniu do mangi, przez grożenie zabiciem i pobiciem kilku uczniów z Klasztoru Duō Lín.
  • W mandze, po tym, jak Gokū "wyrzuca" Jackiego Chuna z areny, przystępują do ostatniego kopnięcia z powietrza. W anime, pomiędzy tymi dwoma wydarzeniami, Gokū i Jackie Chun biorą udział w długiej walce wręcz.

Wszystkie Bitwy[]

  • Lunch (blond-włosa forma) kontra wysoki mężczyzna, tłuścioch, chibi, barman i brązowi kowboje (wyłącznie w anime)
  • Lunch (blond-włosa forma) kontra policja
  • Gokū kontra policja
  • Kurilín kontra Tygrys
  • Gokū kontra Kurilín
  • Gokū kontra Lunch
  • Yamcha kontra uczniowie Dojo (wyłącznie w anime)
  • Yamcha kontra Mistrz Dojo (wyłącznie w anime)
  • Gokū kontra Zawodnik 69
  • Kurilín kontra Łobuz z Klasztoru Duō Lín #1 (Zawodnik 94)
  • Yamcha kontra Wielki Karatecki Człowiek (wyłącznie w anime)
  • Gokū kontra czarny-skóry bokser (wyłącznie w anime)
  • Kurilín kontra Sobowtór Bruce'a Lee
  • Yamcha kontra Łobuz z Klasztoru Duō Lín #2 (wyłącznie w anime)
  • Yamcha kontra Łysy Człowiek Kung Fu (wyłącznie w anime)
  • Yamcha kontra Zawodnik 40 (wyłącznie w anime)
  • Gokū kontra Zawodnik 83
  • Kurilín kontra Zawodnik 97
  • Kurilín kontra Bacterian
  • Yamcha kontra Mistrz Rōshi (Jackie Chun)
  • Nam kontra Lanfan
  • Guillain kontra Łobuzy z Klasztoru Duō Lín (wyłącznie w anime)
  • Guillain kontra Yamcha (wyłącznie w anime)
  • Gokū kontra Guillain
  • Kurilín kontra Mistrz Rōshi (Jackie Chun)
  • Gokū kontra Nam
  • Gokū (Podstawowa Forma/Ōzaru) kontra Mistrz Rōshi (Jackie Chun) (Podstawowa Forma/Maksymalna Moc)

Postacie[]

Główne postacie[]

Postacie drugoplanowe[]

Postacie trzecioplanowe/epizodyczne[]

Advertisement