FANDOM

Pteranodons
Rodzina Toto – są to  pterodaktyle składające się z ojca Toto, matki-żony Toto, i dziecka, Chobi, mieszkających w Górach Paozu. Przyjaźnią się z Son Gokū i jego rodziną. Są to postacie epizodyczne, występują w serii Dragon Ball Z odcinek "Twarzą w twarz".

Samce tego gatunku są koloru niebieskiego natomiast samice, różowego.

Chobi (jap. チビ恐竜 [Chibi Kyōryū]) – mały pterodaktyl należący do rodziny Toto. Jest postacią epizodyczną, która poznajemy w serii Dragon Ball Z odcinek "Twarzą w twarz". Jest przyjacielem małego Son Gotena i Son Gohana.

Bracia Son są zaniepokojeni zniknięciem Chobiego z gniazda, zdają sobie sprawę, że maluch nie jest jeszcze w stanie samodzielnie latać. Z telewizji dowiadują się, że do Satan City  przyjeżdża cyrk Musuka, a jego główną atrakcją okazuje się mały pterodaktyl Chobi. Został on porwany przez Mr Musuka, w czasie nieobecności jego rodziców. Son Gohan próbuje nakłonić bezwzględnego tresera by uwolnił maleństwo, ten jednak kategorycznie odmawia. Chce wzbogacić się bez względu na cierpienie innych. Wojownik przybiera postać "Między-galaktycznego wojownika",wykrada małego dinozaura i próbuje niepostrzeżenie opuścić miasto. Niestety, na jego drodze staje miejscowa policja i Videl, którzy starają się odebrać Chobiego i oddać go porywaczowi, są bowiem pewni, że to on jest prawowitym właścicielem malucha. Gdy Gohan próbuje wytłumaczyć atakującej go dziewczynie jak naprawdę wygląda sytuacja, Muska próbuje zabrać pterodaktyla, ten ze strachu zaczyna wydawać głośne okrzyki, które usłyszeli poszukujący go rodzice. Toto wraz z żoną atakują miasto, uspakajają się dopiero gdy rozpoznają Gohana. Włściciel cyrku nie daje jednak łatwo za wygraną, odbiera jednemu z policjantów broń i mierzy w naszych bohaterów żądając zwrotu swojej rzekomej "własności". 

Rodzina Toto
Videl wytrąca mu pistolet z ręki jednak wystrzał denerwuje Toto, który przystępuje do ataku. Wojownik w obronie dziewczyny zmuszony jest ogłuszyć pterodaktyla, po czym już bez kłopotów oddaje malucha matce, a ojca sam zabiera do domu. Ku ogromnej radości Son Gotena Chobi cały i zdrowy wraca do gniazda.

      Ciekawostka Edytuj

  • W anime występują 2 rodzaje pterodaktyli, pierwszy potrafi porozumiewać się ludzką mową, natomiast drugi jest mniej uczłowieczony, nie potrafi artykułować zdań, ale mimo to potrafi porozumieć się niewerbalnie z ludźmi. Rodzina Toto należy do tego drugiego rodzaju.