Dragon Ball Wiki
Advertisement

Raditz (jap. ラディッツ [Radditsu], pl. w anime Radim[1], Radic[2], pl. w mandze Raditz, fr. Raditz, ang. Raditz)Saiyanin, biologiczny starszy brat głównego bohatera serii Son Gokū i pierworodnym Bardocka oraz Gine. Przyleciał na Ziemię, aby zwerbować brata do swojego saiyańskiego oddziału, który parał się podbijaniem i sprzedażą planet.

Wygląd[]

Raditz w DBZ

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Osobowość[]

Raditz ceni sobie saiyańską dumę tak samo jak Vegeta i inni Saiyanie. Jest arogancki i nie potrafi przegrywać, co było widoczne przy walce ze swoim bratem.

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Relacje[]

Rodzina[]

Bardock[]

Gine[]

Kakarotto[]

Znajomi i przyjaciele[]

Vegeta[]

Nappa[]

Biografia[]

Przeszłość[]

Podczas ofensywy Freezy na Vegetę wojownik przebywał wraz z Nappą i Vegetą na misji podboju bliżej nieokreślonej planety. W trakcie wykonywania zadania słudzy imperatora poinformowali Vegetę o tym, że ich planeta została zniszczona w wyniku zderzenia z asteroidą. Przez całe życie Raditz żył w fałszywym przekonaniu, że jego ojczystą planetę zniszczyła asteroida, a nie atak Death Ball Freezy.

Dragon Ball Z[]

Saga Saiyan[]

Po wielu latach od tamtych wydarzeń Raditz przyleciał na Ziemię. Przybył tam jeszcze przed Vegetą i Nappą z zamiarem zabrania z niej Gokū. Opowiedział bratu historię ludu Saiyan i próbował uświadomić mu, że zapomniał o swoim zadaniu, jakim było eksterminowanie wszystkich ludzi. Jednak Son Gokū czuł się już wtedy w pełni Ziemianinem i nie dał się przekonać. Raditz porwał jego syna Son Gohana, żądając od Sona zabicia stu mieszkańców Ziemi. Jeśli Gokū nie wywiązałby się z zadania, jego syn straciłby życie. Niedługo po złowrogiej deklaracji Raditz stoczył ze sprzymierzonymi Sonem i Piccolo walkę na śmierć i życie. Raditz zginął, po śmierci, przeniósłszy się do Zaświatów, trafił przed oblicze sądu Enmy Daiō. Stawiał się sędziemu i próbował z nim walczyć, lecz został bez trudu przez niego pokonany i wysłany do Piekła.

Raditz & Goku

Raditz i Gokū przebici przez Piccolo

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Saga Freezera: Podsaga Saiyan.

Dragon Ball Super[]

Saga Hita[]

Kiedy Gokū i Kurilín zostali wysłani do lasu, aby odzyskać specjalne zioło dla Muten Rōshiego. Las znajdował się na krawędzi między żywym a umarłym światem, więc pojawiają się zamanifestowane bitewne wspomnienia o wrogach z przeszłości i iluzję wrogów i wielu innych złoczyńców z przeszłości Wojowników Z. Pojawiły się iluzję dawnych wrogów i rzucają wyzwanie Gokū i Kurilínowi. Jednym z nich była iluzja Raditza.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Saga Hita.

Dragon Ball GT[]

Saga Super Siedemnastki[]

W Dragon Ball GT, podczas wydarzeń związanych z Super Siedemnastką, ucieka z Piekła i walczy z Wojownikami Z.

ToriyamaDragonBall1  Więcej w osobnym artykule: Saga Super sztucznego człowieka numer 17.

Debiut w filmach[]

Dragon Ball Super[]

Brolly[]

Saiyanie dostali wiadomość od kosmicznej organizacji handlu, że na planetę Vegeta spadł ogromny meteor i została zniszczona. Raditz mówi do Vegety, że mieli sporo szczęścia, Vegeta odpowiada, że już nie zostanie królem Vegetą. Nappa pyta Raditza o młodszego brata ten odpowiada, że został w inkubatorze, ale potem przypomniał sobie o tym, że jego mama wspomniała, że został wysłany na inną planetę.

Inne wydarzenia[]

Dragon Ball Minus[]

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Dragon Ball SD[]

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Techniki[]

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Formy i transformacje[]

Ōzaru[]

Potrafi przemienić się w Ōzaru, ponieważ posiada ogon.

Wyposażenie[]

  • Scouter – urządzenie służące do pomiaru poziomu bojowego oraz określania położenia przeciwnika. Raditz nosi zielony kolor scoutera.
  • Pancerz bojowy – swego rodzaju zbroja, ochronne odzienie żołnierzy Kosmicznej Organizacji Handlu, pancerz Raditza jest brązowo-czarno-biały.

Pojedynki[]

Dragon Ball Z[]

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Siła[]

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Występ w grach[]

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Galeria[]

Przypisy[]

  1. 1,0 1,1 W wersji Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
  2. 2,0 2,1 W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.
  3. Związek z Księżniczką jest przedstawiony w grze na konsolę Nintendo DS Dragon Ball Z: Harukanaru Densetsu.
Advertisement