Dragon Ball Wiki
Advertisement

Plantianie (jap. プラント星人 [Purantosei-jin], pl. w anime brak polskiej wersji, pl. w mandze brak polskiej wersji) – jest to rasa zamieszkująca planetę Plant jeszcze przed przybyciem nań Tsufulian czy Saiyan.

Charakterystyka[]

Plantianie to pokojowy gatunek rozumnych pacyfistów.

Fizjonomia[]

Plantianie wyglądem podobni są do ziemskich żab, tyle że ich anatomia bardziej przypomina ludzką. Wszyscy reprezentanci mają podobny kolor skóry - jeden z odcieni fioletu, począwszy od różowego czy różanego, poprzez fiołkowy, bzowy, purpurę i na amarancie kończąc. Wzrost przedstawicieli nie przekracza 120 centymetrów. Typowe ubrania Plantian to ponczopodobne kamizelki narzucone na bezrękawniki, togi i obuwie przypominające nameczańskie.

Znani przedstawiciele[]

  • Ipana - wiejski medyk, prawdopodobnie wynalazca niezwykłego lekarstwa gojącego rany.
  • Berry - syn lekarza, przyjaciel Saiyanina Bardocka.

Osiągnięcia cywilizacji[]

Jedynym znanym wynalazkiem, który przetrwał nawet zagładę Plant, jest stworzona przez Plantian substancja, pozwalająca na niezwykle szybkie gojenie ran. Ów specyfik ma niebieskawą barwę i kleistą konsystencję. Wykradziony twórcom był używany w maszynach leczniczych Kosmicznej Organizacji Handlu.

Galeria[]

Przypisy[]

  1. Miejsce przypisane, uznawszy rasę za wymarłą.
  2. Opracowane na podstawie jedzenia, które Berry przynosił Bardockowi.
Advertisement