Dragon Ball Wiki
Advertisement

Piekło (jap. 地獄 [Jigoku], pl. w anime Piekło, pl. w mandze Piekło, fr. L'enfer, ang. Hell) – miejsce, do którego w Siódmym Wszechświecie trafiają złe istoty rozumne skierowane wyrokiem wysokiego sędziego Emmy Daiō.

Krajobraz[]

To właśnie w Piekle rośnie drzewo zwane Drzewem Emmy Daiō, którego owoce zapewniają wolność od głodu przez 100 ziemskich dni. Także tutaj znajduje się Krwawe Jezioro, do którego – w momencie wpadnięcia – ciężar wpadającego ciała powiększa się wielokrotnie.
Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Administracja[]

Porządku w Piekle pilnuje niezliczona rzesza Oni, a na ich czele stoją dwaj najsilniejsi – czerwony Goz i niebieski Mez. Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Różnice między anime a mangą[]

Piekło w 519 rozdziałach komiksu Dragon Bal nie jest ukazane i pierwszy raz w mangowej wersji de facto pojawia się dopiero w komisie Dragon Ball Z: Odrodzenie „F” ołówka Toyotarō, gdzie mowa jest o tym, że każda planeta Siódmego Wszechświata ma swoje, oddzielne Piekło i Freezer – zostawszy zamordowanym przez Trunksa właśnie na Błękitnej Planecie – trafia do ziemskiej wersji Piekła. W anime DBZ Piekło jest jednak wielokrotnie ukazane jako osobne ciało niebieskie w Zaświatach, do którego trafiają złoczyńcy z całego wszechświata. Jak informuje ilustrowany przewodnik po animacji Jump Gold Collection 4 Dragon Ball Z: Anime Special wizja Piekła ukazana w Sadze Saiyan została oparta na materiałach dostarczonych studiu Toei Animation przez Toriyamę i w pełni jego autorska koncepcja[1]. Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Piekło Dragon Ball Z[]

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Piekło w Sadze Saiyan[]

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Piekło w Sadze Majin Bū[]

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Piekło Dragon Ball Super[]

W DBS każda planeta ma swoje własne Piekło, ponadto każda zła osoba trafia do takiego niebytu, w którym otaczający ją świat jest w stanie sprawić najwięcej bólu, niekoniecznie fizycznego, przykładem jest Freezer, który w Piekle nie był torturowany w klasycznym tego słowa znaczeniu, przeciwnie – wiedząc, czego Changeling się obawiał, jego oczom ukazywało się to, czego najbardziej nienawidził, czyli świat przepełniony dobrem i radością. W tej wersji Piekła mieszkająca tam istota nie jest tak poinformowana jak w wersji od Toei Animation, nie ma ona dostępu do informacji ze świata zewnętrznego, przykładem jest znowu Freezer, który po wskrzeszeniu nie wiedział, że Gokū tak bardzo się wzmocnił. Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Piekło Dragon Ball GT[]

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Byli i obecni pensjonariusze Piekła[]

Do najsilniejszych pensjonariuszów Piekła należą Freezer, Cell z przyszłości i Super #17. Do tego miejsca także trafił niewinny Son Gokū, który – leżąc na maszynie sprzątającej Drogę Węża – niefortunnie spadł do znajdującego się pod nią Piekła. W Piekle rezydował także Piccolo, który – chcąc pomóc uwięzionemu tamże Son Gokū – dobrowolnie zdecydował się na opuszczenie Nieba, Emma Daiō nie chciał „na życzenie” strącić Nameczanina do Piekła, posuwając się do zniszczenia flory niebiańskiej i spowodowania powszechnego niebezpieczeństwa Piccolo zmusił sędziego do zmiany wyroku i banicji w czeluści piekielne.

Galeria[]

  1. ジャンプゴールドコレクション4 ドラゴンボールZ アニメスペシャル. Broszura wydana przez Shūeishę 18 października 1989 roku.
Advertisement