Dragon Ball Wiki
Advertisement

Jeśli tylko możesz — uzupełnij je!

Ten artykuł dotyczy popularnej gry towarzyskiej. Zobacz też: inne znaczenia tego słowa.

Papier, kamień, nożyce (jap. ジャン拳 [Jan ken]) – gra, w którą grają ludzie Kapitan Ginyū, by rozstrzygnąć, kto będzie walczył z Kurilínem i Son Gohanem, a kto z Vegetą. Recoome wygrywa i walczy z Vegetą, drugie miejsce zajmuje Gurt, który walczy z przybyszami z Ziemi. Następnie grają Son Gokū i Vegeta, by zdecydować kto będzie walczyć z okrutnym Bū. Tu wygrywa Gokū. Potem Gokū i Pan w ten sposób próbują zsynchronizować swój atak, by jednocześnie uderzyć z zewnątrz i ze środka w serce Ludea. W ten sposób nie udaje im się zgrać ataku. Dopiero zamiana słów papier, kamień, nożyce na nazwy warzyw i pomoc braci Para Bara pomaga im jednocześnie zaatakować.

Zasady gry[]

Dwie lub więcej osób mówi papier, kamień, nożyce pokazując dane symbole rękoma. Papier to otwarta dłoń ze złączonymi palcami, kamień zaciśnięta pięść, a nożyce to dwa palce: wskazujący i środkowy. Symbol nożyc jest mocniejszy od symbolu papieru, kamień od nożyc, ale papier mimo iż słabszy od nożyc neutralizuje symbol papieru. Wygrywa ta osoba, która zneutralizuje symbole pozostałych graczy.

Technika ta ma trzy formy ataku:

  • Jan-Ken-Gu (kamień) – jest to uderzenie przeciwnika pięścią.
  • Jan-Ken-ChoChi (nożyce) – Gokū atakuje przeciwnika dwoma palcami w jego oczy.
  • Jan-Ken-Pa (papier) – uderzenie w twarz otwartą dłonią. W tłumaczeniu anime spotykamy się też z wersją „liść”.
Advertisement