FANDOM

Cumber (SDBH, odc. 002)

Mroczna ki emanująca od Cumbera.

Mroczna ki jest specyficznym przejawem energii ki, która przejawia się u osób emanujących czystym złem, jak na przykład demony. Osobnicy posiadający mroczną ki posiadają w sobie wyłącznie złe emocje, którymi są owładnięci. Co prawda posiadacze normalnej ki też niejednokrotnie byli siejącymi postrach tyranami, ale w przypadku niektórych osób negatywne cechy i dążenia są tak ogromne, że sama ki nasiąka mrokiem. Takie osoby pragną wyłącznie siać chaos i zniszczenie lub dążą do jak największej władzy i potęgi absolutnie nie bacząc na środki i są zdolni absolutnie do wszystkiego. Najlepszym przykładem przejawu mrocznej ki był Cumber od którego Vegeta wyczuwał największe zło w całym swoim życiu. Ten Saiyanin pragnął wyłącznie walczyć i ukazywać swoją potęgę, a w samej walce był całkowicie brutalny i bezwzględny. Mrok jego ki był tak ogromny, iż potrafił zarażać ciemnością energie innych osób, czego ofiarą padł Son Gokū. Innym znanym przykładem osoby od której emanowała mroczna ki był Gokū Black ogarnięty obsesją wybicia wszystkich śmiertelników. Ciemność tak nim zawładnęła, że jego aura w bazowej formie była czarna, a nie biała jak zwykle ma to miejsce u osób potrafiących kontrolować swoją ki.