FANDOM

Migatte no gokui (jap. 身勝手の極意 [Migatte no gokui], pl. w anime Ultra Instynkt, pl. w mandze Ultra Instynkt, ang. Ultra Instinct) – boska technika, stan, który Son Gokū po raz pierwszy osiągnął w 110. odcinku Dragon Ball Super.

Podnosi ona niesamowicie moc, jak informuje Whis, jej sekret polega na instynktownym machinalnym poruszaniu się bez tracenia czasu na myślenie podczas wykonywania ataków i uników. Son Gokū przyjął tę formę po tym, jak został przytłoczony przez energię odbitej przez Jirena Genki-Damy. W tej postaci skutecznie walczył z wojownikiem Jedenastego Wszechświata, lecz po krótkiej wymianie ciosów transformacja przestała działać, a Son Gokū został ciężko ranny. Poziom powrócił w odcinkach 115 i 116 na czas walki z Kaflą, ale zaraz po pokonaniu jej, transformacja przestała działać, a Son Gokū musiał udać się w jakieś bezpieczne miejsce.

Forma ta ponownie pojawiła się w odcinku 128 podczas walki z Jirenem, natomiast w kolejnym Gokū w pełni opanował moc Ultra Instynktu, wtedy jego włosy przyjęły barwę srebrną, a on sam sam stał się silniejszy.

Poziom charakteryzują ( nieopanowany Ultra Instynkt )[1] Edytuj

  • nieznaczna zmiana fryzury,
  • błękitna aura wymieszana z jasnym niebieskim, przypominająca płomienie,
  • srebrne oczy posiadające źrenice,
  • poważny wyraz twarzy
  • użytkownik wydziela dużo ciepła i energii,
  • okrzyk Ōzaru,
  • ciało użytkownika jest w stanie wykonać takie czynności jak unik automatycznie bez zastanowienia,
  • słaba siła ciosu[2],
  • poziom jest bardzo trudny do opanowania,
  • wyczerpanie użytkownika jest większe, im bardziej opanowuje formę.

Poziom charakteryzują ( całkowicie opanowany Ultra Instynkt )[1] Edytuj

  • srebrne włosy,
  • całkowite opanowanie mocy Migatte no gokui,
  • Niebiesko-srebrna aura,
  • zwiększona masa mięśniowa;
  • większa siłę niż w formie przejściowej,
  • mniejsze zużycie energii.

Warianty technikiEdytuj

Wersja Whisa Edytuj

Kansei migatte no gokui (jap. 完成身勝手の極意 [Kansei migatte no gokui])Whis – w przeciwieństwie do wariantu stosowanego przez Son Gokū – nie wydziela ciepła i energii. Wariant ten nie zmienia wyglądu użytkownika. Reszta cech jest taka sama. W tym wariancie nie zachodzi zużycie energii lub jest ono minimalne. W 129 odcinku DBS Gokū również w pełni opanowuje tę formę, jednak jego wygląd nadal różni się od formy podstawowej, co pozwala sugerować, że różne rasy w inny sposób poddają się działaniu Migatte no gokui.

Wersja Gokū Edytuj

Migatte no gokui 'kizashi' (jap. 身勝手の極意“兆” [Migatte no gokui “kizashi”]) – wariant Son Gokū, który stosował aż do 129 odcinka DBS, posiada wszystkie cechy wymienione powyżej, ale wyróżnia go ogromne zużycie energii, które sprawia, że zaraz po zakończeniu walki i przemianie do bazowej formy, Gokū jest skrajnie wyczerpany i niezdolny do walki bez chwili odpoczynku.

Siła Edytuj

Moc tego poziomu jest zdecydowanie potężniejsza od SSJ Blue: Kaiō-ken (świadczy o tym fakt, że Kafla jako SSJ była w stanie nadążyć za Gokū w tej formie, a później w odpowiedzi na Migatte no gokui przemieniła się w SSJ2 pomimo iż jej moc zwiększyła się, czyli była silniejsza niż SSJB + Kaiō-ken x20, przegrała). Poziom ten ponadto daje użytkownikowi ogromną prędkość ruchu i możliwość natychmiastowego wyprowadzenia ciosu po uniku i na odwrót.

Ciekawostki Edytuj

  • Jedynymi znanymi do tej pory użytkownikami tego poziomu są Whis, Beerus (tylko w mandze) i Son Gokū.
  • W środowiskach fanów trwają spekulacje, czy Jiren też nie jest użytkownikiem Migatte no gokui, nie zostało to jednak udowodnione.
  • Bogowie Zniszczenia wraz z Beerusem nie zdołali w pełni opanować Migatte no gokui, lecz jedynie częściowo. Zostało to potwierdzone w jednym z odcinków przez Whisa.
  • W drugiej połowie lutego 2018 do internetu trafił skan kwietniowego wydania V-Jumpa, na którym zaprezentowany jest Gokū korzystający w pełni z Migatte no gokui. Oficjalnie na rynek magazyn trafić miał 21 lutego. Na załączonej w galerii rycinie widnieje taki napis: „Ostateczna forma Son Gokū. Jego ciało samoistnie reaguje na każdy atak i kontratakuje. Najpotężniejszy Son Gokū w historii”.

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Podano cechy formy osiągniętej przez Gokū
  2. Według Whisa spowodowane było to tym, że Goku nadał myślał nad zadawanymi ciosami.