FANDOM

Masako Nozawa (jap. 野沢 雅子 [Nozawa Masako]) – ur. 25 października, 1936 roku w Tokio. Jest japońską aktorką głosową i aktorką powiązaną z Aoni Production. Związana jest także z biurem Office Nozawa. Jej mąż, Masaaki Tsukada, był również aktorem głosowym.

W uniwersum Dragon Ball, podkłada głos Son Gokū i każdego jego biologicznym krewnym (Bardockowi, Son Gohanowi, Son Gohanowi z przyszłości, Son Gotenowi i Son Gokū Juniorowi) z wyjątkiem Raditza. Również udziela głosu złowrogim Gokūū, Tulleceowi i Gokū Blackowi.

Biografia Edytuj

Masako Nozawa zdjęcie z profilu na MyAnimeList

Urodzona w metropolii, Tokio. Wychowała się w Numatacie, Gunma. Nozawa zadebiutowała w filmie jako aktorka dziecięca w wieku 2 lat.

W trakcie swojej kariery aktorskiej, aktorka występowała w wielu męskich rolach (przede wszystkim jako członkowie rodziny Son w serialu Dragon Ball, z wyjątkiem Raditza), prowadząc japońskich fanów, aby nadali jej przydomek "Wieczny chłopiec". Obecnie jednak preferuje role starszych postaci, chociaż od czasu do czasu wykonuje inne role (w tym młodych chłopców).

Jako aktorka głosowa, oprócz swoich ról w serii Dragon Ball, jest najbardziej znana z roli Tetsuro Hoshino w Galaxy Express 999, Kitaro w GeGeGe no Kitarō (pierwsza i druga seria), Guilmon w Digimon Tamers i Dr Kureha w One Piece.

1 kwietnia 2006 r. Zrezygnowała z 81 Produce, aby założyć biuro Nozawa. 1 marca 2013 r. Masako Nozawa otrzymała wyróżnienie za swoją wieloletnią pracę i wkład w rozwój licznych gatunków i produkcji w siódmym Seiyu Awards w Japonii

Role głosowe Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Ciekawostki Edytuj

Galeria Edytuj