FANDOM

Lunch (jap. ランチ [Ranchi], pl. Lansz pierwszy raz widzimy bohaterkę gdy jest aresztowana przez policję, za liczne rabunki. Uratowana przed wymiarem sprawiedliwości przez małych Gokū i Kulilina, zostaje użyta jako "przepustka" do nauki u Żółwiego Pustelnika. Osiedla się w Kame House i pracuje dla naszych bohaterów jako gospodyni domowa. Ważną i najbardziej różniącą ją od innych ludzi umiejętnością jest możliwość zmiany wizerunku i osobowości. Za każdym razem gdy Lunch kichnie jej charakter ulega transformacji o 180°, a włosy zmieniają kolor. Odpowiednio blond Lunch jest zła i narwana, a niebiesko-włosa miła i spokojna.

Jako blondynka zakochuje się w Tenshinhanie, niestety bez wzajemności. Gdy opuszcza dom Genialnego Żółwia widzimy ją sporadycznie w kryzysowych sytuacjach np. przy oddawaniu energii przez ziemian w celu stworzenia Genki Damy.

CiekawostkiEdytuj

  • Lunch jako blondynka boi się latać samolotem, nie wiadomo czy jako brunetka również.
  • Wśród fanów popularne jest stwierdzenie, że Toriyama zapomniał o Lunch, dlatego nie pojawia się w późniejszych rozdziałach mangi. Sam autor w wywiadzie opublikowanym na łamach wydanego w marcu 2003 roku 3 numeru Shonen Jumpa, amerykańskiej wersji Shūkan Shōnen Jumpa, uważa, że powodem zniknięcia Lunch jest fakt, że mangaka zapomniał o bohaterce. Twierdzenie stoi w sprzeczności do wydarzeń z mangi, gdzie Lunch ostatni raz pojawia się w 194 rozdziale, a już w 196 Kurilín tłumaczy Bulmie, że dziewczyny nie ma w Kame House, bo udała się w pogoń za Tiānjīnfànem, czyli autor od razu wyjaśnia jej nieobecność. Kolejno w panelu bożonarodzeniowym dodanym do podwójnego 3/4 numeru Shūkan Shōnen Jumpa z 1990 roku (wydanego 19 grudnia 1990, zamieszczonego także w siódmym tomie Daizenshū) Toriyama potwierdza, że Lunch nadal trwa w pogoni za Tiānjīnfànem. Toriyama najprawdopodobniej nadzwyczaj myli tutaj fakty i zapomina, jak było naprawdę.
Yang Lunch

W dobrej formie

Yin Lunch

W złej formie

PrzypisyEdytuj

  1. W wersji Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
  2. W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.