FANDOM

Tori Bot
« Och, patrz ... co ja widzę? To czytelnik!

Kaiōbito (jap. 界王ビト, キビト神 [Kaiōbito, Kibitoshin], pl. w anime Szibito, Kibito, Kibitoszin, pl. w mandze ?, fr. Shibito, Kibitoshin, ang. Kibito Kai) – najsilniejszy z Kaiōshinów, powstał w wyniku połączenia się Wschodniego Kaiōshina i Kibito przy użyciu kolczyków potara

Dragon Ball ZEdytuj

Kaiōbito powstał, gdy namówieni przez Rō Kaiōshina Kibito i Wschodni wypróbowywali działanie kolczyków potara. Stary Kaiōshin nie uprzedził ich, że połączenie będzie permanentne. Nowo powstały wojownik zyskał niezwykłą siłę, o wiele przekraczającą tę, którą dysponowali obaj bogowie przed scaleniem. Kaiōbito odegrał niezwykle ważną rolę w DBZ - teleportował on walczących z Majin Bū Son Gokū i Vegetę oraz Dendego, Mistera Satana i pieska do Świata Kaiōshinów na chwilę przed wybuchem Ziemi, tym samy ratując bohaterów przed śmiercią.

Dragon Ball SuperEdytuj

Pierwszy raz mogliśmy ich zobaczyć w sadze Beerusa. Pewnego dnia Kaiōbito zobaczył przerażonego Rō Kaiōshina, który zaczął mówić o Bogu Zniszczenia - Beerusie, który zniszczył planetę bez żadnego powodu. Kontaktuje się z nimi Północny Kaiō, który pyta o złowrogiego boga. Stary Kaioshin mówi o tym, że został przez niego uwięziony w Z-Sword. Obydwoje wraz z Kaiō są przerażeni.

Kolejne wystąpienie znanych nam dwóch Kaiōshinów możemy ujrzeć w sadze Złotego Freezera. Kaiōbito wraz z Rō Kaiōshinem wyczuwali, że ktoś niszczy planety. Myśleli, że może być to Beerus, jednakże w tym czasie on spał. Rō Kaiōshin zaczyna patrzeć na kulę, w której jak Kaiōbito sądzi, ogląda rzeczy dla dorosłych, jednakże przyglądając się jej zobaczył, że Czcigodny ogląda walkę żuków. 

Pewnego dnia po walce z Freezerem, Kaiōbito leci na Namek, aby poprosić użycia Nameczańskich Smoczych Kul by mógł się rozdzielić z fuzji kolczyków potara. Dzięki temu życzeniu rozdzielono ich na Wschodniego Kaiōshina oraz Kibito. W sadze Selekcyjnego Turnieju Sztuk Walki Bogów Zniszczenia możemy już zobaczyć osobno Kaiōshina i Kibito.

Dragon Ball GTEdytuj

Tutaj Kaiōbito miał dwie, pomniejsze role. Pierwszą z nich była pomoc Rō Kaiōshinowi w „sprowokowaniu odrośnięcia” ogonka u małego Gokū, co miało pomóc Saiyaninowi osiągnąć formę SSJ4. Następnie Kaiōshin za pomocą Świętej Wody pomagał Wojownikom Z oczyścić Ziemian z komórek Baby'ego. Potem obserwuje walkę Goku z Super C17 i Yī Xīng Lóngiem. chce pomóc Goku, ale Ryu Kaioshin mu nie pozwala. Oddaje energię do super genki-damy.

GaleriaEdytuj