FANDOM

Tori Bot
« Och, patrz ... co ja widzę? To czytelnik!

Jiǎozi (chiń. 餃子 [Jiǎozi], jap. チャオズ [Chaozu], pl. w anime Kaoz[1], Ciaotsu[2], pl. w mandze Jaozzi, fr. Chaozu, ang. Chiaotzu)Ziemianin, wojownik o aparycji małego chłopca, mistrz sztuk walki i telekinezy.

Wygląd i historiaEdytuj

Jiǎozi jest prawie łysy, na głowie ma tylko jeden włos. Jego skóra ma biały kolor. Pierwszy raz pojawia się w fillerze DB, gdy wraz z Tenshinhanem okradają wioski. Kradzież polegała na tym, że Ino Shika Chō, dzikopodobny stwór, plądrował wioskę, a potem, za odpowiednią opłatą, Ten i Jiǎozi udawali, że go poskramiają.

Jiǎozi jest najlepszym przyjacielem Tiānjīnfàna i tak jak on uczniem Żurawiego Pustelnika
DBZ ZFightersVSNappa FullFight -2

Jiǎozi przed śmiercią.

. Posiada on niezwykłą i ogromną moc mentalną. Potrafi wywołać ból wszystkich części ciała, używając telekinezy i wykonując to tylko jedną ręką bądź nawet jednym palcem. Na Tenka-ichi Budōkai 22 walczył z Kulilinem, przegrał, ponieważ sprytny przeciwnik obawiając się przegranej, męczył go pytaniami matematycznymi (Jiǎozi liczył na palcach), nie mogąc się bronić, uległ. Ważnym wydarzeniem w życiu Jiǎozi było przybycie Saiyan na Ziemię (Nappy i Vegety). Wtedy właśnie poświęcił życie, walcząc z Nappą. Niestety wróg przeżył. W późniejszych sagach Jiǎozi nie odgrywał większej roli niż tylko „dodatek” do Tenshinhana. W dalszych walkach nie bierze udziału. Unika ataku Bū, ale ginie wraz ze zniszczeniem Ziemi, smocze kule przywracają go do życia. Oddaje Gokū energię do Genki-Damy. Później bierze udział w przyjęciach Bulmy, ogląda Turniej Champy. Jest obecny podczas użycia Super Smoczych Kul. Jiǎozi najpierw próbuje spławić Yurin, potem pomaga Tiānjīnfànowi i Gokū pokonać opętanych uczniów swojego przyjaciela. Początkowo nie daje im rady, ale z czasem radzi sobie coraz lepiej. Chłopiec podciąga w górę spódniczkę Yurin, by zdekoncentrować ją, dzięki czemu, Gokū pokonuje opętanego przez jej czary Rōshiego. Jiǎozi je posiłek razem z Tiānem i Gokū oraz ogląda walkę Tiāna i Gokū przeciw Piccolo i Gohanowi oraz samych Saiyan. Razem ze wszystkimi leci do Bulmy, by czekać na turniej. Potem jest postacią epizodyczną, oddaje swoją energię do Super Genki-Damy podczas walki ze Złymi Smokami.

Techniki walki i zdolności Edytuj

  • kikōha
  • lewitacja
  • Dodon-Pa - technika polegająca na wystrzeleniu z dwóch palców (środkowego i wskazującego) ręki (u Jiǎozi prawej) potężnej wiązki energii.
  • telekineza - zdolność polegająca na tym, że wojownik, który posiadł tajniki posługiwania się siłą umysłu, jest w stanie zdalnie manipulować dowolną materią, w tym też ciałem przeciwnika. Jiǎozi pierwszy raz użył jej na Tenka-ichi Budōkai 22. Do jej zastosowania potrzeba, zależnie od mocy wojownika, samej mocy mentalnej, jednego palca, całej ręki bądź obu rąk.
  • samozniszczenie - sztuka walki polegająca na autodestrukcji w celu unicestwienia przeciwnika.

GaleriaEdytuj

Jiǎozi, Cesarz MifanuEdytuj

Cesarz Mifanu – alternatywna wersja Jiǎozi z trzeciego filmu DB pt. Wielka mistyczna przygoda. Ów stoi na czele Cesarstwa Mifanu; jest organizatorem wielkiego turnieju sztuk walki, w którym nagrodą jest wszystko, czego zwycięzca zapragnie. Cesarz Jiǎozi jest miłym i niewinnym chłopcem, który naiwnie wierzy Żurawiemu Pustelnikowi i mianuje go dowódcą wojsk i rządcą Mifanu. Żurawi Pustelnik jedynie posługuje się chłopcem, chcąc zdobyć władzę nad światem. Kradnie mu jego laleczkę Lánlán i namawia małego monarchę, aby wydał zgodę na poszukiwania siedmiu smoczych kul, obiecując, że dzięki mocy Shén Lóng'a uda im się zlokalizować rzekomo porwaną Lánlán. Podczas filmu Jiǎozi nawiązuję silną więź z Tenshinhanem. Kiedy Shinhan otrzymuje rozkaz zabicia Jiǎozi, waha się i nie wypełnia komendy. Żurawi Pustelnik sam postanawia zamordować, ponieważ, jak twierdzi, królestwu potrzebny jest inny cesarz. Żuraw wystrzeliwuje Dodon-Pę, lecz Tenshinhan go ratuje małego za pomocą Kikō-Hō. Pod koniec filmu Tenshinhan oddaje Jiǎozi jego laleczkę i, przygotowany na karę, oddaje się w jego łaski, lecz młodzieniec dziękuje mu za uratowanie życia i wybacza zdradę.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. 1,0 1,1 W wersji Dragon Ball Z i Dragon Ball GT emitowanej na RTL7.
  2. 2,0 2,1 W wersji Dragon Ball Kai i Dragon Ball GT emitowanej na AXN Spin.
  3. Najwyższy poziom bojowy Jiǎozi wynosi 2,140 [j], jest to siła, jaką wojownik wyzwala z siebie podczas przeprowadzenia samozniszczenia w walce z Nappą.
  4. Jak podaje trzydziesty pierwszy numer Shūkan Shōnen Jumpu z 1991 roku, a potwierdza siódmy tom Daizenshū, siła, jaką posiada będący w stanie spoczynku Jiǎozi, to 610 [j].
  5. Podczas fillera w siedemnastym odcinku serii Dragon Ball Z, gdy Jiǎozi i inni zostają poddani treningowi Mr. Popo, jeden z Saiyan-iluzji, mierząc scouterem siłę ich czworga, uzyskuje wartość 1507 [j] jako wartość łączną całej grupy. Jako że to, primo, filler, secundo, iluzja, nie wiadomo, czy wynik jest rzetelny i miarodajny, jednak według tego, w najlepszym przypadku siła ciosu Jiǎozi przed treningiem wyniosłaby ok. 377 [j] w stanie spoczynku, co by sugerowało, że ów trening podwoił jego moc.