Dragon Ball Wiki
Advertisement

Heaterzy (jap. ヒータ (ヒータ軍) [Hīta [Hīta-gun]]) – organizacja o charakterze mafijnym, na której czele stoi nieznanej rasy niebieskoskóre rodzeństwo, czworo kosmitów[1]; po raz pierwszy instytucja ta pojawia się sadze niedobitka Granolli w DBS.

Przywódcą organizacji jest najstarszy z rodzeństwa Elec, który jednocześnie stoi na czele Armii Heaterów[2]. Organizacja ta dysponuje ogromnymi środkami finansowymi i zrzesza w swoich szeregach wielu najemników, dysponując dzięki temu zasobnym wywiadem; Heaterzy działają w Siódmym Wszechświecie. Po śmierci Gasa i Eleca, Maki i Oil zostają podkomendnymi Freezera, dalszy los organizacji nie jest znany.

Ciekawostka[]

Heater to z języka angielskiego „grzejnik” lub „podgrzewacz”, a imiona każdego z członków rodzeństwa Heaterów pochodzą od rodzajów opału, jaki można stosować do ogrzewania bądź podgrzewania; np. „Elec” od angielskiego „electric current”, czyli „prąd elektryczny” czy „Oil” od angielskiego „oil”, czyli „olej” bądź „ropa naftowa”. Nazwa grupy stoi w kontrze do rodziny Freezera i Kosmicznej Organizacji Handlu, w której imiona liderów kojarzą się z zimnem, np. „Freezer” od angielskiego „freezer”, czyli „zamrażalnik” lub „Cooler” od angielskiego „cooler”, czyli „chłodnica”. Kontrast w nazwie organizacji naciska na fakt, że obie grupy do pewnego stopnia ze sobą rywalizują o hegemonię w Siódmym Wszechświecie.

Przypisy[]

Advertisement