FANDOM

Tori Bot
« Och, patrz ... co ja widzę? To czytelnik!

Gowasu (jap. ゴワス (第10宇宙の界王神) [Gowasu (Dai jū uchū no kaiōshin)])Shinjanin, Kaiōshin odpowiedzialny za Dziesiąty Wszechświat, nauczyciel Zamasu.

Dragon Ball SuperEdytuj

Saga Trunksa z przyszłościEdytuj

Zajmuje się edukacją Zamasu i stara się wpoić mu wiarę w ludzi. Wraz z Zamasu przebywa w Świecie kaiōshinów z Dziesiątego Wszechświata, zaparzając herbate kiedy to wizytę składają mu Whis, Beerus i Son Gokū. Po krótkiej rozmowie z Whisem i Beerusem, widząc zapał do walki Gokū i znając spostrzeżenia Zamasu na temat ludzi zezwala na walkę pomiędzy nimi, mając nadzieje na refleksje Zamasu. Po ich odejściu Gowasu nadal próbuje zmienić myślenie swojego ucznia i w tym celu postanawia odwiedzić z nim planetę Babari zamieszkaną przez Babarian. Widok dzikich i walczących ze sobą istot jeszcze bardziej utwierdza młodego boga w jego przekonaniach, dlatego Gowasu postanawia użyć Pierścienia czasu i przenieść się z uczniem 1000 lat w przyszłość by sprawdzić jak potoczy się ich ewolucja. Oddaje jeden ze swoich kolczyków uczniowi, by ten mógł skorzystać z pierścienia. Na miejscu widzą, że pomimo pewnych zaczątków cywilizacji nie wiele się zmieniło. Nagle zostają zaatakowani przez jednego z Babarian, którego Zamasu zabija. Gowasu jest niezadowolony z takiego zachowania ucznia i wracają do przeszłości.

Po pewnym czasie Gowasu woła swojego ucznia, by ten zrobił mu herbatę, jednak ten zniknął (poszedł się w tajemnicy wypytać Zunō o super smocze kule i Gokū) i w tym momencie zostaje odwiedzony przez Gokū, Whisa, Beerusa i Wschodniego Kaiōshina, którzy przybyli do niego w obawie o jego życie (podejrzewają, że Zamasu zechce go zabić) i pytają się o jego ucznia udając, że Gokū znowu chce z nim walczyć. W momencie kiedy Gowasu odpowiada, że jego uczeń zniknął, bóg zniszczenia wypytuje go o to, czy Zamasu nie mówił ostatnio o konieczności wytępienia śmiertelników. Gowasu przyznaje, że jego uczeń miał takie przekonania, ale jest pewny, że udało mu się je zniweczyć. Nagle pojawia się Zamasu z herbatą i wita gości, którzy zostawiają im podarunek (jedzenie) i udają, że wracają do domu, tak naprawdę obserwując dyskretnie bogów z pewnej odległości. Kiedy Gowasu kosztuje podarunek, jego uczeń udaje, że faktycznie zmienił zdanie na temat śmiertelników i dyskretnie zachodzi swojego nauczyciela od tyłu i morduje go energetycznym ostrzem. Whis wtedy cofa czas i udaje mu się nałożyć na rękę Zamasu rękawice kuchenną, dzięki czemu temu nie udaje się zabić Gowasu, a następnie demaskują go na gorącym uczynku. Zamasu próbuje wtedy zaatakować Gokū, jednak przerywa mu to Beerus, który całkowicie niszczy ucznia Gowasu. Ten obserwuje to i jest zawiedziony swoim uczniem.

Gowasu pojawia się ponownie kiedy bohaterowie lecą trzeci raz w przyszłość Trunksa. Przylatuje do niego Beerus i Whis, by objaśnić mu całą sytuacje. Gowasu wtedy bierze na siebie odpowiedzialność za wydarzenia w przyszłości Trunksa. Razem z Kaiōshinem przybywają do przyszłości za pomocą Pierścienia czasu. Tam Gowasu ruga Gokū Blacka, który jest inną wersją jego ucznia, ten jednak nic sobie z tego nie robi, a następnie wraz z Zamasu atakują bogów, jednak zasłaniają ich Gokū i Vegeta. Gowasu obserwuje walkę, gdyż stwierdził, że chce widzieć porażkę swojego "głupiego" ucznia. Tuż przed tym, jak bohaterowie chcą użyć kolczyków Potara i ponownie połączyć się w Vegetto objaśnia im, że fuzja śmiertelników może trwać maksymalnie godzinę. Potem obserwuje walkę wojownika i po rozpadzie fuzji stwierdza, że zużyli całą moc, a potem widzi porażkę Scalonego Zamasu, którego Trunks przeciął na pół.

Następnie z grozą obserwuje jak dusza boga przejmuje całą planetę i zabija wszelakie życie na niej poza nimi samymi. Kiedy Gokū przywołuje Zenō z przyszłości ten wraz z Wschodnim Kaiōshinem mu się kłaniają. Kiedy Zenō postanawia wymazać cały wszechświat ucieka wraz z Kaiōshinem z 7 wszechświata za pomocą Pierścienia Czasu. Na końcu widać go na Ziemi, gdzie Beerus mówi mu, by w przyszłości lepiej wybierał sobie uczniów, na co Kaiōshin przytakuje.

Saga Przetrwania Wszechświata Edytuj

Bóg ponownie pojawia się w Sadze przetrwania wszechświata, gdzie wraz z Rummshi i Cus obserwuje turniej pokazowy dla Zeno z przyszłości. Później szuka wojowników do nadchodzącego turnieju. Tutaj też stwierdza, że musi ostrożnie wybrać zawodników, by nie trafić na kogoś takiego jak Zamasu. Z pomocą przychodzi mu Rumshii, który prezentuje mu wybranych przez siebie 10 wojowników i stwierdzając przy tym, że muszą postawić na siłę, a Gowasu za dużo myśli. Ten nie mając wyboru, zgadza się na wybranych wojowników. Po rozpoczęciu turnieju obserwuje walkę swoich zawodników. Kiedy ostatni zawodnik wypada za ring mówi, że dali z siebie wszystko, po czym ze spokojem przyjmuje swój los, czyli wymazanie przez Zeno razem z całym wszechświatem za przegraną. Odżywa wraz z całym swoim Wszechświatem, dzięki życzeniu C17.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj