Gola (jap. ゴラ) – jest fikcyjną postacią z serii anime Dragon Ball. Pojawiła się tylko w jednym odcinku "Kraina Biesów".

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Gola jest bardzo dużym demonem, ma okrągłe uszy, szarą skórę i hełm wikinga. Włada on dwoma brońmi, duży personel i miecz. Wraz z Melą, strzeże wewnętrzne wejścia do świata Demonów.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Gola i Mela starają się zapobiec przejścia Gokū do świata Demonów. Gola nie docenia Gokū i stara się go obrazić ze swoim personelem. Zamiast tego, Son udaje się przesunąć do tyłu.

Gola

To obraża Gola'ego, ma zamiar wypróbować swój miecz na Gokū, gdy Mela zawraca go. Postanawia pozwolić chłopcu przejść. Celem Gokū było znalezienie Shula władcy demonów, i odzyskać Misę, którą porwano. Kiedy Gokū ją ma, biegnie z powrotem w kierunku wyjścia z Krainy Demonów, setki demonów tuż za nim. Gola i Mela, zablokowali drogę hordy demonów, i pozwalają Sonowi z powrotem wrócić do świata ludzi, gdzie zamyka połączenie między dwoma światami na zawsze. Shula, mimo utraty dziewczyny, decyduje się nie karać Meli i Gola'ego i przedsięwzięć z powrotem w głąb świata Demonów.