Dragon Ball Wiki
Advertisement

Gigantyczna ryba (jap. ジャイアントフィッシュ [Jaiantofisshu]) – to rasa ryb, które często można spotkać w jeziorze w górach Paozu. W mandze i anime ma umiejętność mówienia, pojawia się również w filmie Droga do zostania najsilniejszym.

Historia[]

Dragon Ball[]

Kiedy Son Gokū pojawia się w Dragon Ballu po raz pierwszy, łowi ryby w rzece, gdzie zdejmuje ubranie i wkłada ogon do wody, aby ryba pomyślała, że będzie to małpa. Potem ryba wynurza się z wody, aby zjeść małpę, ale Gokū mocno ją kopną, przy czym ryba umarła. Następnie po drodze spotkał Bulmę, rozpoczynając historię Dragon Ball.

Debiut w grach[]

Ogólne[]

Gigantyczne ryby są wrogami w Dragon Ball: Revenge of King Piccolo, Dragon Ball: Origins 2 oraz w Dragon Ball Z: Attack of the Saiyans. Istnieją trzy rodzaje gigantycznych ryb: normalne gigantyczne ryby, dzikie ryby i ryby piaskowe.

Gigantyczną rybę można zobaczyć w Domu dziadka Gohana w Dragon Ball Z: Budokai 3 i Dragon Ball Z: Infinite World. Pojawiają się również u dołu głównego menu trybu Dragon Story w Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3.

W Dragon Ball Xenoverse 2, gigantyczną rybę można zobaczyć na ogniu obok domu dziadka Gohana w Conton City. W dalszej części gry Whis pojawia się w lokacji jako instruktor (biorąc pod uwagę jego zamiłowanie do jedzenia, nie jest zaskakujące, że został znaleziony obok ryby pieczonej nad ogniskiem).

Dragon Ball Z: Kakarot[]

W Dragon Ball Z: Kakarot nazywane są Dużymi Rybami i należą do wielu gatunków ryb, które można złowić podczas wędkowania. Ponadto istnieje kilka podgatunków dużych ryb, które również można złowić. Jak na ironię, wpisy z encyklopedii Z dla podgatunku niebieskiej i czerwonej ryby odnoszą się do nich jako podgatunku gigantycznej ryby, mimo że w swoim wpisie nazywano je Wielkimi Rybami. Według wpisu, duże ryby są niezwykle inteligentne dla ryb i znane są z polowania na małpy i inne małe zwierzęta. Jego tendencja do żerowania na małpach w rzeczywistości czyni je podatnymi na metodę łowienia ogonka Son Gokū, ponieważ przypominają ogony małp. Jednak można je również złapać za pomocą wędki. Pomimo różnych podgatunków, które można złowić mięso, które dostarczają ma tę samą animację i model pieczenia, chociaż różni się krojem i jakością. Oprócz mięsa, ich zęby i łuski można sprzedać za Zeni. Golden Fish upuszcza również materiały o wysokiej wartości, które można sprzedać za wysoką cenę, ponieważ rzadko można je złowić.

Wpisy podgatunków w Encyklopedii-Z

  • Niebieska ryba - podgatunek gigantycznej ryby. Ma ciemnoniebieskie ciało i mówi się, że im głębszy niebieski, tym bogatszy jest jej smak.
  • Czerwona ryba - podgatunek gigantycznej ryby. Początkowo łuski są srebrne, ale w miarę dojrzewania stają się szkarłatne. Ma bardzo tłusty miąższ.
  • Złota ryba - Ryba o złotych łuskach. Jej mięso jest równie piękne jak łuski i osiąga wysoką cenę na rynku, gdzie występuje rzadko. Często nazywana jest „rybą-widmem”.

Gotowanie przy ognisku i surowe mięso

  • Lean Giant Fish - Chudy kawałek gigantycznej ryby. Mocny i na pewno usatysfakcjonowany. + 1% efektu posiłku do Ki DEF i +1 do Stat Boost do Ki DEF. Wersja surowa daje +1 HP Stat Boost.
  • Fatty Giant Fish - tłuste kawałki olbrzymiej ryby. Idealna równowaga chudych i tłustych porcji. Efekt posiłku + 3% do Ki DEF i +2 Stat Boost do Ki DEF. Wersja surowa daje +2 HP Stat Boost.
  • Extra Fatty Giant Fish - Rzadki, wyjątkowo tłusty kawałek olbrzymiej ryby. Będziesz w siódmym niebie w chwili, gdy dotknie twojego języka. Efekt posiłku + 5% do Ki DEF i +3 Stat Boost do Ki DEF. Wersja surowa daje +3 HP Stat Boost.

Galeria[]

Przypisy[]

Advertisement