Dragon Ball Wiki
Advertisement

Góra Frypan (jap. フライパン山 [Furaipan-yama], pl. w anime Góra Fripan, pl. w mandze Góra Patelniowa, fr. Mount Frypan, ang. Fire Mountain) – wysoka góra na Północy Ziemi; zamieszkuje ją teść Son Gokū Gyū Maō, a do ślubu także żona Gokū Chichi.

Son Gokū, Bulma i Wūlóng, a także śledzący ich Yǐnchá i Pǔěr, odwiedzają to miejsce na samym początku wyprawy w poszukiwaniu siedmiu smoczych kul. Na szczycie góry znajduje się zamek, w którym Gyū Maō zgromadził rozmaite skarby.

Przybywszy na miejsce, okazuje się, że Górę Frypan spowijają ogromne płomenie. Gokū wdaje się w walkę ze strzegącym swojego skarbu Gyū Maō, przeciwnik Saiyanina zdaje się tryumfować, jednak pojedynek nie zostaje rozstrzygnięty, gdyż olbrzym – widząć chmurkę chłopca – uświadamia sobie, że najpewniej ten otrzymał ją od Mutena Rōshiego, mistrza sztuk walki, u którego i Gyū Mao pobierał nauki. Olbrzym wyjawia Gokū, że ktoś taki jak Muten Rōshi na pewno posiada czarodziejski wachlarz z włókna bananowca, który byłby w stanie ugasić pożar Góry Frypan. Młody Son godzi się polecieć na chmurce do starego mędrca, w zamian za pomoc chce, by Gyū Maō ofiarował mu i jego przyjaciołom smoczą kulę. Pustelnik nie posiada już w swoich zbiorach wachlarza, ale udaje się z Gokū w podróż i gasi pożar własnoręcznie za pomocą Kamehame-Hy. Fala uderzeniowa kikōhy nie tylko dusi pøomienie, ale niszczy również część góry i przepiękny zamek ojca Chichi. Gyū Maō odbudowuje zamek. Sześć lat później, znowu w tym samym miejscu dochodzi do pożaru, na który tym razem nawet sporządzony przez Chichi i Gogū czarodziejski wachlarz na nic się zdaje. Żeby ugasić ogień, narzeczeni muszą udać się do krainy zmarłych, do strażniczki wielkiego pieca. Sonowi udaje się zakleić wywrwę w Palenisku Ośmiu Proroczych Znaków, z którego to ulatnia się ogień trawiący zamczysko przyszłego teścia Saiyanina.

Advertisement