FANDOM

Tori Bot
« Och, patrz ... co ja widzę? To czytelnik!

Final Flash (jap. ファイナルフラッシュ Fainaru Furasshu [fajnar fraśś], pl. w anime Ostateczny Błysk, pl. w mandze Ostateczny Błysk, fr. ?, ang. ?) – druga[1] spośród opartych na pociskach energetycznych najsilniejsza technika Vegety. W Dragon Ball Super tego ataku używa też Trunks z przyszłości, nie jest jednak pewne, czy nauczył się jej od ojca, czy sam.

Informacje Edytuj

Książę Saiyan opracował ją trenując w Komnacie Ducha i Czasu przed walką z Cellem wraz z Trunksem. Jest niezwykle skuteczna, a jej moc wysoce destruktywna. Vegeta zdołał nią spalić rękę Cellowi w formie doskonałej, a w Dragon Ball Super w trakcie turnieju pomiędzy 6 i 7 wszechświatem Książę Saiyan użył jej do walki z Magettą jednak ten zdołał przetrzymać niszczący atak. Później używa go także syn Vegety z przyszłości, który atakuje nim Zamasu z przyszłości, ale ten dzięki swojej nieśmiertelności nie odnosi żadnych obrażeń.

Przebieg i działanie Edytuj

Aby ją zastosować wojownik musi skumulować swoją ki w obu rękach formując Kikohe, a następnie, zależnie od pożądanej siły niszczącej, doładowywać ją do momentu, aż nie uzna promień za wystarczająco silny wypuszczając Kikohę która zmienia się w potężny promień czystej wiązki. Siła doładowanego do maksimum Final Flash jest tak duża, że promień ma średnicę kilku kilometrów, a wypuszczenie go bezpośrednio na lądzie spowoduje "przepalenie się" przez skorupę, kontynenty i morza aż nie opuści atmosfery Ziemi, mogąc przelecieć jeszcze kilkaset kilometrów, w przestrzeń kosmiczną wybuchając niczym supernowa. W przypadku Vegety (który jest jej najczęstszym użytkownikiem) Final Flash rzadko osiąga moc zdolną do natychmiastowej anihilacji, jednak podczas turnieju pokazowego zdołał zniszczyć całą arenę otoczoną barierą i niemal przejście przez planetę na wylot. Kontrastuje to z sytuacją kiedy Vegeta próbował zniszczyć Cell Juniory "Ostatecznym Błyskiem" wkładając w to, o wiele mniej siły niż poprzednim razem walcząc z Cellem. Jednakże było to usprawiedliwione niskimi rezerwami energii, którymi dysponował Książę po wyczerpującej walce.

Galeria Edytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Final Shine Attack jest na pierwszym miejscu, jednak technika ta zaprezentowana zostaje jedynie w serii Dragon Ball GT.