Dragon Ball Wiki
Advertisement

Dziesiąty Wszechświat (jap. 第10宇宙 [Dai jū Uchū]) – jest jednym z dwunastu wszechświatów obecnych w Dragon Ball Super.

Charakterystyka[]

Symbol dziesiątego wszechświata

Symbol wszechświata

Dziesiąty Wszechświat jest połączony z Trzecim Wszechświatem, tworząc bliźniacze uniwersum. We wszechświecie tym pojawił się po raz pierwszy złowrogi Król Światów - Zamasu, lecz został pokonany. W historii dowiadujemy się, że na planecie Babari istnieje gatunek humanoidalny, istoty te są one całkowicie różne od ludzi ze Wszechświata 7, są strasznie zacofani, nawet po 1000 latach nie ewoluowały i nadal się zabijają.

Historia[]

Dragon Ball Super[]

Saga Trunksa z przyszłości[]

Beerus, Whis i Son Gokū po raz pierwszy udają się na planetę Bogów Światów w tym wszechświecie, aby znaleźć osobę z ki podobną do Gokū Blacka, a tym samym spróbować zmierzyć się z tym wrogiem. Spotykają tam Gowasu i Zamasu.

Podczas fabuły tej historii dowiadujemy się, że Zamasu nie lubi ludzi i twierdzi, że ochrona ich jest bezużyteczna, ponieważ nie uczą się na własnych błędach i wciąż się zabijają w nieprzerwanym cyklu przemocy. Jednak Gowasu próbuje przekonać go, że są rasą jak każda inna i że ich obowiązkiem jest czuwać nad planetami z rasami, które tam mieszkają. Zamasu wie, że nie ma prawa interweniować bez powodu, tak jak inni Bogowie światów, w przeciwieństwie do Bogów zniszczenia. Później Zamasu zostaje zniszczony przez Beerusa, ale jego śmierć nie ma na niego wpływu na przyszłość.

Saga przetrwania wszechświata[]

Podczas Turnieju Mocy los tego wszechświata jest w rękach jego wojowników. Niestety eliminacja wszystkich zawodników powoduje wymazanie tego uniwersum. Wojownicy akceptują swoje przeznaczenie, a Cus jest bardzo smutna. Pod koniec turnieju Dziesiąty Wszechświat zostaje przywrócony, a jego mieszkańcy wskrzeszeni dzięki życzeniu Siedemnastki.

Miejsca w dziesiątym wszechświecie[]

Znane rasy[]

Znane postacie[]

Bóstwa[]

Wojownicy[]

Ciekawostki[]

  • Symbolem tego wszechświata wydaje się być sześciopak do góry nogami, odniesienie do rodzaju umięśnionych wojowników, jakich posiada ten wszechświat.
  • W anime jest to pierwszy wszechświat, który odwiedził Gokū poza swoim.

Nawigacja[]

Advertisement