FANDOM

Dziesiąty Wszechświat (jap. 第10宇宙 [Dai jū Uchū]) – jest jednym z dwunastu wszechświatów obecnych w Dragon Ball Super.

Charakterystyka Edytuj

Symbol dziesiątego wszechświata

Symbol wszechświata

Dziesiąty Wszechświat jest połączony z Trzecim Wszechświatem, tworząc bliźniacze uniwersum. We wszechświecie tym pojawił się po raz pierwszy złowrogi Król Światów - Zamasu, lecz został pokonany. W historii dowiadujemy się, że na planecie Babari istnieje gatunek humanoidalny, istoty te są one całkowicie różne od ludzi ze Wszechświata 7, są strasznie zacofani, nawet po 1000 latach nie ewoluowały i nadal się zabijają.

Historia Edytuj

Dragon Ball Super Edytuj

Saga Trunksa z przyszłości Edytuj

Beerus, Whis i Son Gokū po raz pierwszy udają się na planetę Bogów Światów w tym wszechświecie, aby znaleźć osobę z ki podobną do Gokū Blacka, a tym samym spróbować zmierzyć się z tym wrogiem. Spotykają tam Gowasu i Zamasu.

Podczas fabuły tej historii dowiadujemy się, że Zamasu nie lubi ludzi i twierdzi, że ochrona ich jest bezużyteczna, ponieważ nie uczą się na własnych błędach i wciąż się zabijają w nieprzerwanym cyklu przemocy. Jednak Gowasu próbuje przekonać go, że są rasą jak każda inna i że ich obowiązkiem jest czuwać nad planetami z rasami, które tam mieszkają. Zamasu wie, że nie ma prawa interweniować bez powodu, tak jak inni Bogowie światów, w przeciwieństwie do Bogów zniszczenia. Później Zamasu zostaje zniszczony przez Beerusa, ale jego śmierć nie ma na niego wpływu na przyszłość.

Saga przetrwania wszechświata Edytuj

Podczas Turnieju Mocy los tego wszechświata jest w rękach jego wojowników. Niestety eliminacja wszystkich zawodników powoduje wymazanie tego uniwersum. Wojownicy akceptują swoje przeznaczenie, a Cus jest bardzo smutna. Pod koniec turnieju Dziesiąty Wszechświat zostaje przywrócony, a jego mieszkańcy wskrzeszeni dzięki życzeniu Siedemnastki.

Miejsca w dziesiątym wszechświecie Edytuj

Znane rasy Edytuj

Znane postacie Edytuj

Bóstwa Edytuj

Wojownicy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Symbolem tego wszechświata wydaje się być sześciopak do góry nogami, odniesienie do rodzaju umięśnionych wojowników, jakich posiada ten wszechświat.
  • W anime jest to pierwszy wszechświat, który odwiedził Gokū poza swoim swoim.

Galeria Edytuj

Nawigacja Edytuj