FANDOM

Tajemniczy wojownik (jap. ミニ悟空はおぼっちゃま! ボク悟飯です [Mini Gokū wa Obotchama! Boku Gohan Desu], ang. Mini-Goku is an Overprotected Boy! I Am Gohan) – pierwszy odcinek anime z serii Dragon Ball Z. Premiera odcinka miała miejsce 29 kwietnia 1989 roku.

Opis odcinkaEdytuj

Akcja odcinka toczy się pięć lat po wydarzeniach z serii Dragon Ball, na Ziemi zapanował pokój jednak po pięciu latach pokoju światu znów grozi niebezpieczeństwo ponieważ na Ziemię z kosmosu przybywa tytułowy Tajemniczy Wojownik.

Na początku odcinka Chi-Chi woła swojego syna Son Gohana na obiad ten jednak nie przychodzi. W kolejnej scenie Goku poszukuje drzewa na opał gdy znajduje odpowiednie drzewo "ścina je" jednym ciosem i zanosi do domu. Ich syn nadal nie wraca do domu, Chi-Chi martwi się o syna więc prosi Goku aby go poszukał.

Tymczasem w innym miejscu niedaleko pracującego w polu farmera z kosmosu spada jakiś obiekt. Farmer myśli, że jest to meteoryt, wsiada więc do samochodu bierze ze sobą strzelbę, i jedzie na miejsce upadku aby to sprawdzić.
Raditz

Raditz po przybyciu na Ziemię

Kiedy dojeżdża do krateru okazuje się, że nie jest to meteoryt lecz kula z dziwnego materiału. Kula otwiera się, a z jej wnętrza wychodzi mężczyzna, który wylatuje z krateru. Cudzoziemiec naciska przycisk na Scouterze i sprawdza siłę farmera, Scouter wskazuje 5 jednostek. Zdenerwowany rolnik strzela do przybysza, on jednak łapie nabój i rzuca nim w farmera co prawdopodobnie go zabija. Następnie jego Scouter wskazuje że w odległości ponad 7000 kilometrów znajduje się potężna siła, leci w tym kierunku mówiąc "...to na pewno on."

Kolejna scena przedstawia małego Son Gohana, który zgubił się w lesie i jest bardzo przestraszony. Zaczyna płakać i wołać swego tatę. W lesie zauważa dużego niebieskiego motyla który siedzi na pniu ściętego drzewa, motyl odlatuje, a Son Gohan biegnie za nim. Motyl ląduje na wysokim drzewie Son Gohan prubuje go złapać jednak nie udaje mu się, po chwili motyl odlatuje.

Son Gohan idąc po lesie słyszy dziwne dźwięki w zaroślach podchodzi do nich, a wtedy z krzaków wyskakuje ukryty tam
Farmer

Farmer

tygrys szablo-zębny. Son Gohan postanawia udawać, że nie żyje. Tygrys zabiera kapelusz na którym była czterogwiazdkowa Smocza Kula i odchodzi. Po chwili chłopiec wstaje i zaczyna gonić tygrysa aby odzyskać czapkę, która była prezentem od ojca. Tygrys próbuje uciec przed Son Gohanem, jednak chłopiec biegnie bardzo szybko i niemal go dogania. Tygrys jednak skręca, a Son Gohan spada z urwiska i traci przytomność, kiedy się budzi wisi do góry nogami z ogonem zawieszonym na jednym z konarów bardzo blisko ziemi.

W tym samym czasie Goku szuka syna w lesie w miejscu gdzie jego syn widział motyla. Son Gohan przechodzi przez kamienie na rzece, wtedy zauważa niebieskiego ptaka siedzącego na pniu drzewa, ciekawski chłopiec postanawia przyjrzeć mu się z bliska i wchodzi na pień. Ptak odlatuje a pień na którym siedzieli wpada do rzeki. Przerażony Son Gohan woła o pomoc swojego ojca.

Tymczasem, Goku widzi w lesie tygrysa szablo-zębnego z czapką jego syna na głowie. Goku pyta się tygrysa gdzie ją znalazł, jednak
Son gohan ptak

Son Gohan wpatrujący się w ptaka

tygrys się boi, czapka spada mu z głowy, a on sam ucieka do lasu.

Son Gohan tymczasem płynie w dół rzeki na pniu. Ponownie woła o pomoc swoich rodziców. Goku za pomocą Chmurki Kinto, której użył do poszukiwania syna znajduje go i próbuje wciągnąć go na chmurkę, jednak nie udaje się ponieważ Son Gohan wpływa do wąskiego tunelu w skale na końcu którego znajdował się wodospad. Goku musi okrążyć górę,  nie udaje mu się złapać syna. Gokū myśli, że jego syn rozbił się o skały jednak po chwili słyszy jego krzyki, Son Gohanowi udało złapać się gałęzi, która uchroniła go przed upadkiem. Goku podlatuje do niego, jego syn szybko wskakuje na chmurkę i z całych sił przytula ojca, Goku pyta jak mu jak znalazł się tak daleko od domu. Son Gohan mówi mu "... nie wiem, nie mam pojęcia". Goku daje mu jego czapkę ze smoczą kulą i mówi mu o tym, że dziś wstąpią na wizytę do Muten Roshi.

Tymczasem tajemniczy przybysz z kosmosu leci przez miasto zadając sobie pytanie: "Na co on czeka ?". Po chwili dolatuje do Piccolo, który okazał się zródłem siły którą wskazywał Scouter. Przybysz sprawdza jego siłę
Piccolo vs. raditz

Piccolo kontra Raditz

bojową, która wynosi 322 jednostek. Wściekły Piccolo atakuje cudzoziemca, jednak atak nawet go nie zadrasnął. W odwecie wojownik chce go zaatakować jednak jego Scouter wskazuje kolejną potężną siłę w odległości ponad 20000 kilometrów, wojownik rusza w kierunki tej siły. Piccolo pada na kolana i ciężko oddychając zastanawia się kim mółbyć tak potężny człowiek.

Tajemniczy przybysz lecąc w kierunku źródła mocy opowiada o tym, że nadal pamięta o wystrzeleniu swego brata na Ziemię.

Najważniejsze ZdarzeniaEdytuj

  • Gokū i Chi-Chi mają syna o imieniu Son Gohan.
  • Son Gohan gubi się w lesie, lecz zostaje uratowany przez ojca.
  • Tajemniczy wojownik z kosmosu przybywa na Ziemię.
  • Cudzoziemiec spotyka Piccolo.

Najważniejsze PostacieEdytuj

  • Goku
  • Raditz
  • Son Gohan
  • Piccolo

WalkiEdytuj

  • Raditz vs. Farmer
  • Raditz vs. Piccolo