Dragon Ball Z: Ultimate Tenkaichi – to bijatyka wydana przez Bandai Namco na Xboxa 360 i PlayStation 3. Gra została ogłoszona przez Weekly Shōnen Jump pod nazwą Dragon Ball Rojekt Gry: Rok 2011. Internauci mogli głosować na nazwę gry, mając do wyboru: Dragon Ball Z: Tenkaichi Z, Dragon Ball Z: Saiyan Rising, Dragon Ball Z: Awakening Saiyans, Dragon Ball Z: Ultimate Tenkaichi i Dragon Ball Z: Saiyan Warriors w Europie i Ameryce Północnej. Tytuł Dragon Ball Z: Ultimate Tenkaichi został ostatecznie wybrany i oficjalnie ujawniony 30 czerwca 2011 roku.

Rozgrywka Edytuj

Dragon Ball Z: Ultimate Tenkaichi zanurza się w świecie Dragon Ball Z zupełnie z nową treścią i grą oraz obszernym składem postaci. Ma wierną grafikę w stylu mangi, całkowicie zniszczalne pola bitwy i dopracowane elementy sterujące zaprojektowane, aby przybliżyć doświadczenie do wysoko cenionej serii Sparking.

Grafika postaci i otoczenia jest ulepszana od poprzednich gier; postacie są rysowane prosto z oryginalnej serii i pasują do anime oraz sprawiają, że jest to prawdziwa przygoda z Dragon Ball. Gra zawiera oryginalne japońskie głosy i muzykę, takie jak słynny utwór Cha-La Head-Cha-La.

Ślad po Kamehame-Ha w grze DBZ; Ultimate Tenkaichi

Znacznik Kamehame-Ha

System "Impact Break" umożliwia niszczenie środowiska na dużą skalę. Obejmuje to realistyczne kratery i znaczniki Kamehame-Ha przecinające niebo, dostarczając zwiększonej wrażliwości realizmu i dynamicznej bezpośredniości.

Sterowanie zostało zaprojektowane, aby przybliżyć doświadczenie do poprzedniej serii Sparking, czyniąc grę dostępną dla wszystkich, ale zachowując całą taktyczną głębię w bitwie. Ulepszona mechanika pozwala na szybszą walkę w krótkim dystansie. Rozgrywka zawiera również elementy z serii Budokai, takie jak Szybkie wydarzenia w czasie niektórych kombinacji. Istnieje także dodatkowy system odzyskiwania zdrowia i ogromna kolekcja bardziej kinowych kamer.

Tryby rozgrywki Edytuj

Story Mode Edytuj

Gracz przeżyna wydarzenia fabularne z oryginalnych serii DBZ i DBGT oraz z filmów kinowych. Przed rozpoczęciem walki zostaje przedstawiana krótka animowana scenka. Doszły walki z ogromnymi bossami.

Hero Mode Edytuj

Ultimate Tenkaichi zawiera specjalny tryb, zwany "Trybem Hero", który pozwala graczowi doświadczyć zupełnie innej historii Dragon Ball Z. "Funkcja pełnego tworzenia postaci i dostosowywania postaci" została potwierdzona w lipcu 2011 roku przez Bandai Namco Games. Wygląd i atrybuty można dostosować, takie jak model ciała, twarzy, włosów, stroju, rodzaju głosu. Dodatkowo można wybrać styl walki i ruchy specjalne. Stworzone postacie mogą wędrować po świecie, walczyć z różnymi wrogami z serii i udostępniać swoje postacie online. Można tworzyć tylko męskie postacie Saiyanina.

Tournament Mode Edytuj

Podobnie jak wiele wcześniejszych gier, Dragon Ball Z: Ultimate Tenkaichi oferuje tryb Tenka-ichi Budōkai, w którym można zapisać do 16 postaci w turnieju. Trudność może zostać zmieniona.

Jest prawie identyczny jak w poprzednich częściach, pomijając fakt, że gracz może używać niestandardowych postaci do rywalizacji. Ten tryb obejmuje także zniszczenie sceny, jednak nie jest tak dogłębny i realistyczny, jak tryby opowieści, bohaterów lub bitwy.

Postacie Edytuj

Postacie grywalne Edytuj

Nazwa postaci Transformacje Dostęp na start
Android #16 Tak
Cyborg #17 Tak
Cyborg #18 Tak
Android #19 Tak
Doktor Gero Tak
Bardock Nie
Brolly Legendarny Super Saiyanin Nie
Butter Tak
Kapitan Ginyū Nie
Cell Forma pół-doskonała,

Forma doskonała,

Forma super doskonała.

Tak
Cell Junior Tak
Kiwi Tak
Dodoria Tak
Freezer Druga forma,

Trzecia forma,

Ostateczna forma,

Freezer o pełnej mocy.

Nie
Gogeta SSJ Super Saiyanin 4 Nie
Son Gokū Super Saiyanin,

Super Saiyanin 2,

Super Saiyanin 3.

Tak
Gotenks Super Saiyanin,

Super Saiyanin 3.

Tak
Janemba Super Janemba Nie
Jeice Nie
Czysty Majin Bū Tak
Mały Son Gohan Tak
Kurilín Tak
Niewinny Majin Bū Tak
Majin Vegeta Nie
Nappa Tak
Omega Yī Xīng Lóng Nie
Piccolo Tak
Raditz Nie
Recoome Tak
Saibaiman Tak
Super Majin Bū Po wahnięciu Gohana Tak
Nastolatek Gohan Super Saiyanin,

Super Saiyanin 2.

Tak
Tiānjīnfàn Tak
Trunks z przyszłości Super Saiyanin Nie
Mistyczny Gohan Tak
Vegeta Super Saiyanin,

Ultra Super Saiyanin.

Tak
Vegeta (ze scouterem) Nie
Vegetto Super Saiyanin Nie
Yǐnchá Tak
Zarbon Potwór Tak
Stworzony bohater Super Saiyanin Tak

Ogromne Bossy Edytuj

Story Mode Edytuj

  1. Ōzaru Vegeta
  2. Metalowy Cooler
  3. Janemba
  4. Hildegarn

Hero Mode Edytuj

  1. Ōzaru
  2. Ōgon Ōzaru
  3. Czerwony Shén Lóng

Miejsca potyczek Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Opinia gry Edytuj

Gra otrzymała mieszane odpowiedzi. Japończycy oraz Polacy oceniają grę dobrze, a amerykanie przeciętnie.

Gra sprzedała 700 000 kopii na całym świecie na konsolach PS3 i Xbox 360 do marca 2012 roku.

Galeria Edytuj

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.