FANDOM

Dragon Ball FighterZ (jap. ドラゴンボール ファイターズ [Doragon Bōru Faitāzu]) – to gra wideo Dragon Ball opracowana przez Arc System Works i opublikowana przez Bandai Namco na PlayStation 4, Xbox One i Microsoft Windows przez Steam. Została wydana 26 stycznia 2018 roku w Australii, Ameryce Północnej i Europie i 1 lutego 2018 w Japonii. Potwierdzono przez Bandai Namco, że gra ma zarówno dubbing w języku japońskim, jak i angielskim. Angielski dubbing obsługiwany jest przez Funimation.

Port na Nintendo Switch został ogłoszony na E3 2018, zostanie wydany 28 września 2018. Wstępne zamówienie zapewnia graczom Dragon Ball Z: Super Butōden, a także Super Saiyanina Blue Son Gokū i Vegete. Wersja beta rozpoczęła się 10 sierpnia 2018 r. Również zostaje wydana manga Despo FighterZ.

Rozgrywka Edytuj

Gracze wybierają trzy postacie, aby utworzyć drużynę. Jedna postać jest kontrolowana i może być przełączana na inne w dowolnym momencie. Gracze mogą również wywołać jedną z postaci, aby wykonać ruch "Assist", umożliwiając jednoczesne ataki i kombinacje z całym zespołem. Wszyscy trzej bohaterowie muszą zostać pokonani, aby mecz się zakończył.

Prawie wszystkie postacie mają również różne style gry / archetypy, niezależnie od siebie nawzajem bardziej współczesnych gier walki, w przeciwieństwie do korzystania z odtwarzanych ruchów bazowych, takich jak gry Budoukai.

Tryby fabularne wyjaśniają, dlaczego wszyscy wojownicy są w stanie walczyć na równi pod względem mocy, a więc muszą polegać na duszy gracza, która w ich zamieszkuje, aby umożliwić im wykorzystanie większej mocy, które hamują silnych wojowników do ustalonego poziomu.

Fabuła Edytuj

W głównej opowieści Android 16 odegra znaczącą rolę - wraz z "tajemniczą armią" Super androidów, którzy wyglądają jak Wojownicy Z. Android 21, zupełnie nowa postać kobieca, również odegra ważną rolę w tej historii.

Istnieją trzy scenariusze fabularne: Seria Super Wojownika, gdzie Son Gokū jest główną postacią, Seria Wrogiego Wojownika, gdzie Freezer jest główną postacią i Seria Android nr 21, gdzie #18 i #21 są głównymi bohaterami. Każda seria ma podobną, ale nieco inną historię. Główna fabuła gry znajduje się w serii Androida nr 21.

Postacie Edytuj

Postacie z DLC Edytuj

Miejsca potyczek Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Specjalne Interakcje Edytuj

Ta sekcja potrzebuje treści. Dodaj ją!

Opinia gry Edytuj

Gra przyjęła się bardzo dobrze, przebiła próg 85% ale nie 93%.Wyprodukowano 2 miliony kopii tygodniowo po wydaniu, dzięki czemu jest najszybszą grą wideo Dragon Ball. Osiągnął 2 miejsce na listach sprzedaży w Wielkiej Brytanii, Australii, Nowej Zelandii i USA.

Krytycznie gra zyskała wysokie uznanie, powołując się na styl artystyczny, system walki, obsadę grywalnych postaci oraz tryb fabularny jako pozytywy. Kilka nazwało to najlepszą grą Dragon Ball i jedną z najlepszych gier walki od lat. Łączność online jest jednym z aspektów, które zostały skrytykowane w związku z grą.

Galeria Edytuj