Bulma i Son Gokū (jap. ブルマとそんくう [Buruma to Son Gokū]) – to pierwszy rozdział mangi Dragon Ball, a także pierwszy rozdział wprowadzający sagę Son Gokū.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Dawno dawno temu, w górach oddalonych od stolicy o tysiące kilometrów rozpoczyna swój bieg najdziwniejsza z dziwnych historii...

Son Gokū na kłodzie drewna

Młody chłopak przygotowuje się do codziennych prac, związanych z cięciem drewna. Chwyta kawałek drzewa, wyrzuca nim w powietrze i kopie, tworząc mniejsze kawałki drewna. Następnie zbiera i układa je w stos. Po wykonaniu swoich obowiązków układa ręce tak jak do modlitwy i mówi do małej kuli (którą nazywa „dziadkiem”), że wróci i odchodzi po jedzenie.

Gdzie indziej młoda dziewczyna ogląda widoki, próbując coś znaleźć. Wyciąga urządzenie w kształcie zegarka kieszonkowego i odkrywa, że szukany przedmiot jest dalej na zachód. Zadowolona, ​​że ​​zmierza we właściwym kierunku, wsiada do samochodu i odjeżdża.

Tymczasem chłopiec podchodzi do klifu i spoglądając w dół stwierdzając, że ​​zje rybę. Zeskakuje, łapie gałąź i ląduje na brzegu rzeki. Zdejmuje ubranie i wrzuca ogon do rzeki, aby złowić pożywienie. Ogromna ryba widzi jego ogon i próbuje zjeść, ponieważ uważa łów za zwykłą małpę. Chłopiec wyciąga dodatek, a ona wylatuje z wody. Goku kopie rybę, zabija ją przy okazji wrzucając do rzeki. Płynie, aby odebrać swoją nagrodę i szczęśliwie wraca z nią do domu.

Kiedy chłopiec zbliża się do drogi, słyszy hałas. Z zakrętu nadjeżdża samochód, który uderza jego i rybę. Wściekły krzyczy na „potwora” próbującego ukraść jedzenie. Podnosi samochód i rzuca nim, co powoduje, że maszyna jest poważnie uszkodzona. Dziewczyna następnie wystawia głowę przez okno. Wyciąga broń i strzela do chłopca, który właśnie zniszczył samochód. Ten mimo, że cierpi, nie ma śladów po ataku kul z pistoletu. Dziewczyna jest zaskoczona, że ten tylko łapie się za głowę, powtarzając jak go to boli. Jest zdezorientowana – pociski powinny go zabić, a nie tylko lekko zranić.

Chłopak przygotowuje się do ataku swoją laską, ale dziewczyna nagle krzyczy, że jest człowiekiem. Ten zatrzymuje się i myśli, że ona wygląda inaczej niż on. Obca dziewczyna wyjaśnia, że ​​to dlatego, iż on jest mężczyzną, a ona jest po prostu delikatną dziewczynką. Chłopak nigdy nie widząc innego człowieka, zastanawia się, gdzie jest jej ogon.

Chłopiec chce wiedzieć o jej potworze i pyta, czy go złapała. Wyjaśnia, że ​​to nie jest potwór, ale samochód. Następnie pyta ją, czy przyjechała z miasta. Dziewczyna mówi, że jest z zachodu, a on dodaje, że powinna pójść z nim do jego domu na ucztę, ponieważ jest kobietą. Kiedy udają się do jego domu mówi, że jest silny jak na takiego małego faceta. Chłopiec wyjaśnia, że ​​jego dziadek go szkolił i dlatego jest taki silny. Dziewczyna uważa, że ​​jest dziwny, ale jego moc może się jej przydać.

W domu chłopiec mówi dziadkowi, że przywiózł kobietę. Dziewczyna patrzy na „Dziadka” i nagle woła. Podchodzi do małej pomarańczowej kuli leżącej na poduszce. Chłopiec wrzeszczy na nią, żeby nie skrzywdziła pamiątki po dziadku, a ona wyciąga jeszcze dwie kule. Chłopak jest w szoku, że ma dwóch dziadków. Wyjaśnia mu, że są to „smocze kule”. Dalej tłumacząc, że ​​w sumie jest siedem kul, a pośrodku znajdują się gwiazdy, od jednej do siedmiu.

Chłopiec mówi, że kula jego dziadka ma cztery gwiazdki, a dziewczyna dodaje, że to kula czterech gwiazdek. Pierwszą, jaką znalazła, była unie jej piwnicy (kula dwóch gwiazd). A drugą (kula pięciu gwiazd) znalazła około dziesięciu dni temu w północnej dolinie. Chłopiec chce wiedzieć, dlaczego ich szuka, więc wyjaśnia, że ​​kiedy zgromadzi się wszystkie siedem, pojawi się Shenlong, bóg smoków i spełni każde życzenie. Chłopiec jest zdumiony, że te małe kulki potrafią to wszystko. Dziewczyna mówi, że ostatnia osoba, która ich użyła została królem, ale kule zostały rozproszone, dlatego ich szuka.

Dziewczyna mówi, że wie, czego sobie zażyczy: wymarzonego chłopaka. Dlatego potrzebuje jego kulę czterech gwiazd, ale on nie chce oddać pamiątki po dziadku. Postanawia go przekupić, podnosząc spódnicę i proponując, że pozwoli mu dotknąć. Mówi, że nie chce, więc sugeruje, żeby dołączył do niej w poszukiwaniu Smoczych Kul. Chłopiec w końcu się zgadza, o ile będzie mógł trzymać kulę ze sobą. Jest szczęśliwa i myśli sobie, że będzie dla niej dobrym ochroniarzem.

Chłopiec pyta, jak znajdą inne kule, jeśli nie wiedzą, gdzie są. Pokazuje mu swój Smoczy Radar i wyjaśnia, że ​​wykrywa on słabe fale elektromagnetyczne emitowane przez kule. Pokazuje mu na radarze, że następna kula znajduje się około 1200 kilometrów na zachód. Myśląc, że to za daleko do chodzenia, szuka w torebce czegoś do użycia, ponieważ zniszczył jej samochód. Zdając sobie sprawę, że nie zna imienia chłopca, pyta go o imię, a on przedstawia się jako Son Gokū. Gokū pyta to samo, więc odpowiada że ma na imię Bulma, co rozśmiesza chłopaka. On zaczyna naśmiewać się z jej imienia, a ona wrzeszczy na niego.

Son Gokū i Bulma na motocyklu z kapsułki Hoi-Poi

Bulma wyciąga opakowanie z torebki i decyduje się na kapsułkę nr 9. Rzuca ją, a ona eksploduje, gdy dym się usuwa, pojawia się motocykl. Son Gokū oskarża ją o używanie złej magii, a dziewczyna wyjaśnia, że ​​to tylko kapsuła Hoi-Poi. Wsiadają na motocykl i jadą w kierunku następnej Smoczej Kuli. Po drodze Bulma trochę za szybko pokonuje wzgórze i ciężko ląduje, po czym się zatrzymuje. Dziewczyna przeprasza, ale Gokū tego nie rozumie, więc wrzeszczy na niego mówiąc, że jest damą i musi się wysikać. Chłopak uważa, że ​​jest dziwna, skoro idzie w krzaki tylko po to, żeby się wysikać. Potem słyszy jej krzyk i biegnie, aby dowiedzieć się, co się stało.

Pterodaktyl złapał Bulmę, a Gokū pyta, czy go zna. Stwór tłumaczy, że idzie z nią porozmawiać i mówi żeby tu zaczekał. Przywiązuje chłopca do drzewa i odlatuje z nią. Dziewczyna wrzeszczy na Gokū, żeby jej pomógł, albo zostanie zjedzona. Bohater odwiązuje się ogonem, ale zdaje sobie sprawę, że nie może latać. Podbiega do motocykla, odpala go i goni potwora. Wjeżdża pod górę i odlatuje w powietrze, następnie Gokū skacze w stronę Pterodaktyla, lecz go nie dosięga. Wyciąga swój Długokrutek, każe mu rosnąć i uderza stwora w głowę, powodując upuszczenie Bulmy. Teraz w swobodnym upadku dziewczyna krzyczy z przerażenia, a chłopiec rzuca w nią Długikrutkiem. Ląduje bezpiecznie na ziemi i znajduje Bulmę zawieszoną na kijku, która utknęła w zboczu klifu. Son Gokū śmieje się, gdy Bulma oddaje mocz.

Debiut[edytuj | edytuj kod]

Postacie[edytuj | edytuj kod]

Lokalizacje[edytuj | edytuj kod]

Obiekty[edytuj | edytuj kod]

Oś czasu[edytuj | edytuj kod]

Oficjalna oś czasu użyta po raz pierwszy w Daizenshuu 7 umieszcza wydarzenia z tego rozdziału 1 września, roku 749.

Komentarz autora[edytuj | edytuj kod]

Każdy numer Weekly Shōnen Jump zawierał krótkie komentarze autorów różnych serii, dając fanom krótki wgląd w ich aktualne przemyślenia, od zapowiedzi związanych z serialami po wydarzenia w ich życiu osobistym. Komentarz Akiry Toriyamy z tego wydania był następujący:

休む間もなくまた登場させてもらいました!うれしいけど悲しい。でもガンバリまっせ!!

Co oznacza: Znowu jestem tutaj i nie miałem czasu na odpoczynek! Jestem szczęśliwy, ale też smutny. Mimo to zrobię co w mojej mocy !!

Akira Toriyama

Ten komentarz, oprócz tego, że jest pierwszym komentarzem Toriyama Jump do serii, jest również jednym z tych przedrukowanych w Daizenshuu 7.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Kiedy Son Gokū spaceruje po lesie, mówi, że chciałby wpaść na tygrysa. To kończy się w adaptacji anime tego rozdziału.
  • Son Gokū i Bulma nigdy nie zjedli gigantycznej ryby, ponieważ temat zmienia się w Smoczą kule chłopca, gdy docierają do jego domu.
  • W przedrukach mangi, kolor włosów Bulmy ma kolor turkusowy, podobny do jej wyglądu w anime. W pierwotnym wydaniu był fioletowy. Dodatkowo w przedrukach rozdziałach mangi Gi Son Gokū jest niebieskie, podobnie jak jego strój z anime. W oryginalnym wydaniu był pomarańczowy.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Nawigacja[edytuj | edytuj kod]

Tom 1: Son Gokū i jego przyjaciele
Bulma i Son Gokū · Gdzie masz kule?! · A może nad morze? · Żółwi Pustelnik i obłok Kinto · Nadchodzi Ulong! · Ulong kontra Son Gokū · Yamcha i Purr · Oto Yamcha - Bój się! · Smocze kule są niebezpieczne! · Wielki smok zaplanowany · Byczy Lucyfer z Góry Patelniowej